19 Şubat 2016 Cuma

Havuç Tatlısı

Selamün Aleyküm,

Dün canım tatlı isteyince evdeki malzemeleri değerlendirdim ve hafif bir tatlı elde etim aslında iki tatlıda diyebiliriz. Sabah kahvemin yanında küçük toplar yaparak tüketim akşamda 3 bardak sütle muhalebi yaptım. 

Tatlı

Bu aralar kahveyi bolca içiyorum biraz süt eklemeyi seviyorum oldukça tok tutuyor. 

Havuç Tatlısı
Malzemeler: 4-5 havuç, 4-5 kuru kaysı, 1 elma, 2 kaşık yulaf kepeği veya yulaf ezmesi, 3 kaşık chia tohumu, 1-2 kaşık şeker, 1 tatlı kaşığı tarçın, yarım kaşık tereyağı. 



Önce kaysıları miniminacik kesip bir kase suya koyuyoruz 10 dk bekletiyoruz. Havuç ve elmayı soyup rendeliyoruz. Bir tencerede havuç ve elmayı tereyağı ile kavurmaya başlıyoruz havuç yumuşanaya kadar devam ediyoruz kayısı suyu ile ekliyoruz.  Chia tohumunu ve yulaf kepeğinide ekliyoruz. İyice karıştırınca altını kısıp 5-10 dk demlendiriyoruz. Altını kapatıp soğumasını bekliyoruz. Sonra küçük toplar yapıp hindistan cevizinde yuvarlıyoruz. Artan malzemeyi isterseniz derin donrurucuda muhafaza edebilirsiniz yada  tüm malzemeyi blendira çekip 3 bardak süt, 2 tepeleme kaşık un ve 2 kaşık şekeri ilave edip muhalebi elde edebilirsiniz. 


1 yorum:

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.