1 Temmuz 2015 Çarşamba

İnce Bulgurlu Sulu Köfte

Selamün Aleyküm,

Dün internete tanıştığım aynı zamanda komşu olduğumuz ebru arkadaşım eşi ile iftara davet etim ebrucumla tanışmakdan çok  mutluyum çok cici bir arkadaş. Onlara değişik bir lezzet sunmak istedim bir gün evde pirinç bitmişti bende sulu köfte için hazırladığım kıymama ince bulgur koyarak denedim sonuç güzel olunca hep bu şekilde yapar oldum.

İnce bulgurlu sulu köfte

İnce Bulgurlu Sulu Köfte 
Malzemeler:(6 kişilik) 250 gr kıyma, 2 ota boy soğan, 5-6 orta boy patates, yarım çay bardağından azcık daha az ince bulgur, domates ve biber salçası, kimyon, sarmısak, tuz, karabiber, kori, iki kaşık un.
Kıymaya ince kıyılmış 1 soğan, yarım çay bardağından azcık az ince bulgur eklenir, 1 dış sarmısak, köri, tuz, karabiber, yarım yemek kaşığı biber, yarım yemek kaşığı domates salçası eklenir iyice yoğrulur.

Yoğurma işlemi bitince fınddık büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlanır. 
Yuvarlana işlemi bitince un serpilir tepsi sağa sola salayarak unlanmaları sağlanır. 

Tencereye bir miktar yağ konur iyice kızdırılır köftelefr atılır dağıtmamaya özen göstererek arada çevrilir kızarınca tepsye geri alınır.

Soğan ince ince kıyılır. Azcık yağda kavrulur bir kaşık domates bir kaşık biber salçası eklenir. Kaynaması için su eklenir. Tuz karabiber eklenir. Bu arada patatesler soyulur büyük küpler şeklinde doğranır. Kaynayan suyu ben soğanlar iyice kaybolsun diye miksere çekiyorum.bu atada bir sarmısak da suya rendeliyorum.
Daha sonrada patatesleri ekliyoruz. Bir taşım kaynayıncada köfteleri dikkatlice ekliyoruz patatesler pişene kadar kısık ateşde pişiriyoruz afiyet olsun.

1 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Bende aynı böyle yaparım. Kayınvalidemden öğrenmiştim.annem pirinçli yapar:)

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.