15 Ocak 2016 Cuma

Gülihan'nın Çorba Diyeti 1. Gün

Selamün Aleyküm,

Ramazana 148. Gün diyetimle temel disiplinimi oluşturdukdan sonra Pazartesi günü instagram da gördüğüm çorba diyetini uygulamaya karar verdim. Bir disiplinim olması açısından bir liste olması iyi oluyor.


Çorba diyeti tarifi


Orjinal liste bu şekilde paylaşılmıştı;
Detoks

Beli bir çorba tarifi yoktu bende bu diyeti kendime uyarladım her güne bir çorba tarifi ile 7. Günlük Çorba Diyetini ayrıntıları ile gün gün sizlerle paylaşmak isterim. Birinci günü bu gün paylaşarak 
başlıyayım inşallah. Buarada benim bu gün tartı günüm Salı günü tam uygulayamasam 3 günlük çorba diyeti ile da - 900 gr vermiş oldum. Kilom 36. Günlük juiceden sonra 81.5- 82.9 arasında giti geldi salı sabahın 82,5 idim bugünse 81,6 kilom hala direniyor olsun devam :). 

Gülihan'nın Çorba Diyeti Listesi 
1. Gün

Kahvaltı; Ben ekmek tüketmediğim için eköek yerine biraz peyniri artırdım. Salatalık ve domatesi de kış olduğu için almıyorum sabahları daha çok meyve yemeyi seviyorum. Onlar yerine bahçemizde topladığım bolca roka ve babamın memlekete  getirdiği bir kivi yedim. 
Çorba diyeti 1. Gün

İlk önce bolca su içtim sonra yemeye başlıyorum. Sabahları resimde görünen porselen demliğimde 1 lt suya 2 tutam yeşil çay ( bazende başka çaylar) demliyorum. 1-2 bardak sıcak sıcak içtikden sonra ılımaya başlayan çayı büyük bir bardağa aktarıyor soğuk olarak gün içinde içiyorum. Kış günü su içmek zor geliyor ama 2 lt mutlaka içebilirsemde 3 lt tamamlamaya gayret ediyorum. 

Öğlen ve Akşam; 

Çorba Diyeti 1. Gün Çorba Tarifi

Malzemeler;  1 patates,1 soğan, 1 dış sarmısak, bir avuç Karnıbahar
Maydanoz Brokoli ve dana kıyması , yarım kabak, 1 adet pırasa, 2 kaşık bulgur ve kırmızı mercimek, tuz, karabiber, kimyon, pul biber, nane ve dilediğiniz diğer baharatlar. 


Tüm malzemeleri yıkayıp temizledikden sonra bir tencereye 1 lt su koyuyoruz tüm malzemeleri küçük parçalara bölüp kaynayana kadar pişiriyoruz. 

Kaynayınca 5-10 dk malzemeler yumuşayınca hemen altını kapatıyoruz ve blandirdan geçiriyoruz daha sonra tekrar ocakda bir taşım kaynatıyoruz ve afiyetle öğlen 2 kase akşam 2 kase tüketiyoruz. 

Tadı gerçekden güzeldi bu çorbanın tümü yaklaşık 300-350 cl civarı. 

Ben 2 yaşındaki oğluma için kaynadığı an bir tabağa 2 kepçe aldım içine 2 silme kaşık tereyağı dondurucudan 2 kaşık kadarda et suyu atım tam buğday ekmeği ile karıştırdım herşeyi yemiyor ama şükür bunu yedi tadı iyi geldi ona. 


1 yorum:

  1. Merhabalar,
    Corba tarifinizi az önce denedim, hatta su anda son tasimini yapiyorum.
    Benim kabagim ve karnibaharim yoktu, onlarin yerine pirasayi daha fazla tuttum.
    Tadina baktim enfes:)
    Ailece diete basliyoruz bugün:)
    Tarif icin tesekürler!

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.