22 Ağustos 2017 Salı

Zayıflamak

Selamün Aleyküm,

Zayıflamak.

Belki bir çoğunuz için sadece basit bir sözcük. Belki bazılarınız için hayatınızın beli bir dönemin de kilo alıp vermek demek. Ve benim gibi bazıları içinse yıllardır başaramadığınız önünüz de kocaman bir duvar gibi duran mucize Zayıflamak. 

Bilenler bilir blogumun asıl kuruluş amacı Zayıflamakla başlamıştı. Ve yine bilenler bilir çok çabaladım bazen başardım bazen başarısız oldum aldım verdim aldım verdim ve her kilolu insanın artık gücünün bitiği bir çemberin içinde dönüp durduğunu his ettiği o noktaya gelince zayıflama koşuturmasına geçen bahar bir nokta koydum.



Her insanın şu hayata büyük küçük hedefleri vardır. Ben küçük hedeflerle çok ileriyi düşünemeyen tiplerdenim. Güzellik kavramı benim için akıl da gizli idi. Pratik ve anlık çözümleri olan insanlar gözümde her şekli ile güzeldi. Fiziki güzellik algım yoktu denebilir. Dünya bu gözle algılamayı ancak 25 yaşından sonra başladım. Çevre düzenlemesine düzgün mimari yapılara temiz ve özenli peyzajlara bayılırım. Ya insan yapısı? Bu algı gerçekten bende yoktu veya buna hiç ihtiyaç duymadım benim için insanlar güzel veya çirkin diye hiç bir zaman ayrılmadı. Ben insanları bu kadar keskin bir fikirle ayırmaya asla cesaret edemem konu halen benim için böyle. Fakat bir gerçek var 20 yaşında hor kullandığınız vücudunuz 30 yaşında size sinyaller verdiğinde geç kalmış bile olabilirsiniz. Bu nokta konu güzellik çirkinlikten çıkıp sağlık kavramına girince benim algım da ancak yer aldı.

Zayıflamak 25 yaşında tanıştığım bir kavram oldu.Bu yaşa kadar elbete diyet yapmayı denedim ama şimdi fark ediyorum ki ben bunu ancak 25 yaşım da  kafama Zayıflamak kelimesini tanıtabilmışım. Kendimi bildim bilelim yemek yemek hayatı bir ihtiyaçtan çok benim için bir zevk bir arkadaş bir sırdaş bir dost bir sığınacak liman. Mutsuzdum yedim mutlu idim yedim yalnızdım yedim beraberdim yedim yedim yedim ve bağımlı gibi olduğumu ancak 32 yaşında fark ettim.

Zayıflamak gözümde büyüyen o kocaman söz Zayıflamak hayallerimle aramdaki tek sözcük Zayıflamak beni mutlu eden yiyeceklerle aramdaki engel Zayıflamak Zayıflamak Zayıflamak.

İnsanın garip dertleri var şu dünya da garip imtihanlar kimimiz açlıkla imtihan olurken benim gibi bolluk da olan insanlar yemekle imtihanda. Bu aşamaya imtihan demek ne kadar da abartılı geliyor değilmi ? İlk başladığın da gerçekten artık bir doktora gidip diyet listesi ile ilk başladığında geceleri saatlerce uyuyamamak. Zaten az uyan bir tipseniz iyice gergin hale gelmek. Açım diye bazen ağlamak bazen yenilip yemek sonra gene ağlamak. Bir ortama gittiğiniz de şişman olduğunuz için önünüze herşeyin konması halbuki ki sizin diyete olmanız yemek istememeniz zaten kendinizi zor tuttarken buna maruz kalmak. Kimi zaman evden dışarı çıkmamak için bahaneler üretmek. Herkes normal yemek yerken siz sürekli yapma yapma yapma diye her saniye bununla savaşırken her görenin ne oldu gene zayıflayamamışsın espirilerine maruz kalmak. Basit fakat bazen size zulm gelen bir sürü şey.

Yıllarca uğraşmak sonunda pes etmek yorulmak. Başladığım noktadayım 8 sene geçti başladığım yerdeyim.

Ama tek bir fark var artık özgürüm. Bunca diyet, diyetisyen, spor, çaba emek verilen zaman sonunda özgürüm. Çünkü diyet yapmayı bıraktım. Hiç bir zaman bir sabah kalktım ve zayıflamaya karar verdim zayıfladım diyen insanları tam olarak anlıyamadım. Bu kadar sağlam bir iradeniz olması gerçekten harika veya buna vesile olan her ne ise gerçekden tebrik ediyorum. Ben malesef bu sağlam iradeli insanlar kervanına bir türlü katılmayı başaramadım. Geçmişten gelen ve yemekle aramda olan duygusal bir bağım var. Bu bağla geçmişteki duygusal karmaşaları tamamalayamadığım sürece ilerleyemeceğimi gördüm. Zayıflamak halen kalbimde kafamda kocaman bir duvar ama gene de diyet veya zoraki listelerle bunu artık kendime dayatmıyorum. Nasıl yemem gerektiğini artık bunca tecrübeden sonra elbete biliyorum ama 1 tabak ile doydum demek benim için hala daha üst seviye bir olay.

Zayıflamak fiziki değil aklı bir iradedir. Bu aklı yeteneğimi yaşında kaybettim 32 yaşındayım hala daha henüz nasıl bulacağımı araştırıyorum. Bunca yıl ve bunca deneyimden sonra halen yolun başındayım. Zayıflamak halen en büyük hedeflerim içersin de halen hayallerim de ama bu blog da  konuyu şimdilik noktalıyorum ortada bir başarı yok azim var ama bir sonuç yok. Gene de umudum var :) Bir gün Gülihan'nın Diyetle imtihanı Biti yazmak da nasip olur inşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.