20 Ocak 2017 Cuma

Yurt Dışı Lise Diploması Denkliği Nerden Nasıl Alınır ?

Selamün aleyküm,

En son eğitimimi Almanya da bitirmiştim. Daha sonra 23 yaşın da evlendim ve Türkiye yerleştim evlendiğimiz günden beri eşim okumam konusun da hep destekçi oldu teşvik eti. Bir süre çalıştı sonra oğlum dünya geldi ve artık tam manası ile ev hanımı olmuşken 30 yaşımda beni  okuma hevesi sardı.

Aslında geldiğim günden beri diplomamin denkliğini almak aklımız da idi bir çok kez evde bunu konuştuk ama harekete geçmedim. Bu sene anı bir kararla ben bugün denkliği mı alacağım dedim ve evden çıktım.


Yurt Dışı İlköğretim, Ortaöğretim, Lise Diploma Denkliği Nasıl Alınır?

Öncelikle belirtmek isterim ki bu işlemin hiçbir ücreti yok! Ben yıllarca bu işlemlerin yüksek rakamlarla yapıldığını sanıyordum.

Bulunduğunuz İlin İl Milli Eğitim Müdürlüğününe başvurmanız gerekir.

İstanbul da yaşayanlar İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüne başvuruyor. Eminönü de Sultanahmet camiisinin hemen karşısında olan İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğünün yerini bulmak çok kolay ve her iki yaka içinde merkezi bir konumda.
İstanbul

Tramvaya bindiğinizde Sultan Ahmet durağında iniyoruz. Aşağı yönden gelenler yanı camii sağında kalanlar tramvay durağından çıkar çıkmaz karşıya geçiyor ve hemen önünde oturma yerleri olan yerin solumdaki caddeye doğru yürüyorsunuz. Sağınızda
beyazit tarafı solunuzda camii kalıyor cadde girer girmez otopark var cadde üzerinde bu otopark 5 dk yürüdükden sonra solunuzda bu binayi görüyorsunuz. Hemen giriş katında sola doğru yürüdüğünüzde Yüksek  Öğretim  ve  Yurt  Dışı Eğitim​ Şubesindeki Görevliler hemen yardımcı oluyorlar.

Gerekli evraklar

Eğer Türk vatandaşı iseniz aşağıda ki evraklar gerekli yabancı uyruklu vatandaşlardan farklı belgeler isteyebilirler.

En son eğitim gördüğünüz okulun diploması  diploma da notlar dersler  yazıyorsa ayrıyet notlarınızın olduğu karne türü belgeye gerek yok ama yazmıyorsa oda gerekli. Bu belgelerin hem aslı hem fotokopisi gerekiyor. Aslını alıyor daha sonra iade ediyorlar.

Nüfus cüzdanı fotokopisi

Başvuru formu bunu size orda veriyorlar sizde dolduruyorsunuz ve imzalıyorsunuz.

Benden pasaport fotokopisi istemediler çünkü 7 senedir ikametgahim Türkiye de bundan dolayı istememiş olabilirler. Siz genelde neolur ne olmaz fotokopisini ve aslını yanımızda bulundurun.

Millî  Eğitim  Bakanlığı  Denklik İngilizce,  Almanca,  Arapça,  Farsça,  Rus Romen ce uzmanları  bulunduğundan  bu  dillerdeki ça,  Bulgarca,  Boşnakça, belgelerin  tercümeleri  istenmiyor. Bu dilleri orda bulunan tercüman çeviriyor. Bu gerçekden süper olmuş eskiden yoktu bu olay.

Ayrıca millî eğitimin bu sitesinden de denklikle ilgili bilgi edinebilirsiniz.

Millî eğitime denlikle alakalı sık sorulan sorular


Evraklarınız hazırsa yukardaki resim deki gibi şeffaf dosya koyup teslim edildiyorsunuz. Genel de beyaz alıyorlar ben  pempe aldım sonra bulması çok daha kolay oldu önemli olan şeffaf ve çitçitli dosya olması. Görevliler gerçekden çok güzel ilgilenip cevap veriyor.  Evrakları teslim edildikten 15 gün sonra denkliğinizi alabilirsiniz. Evraklarınız da eksiklik varsa boşa beklemiş olursunuz eksik evraklı
işlem yapmıyorlar.

15 gün sonra gitiğiniz de sizi bir süpriz bekliyor olabilir :))). Şöyleki mesela yurt dışı lise bitirmişseniz Türkiye'de eğitim sistemine göre bitirmiş sayılmayabilirsiniz. Bana denkliğimi şu şekilde verildi lise 10 sınıf bitirilmiş sayıdım Ve 96 kredi verildi. Böylece Açık Liseye devam ederek liseyi bitirebilirsiniz. Gözünüz korkmasın açık lise zor değil üstelik bitirme kredisi 196 eh size de belirli bir kredi veriliyor işininiz kolaylaşıyor bir daha ki yazım açık liseyi gerekli işlemleri anlatacığım inşalllah ilk sınavılarıma girdim bile evden okumak gerçekten çok zevkli. Denklik alıcağım zaman internete tam kapsamlı açıklayan bir yazı bulamadım inşalllah bu işlemleri yapacak olanlara  yardımcı olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.