3 Şubat 2016 Çarşamba

Yumurtalı Kiş

Selamün Aleyküm,

Daha önce Pırasalı Kiş tarifi vermiştim buda yumurtalı kiş :)

Yumurtalı Kiş

Hamur işi


Hamuru için: 2,5 bardak un, 100 gr tereyağı, yarım çay bardağından biraz fazla sıvıyağ, 2 tepeleme yemek kaşığı yoğurt ve yoğurt kabında kalan suyundan yarım çay bardağı yoğurt suyu, 1 yumurta, 2 damla limon, 1 çay kaşığı kabartma tozu, 2 cımcık karbonat, tuz.

İçi için: 400 gr kıyma, 1 patates, 2 soğan, tuz, karabiber, sumak, pul biber, kori, 1 kaşık domates ve 1 kaşık biber salçası, 5 yumurta 

Yapılışı: 
Hamuru için tüm malzemeleri bir kapta yoğuruyoruz. Su veya tekrar un eklemedim yumuşak kıvamlı bir hamurum oldu. 

soğanları ve patatesi soyup yıkayıp blendirda doğruyoruz. Tavada kavuruyoruz. Kıymayı ekliyoruz kıymayı çok öldürmeden salçayıda ilave edip altını kapatıyoruz. Baharat malzemelerini ekliyoruz. 



Hamuru tepsiyi yağlayıp yaydım çatala delikler açtım. İç harçı her yere eşit yaydım. 




Fırını en yüksek ayara açtım 10-15 dk bu şekilde pişirdim. Sonra 220 dereceye aldım.
Bu esnada üzerine yumurtayı kırdım 10-20 dk kadarda pişiyor harika bir kahvaltılık 😊  Afiyet ola :)



1 yorum:

  1. merhaba canım farklı tatları severim :) çok değişik ilk defa duydum pratikte geldi bana :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.