23 Ağustos 2017 Çarşamba

Yumurtasız Kek

Yumurtasız Kek

Selamün aleyküm,

Dün oğlum ateşli hasta yatarken kek istedi. Baktım yumurta yok. Yağmur da bayağı şiddetli idi. Bakalım yumurtasız nasıl oluyor deneyim dedim. Sonuç oldukça iyi idi normal kekden hiç bir farkı yoktu hata bayağı lezzetli olmuştu ve sanki daha yumuşak idi.
Kek tarifi kakaolu

Malzemeler:
2 bardak süt
1,5 bardak şeker
3/4 bardak sıvı yağ
1 paket vanilya şekeri
1 paket kabartma tozu
3 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 bardak soğuk çay demi (sabah denediğimde çayı kullandım ben keklerde çay kullanmayı seviyorum kakao ile çok güzel oluyor siz isterseniz kullanmayabilirsiniz)
Aldığı kadar un
Kek tarifi kakaolu

Fırın 200 dereceyle açılır. Ben kare orta boy borcam kullandım margarin sürüp unlayip borcamı  hazırladım. Şeker, yağ, kakao, çay, süt, sıvı yağ ve vanilya şekeri mikser yardımı ile iyice çırpılır. Un bir elek yardımı ile kabartma tozu ile birlikte ilave edilir. Kıvamı akışkan olmucak. Mikserin ucundan yavaşça akan bir kıvamı olmalı katı olursa biraz daha süt civiksa biraz daha un ilave edebilirsiniz. Borcama dökülüp 180 derecede 20-30 dk pişiriyoruz.  Fırınınızın ayarına göre ısı ve pişme süresi değişir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.