15 Şubat 2016 Pazartesi

Ben iyi bir Annemiyim ?

Selamün Aleyküm,

Bence bu soru bebek sahibi olacağınızı öğrendiğiniz an kafanızın içinde başlıyor. Yada ben iyi bir anne nasıl olurum? Sorusu araştırmalar kitap okumalar vs. Hemen bilgi edinmeye başlıyor insan açıkcası hamilelikde değilde bebeğim doğduğunda ' annesi bak bebeğine' deyince hemşire ' bana mı dedi o Annemi dedi o ' diye afalayınca anladım ki Anne oldum. Bu duyguyu hamilelikde bu kadar hisetmedim. Zaten Annelik insana hemen yerleşmiyor şu bir gerçekki anne olma duygusu her kadının özünde olsa da bu kutsal olayın nasıl birşey olacağını kesitiremiyor insan. Küçücük bir canım sorumluluğu artık sizde.

İlk başlarda herşey insanın aklına takılıyor hele ilk çocukda acaba doğrumu yapıyorum hisi hep yakanız da oluyor. Oğlum 2 yaşına gelene kadar iyi kötü ilerliyorduk son 1-2 aydır bu soru fazlası ile içimden geçmeye başlayınca tedirginliğim artı bide çocukda biraz hırçınlıkların illede dediğim olsun hareketleri başlayınca iyice kendimi sorgular oldum. Bu aşamada Adem Güneş' in kitapları imdadima yetişti. Kaç kere niyet etimde bi türlü almak nasip olmamıştı bende hemen ilk aşama için bu 4 kitabını sipariş verdim. 



Şükür ki bilmedende olsa güvenli  bağlanmayı sağlayabilmişim bu beni çok mutlu eti. Adem Güneş in Güvenli Bağlanma Kitabında bahsedilen anne ile çocuğun ilk 2 yıl bir uyum içinde olması gerektiğinden ve güvenli bağlanmanın bir çok yönü ile anlatıldığı kitap beni çok rahatlatı. Diğer 3 kitapda yeni anne olacaklar için çok eğitici. İlk çocuğum olmasına rağmen bekarken yeğenlerimin doğum ve büyüme aşamalarında yanında idim bu bana çok büyük deneyim kazandırdı. Yapı olarak çocukları çok sıkmayı sevmem yanı düşüp kalkmasına müsade ederim gözümle takip ederim düşecekse hemen müdahale etmem son anda gerekiyorsa yardımcı olurum. Bir de en büyük etken ' el alem ne der' mantığını asla takmadığımdan olmuş. Bu çocuk üşür, hasta olur, zayıf vs. bilirsiniz herkesin çocuk üzerinde bir yorumu olur ama hiç bir anne çocuğunun kötülüğünü istemez ki. Son zamanlarda aklıma takılan ben iyi bir annemiyim sorusu bu kitaplarla büyük ölçü de bi oh be dedirti. Yani mükemmel olmasamda nasıl davramam gerektiğini anlamama imkan verdi. İnsanoğlu beşerdir şaşar yani her şey mükemmel olucak diye bir kural yok. İnsan bazen fazlaca korkularına yenik düşebiliyor niyet iyi bir evlat yetiştirmek iken bazen dengeyi sağlıyamıyamıyor insan. Bazen doğru yaptığı bile insana acaba dedirtiyor benim oğlumda hırçınlıklar başlayınca çok üzüldüm kendimden kaynaklı olduğunu düşünmeye başlamış kendimi yıpratıyordum. Şükür ki oğlumun davranışlarının doğal olduğunu yada buna nasıl davranarak cevap vermem gerektiğini bu kitaplarla öğrendim. 

Benim telaşlı bir annem vardı işi çoktu 4. Çocuktum ben doğunca annem 40 yaşında idi. Eskiden bu kadar bilinç yoktu zaten bunu artık annelerde kabul ediyor çocukdur bi şekil büyür işte deniyordu yada kayınvalide bazen öz anne ' ya bırak bukadar uğraşma çocuk bu büyür ' derlermiş ve bide büyüklerin yanında çok sevilmezmiş aynı evde yaşıyorsun nerde sevcen çocuğu? Neyse ki artık imkanlar çok fazla bu güzel fırsatları değerlendırmeli kitaplar 10-20 tl arası ve insana çok şey katıyor. Bir uzmamla görüşecek bütçeniz yoksa bu kitaplar büyük ölçüde yardımcı oluyor. Adem Güneş bey ' Anadolu Pedagojisi' ile yani bizim ülkemizin bizim kültürümüze uygun çocuk eğitimi modelini bize aktarmaya çalışıyor. Ayrıyeten www.ademgunes.com da arşiv bölümünde 7 senelik ' Çocuk deyip Geçmeyin' adlı radyo programını her bölümünü dinleyebilirsiniz. Bir çok konuda konuşulan sorulan sorularla öğrendiğimiz bir çok bilgi oluyor. 

Hem kitap hem de radyo programları sadece çocuğunuz için değil sizinde çocukluğunuzda yaşadığınız sorunlar için çok güzel cevapların saklı olduğu bir bilgi deposu. 

Kendisinden Allah razı olsun ben çok memnun kaldım ve Anneliğimi sorgulamak yerine iyileştirmeyi öğrenmeye başladım. 

Bu arada imkanınız varsa bir uzmandanda yardım almak elbete en güzeli ben artan kaygılarımla baş edemeyince öyle yaptım ve geçen hafta kendim için bir uzmanla görüştüm ve çok rahatladım. İnsan bazen yüklerini atıp hafiflemeli. 

1 yorum:

  1. Mükemmel anne yoktur, illa ki ufak tefek yanlisliklar özellikle ilk cocukta yapilir...kitaplarin ve Doktorun seni rahatlatip,kitaplarin ufkunu gelistirmesine sevindim...

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.