1 Temmuz 2015 Çarşamba

Borcamda Alman usulu Paykek (Kâsekuchen)

Selamün Aleyküm,

Meyveli ve çikolatalı tariflerden sonra kelepçeli tepsiden sonra borcamda denemek istedim. İfar sofraları kalabalık oldupu için en büyük borcamda yaptım. Dilim dilim değilde kare olarak servis ediliyor.  Kesim şekline göre 15-18 adet çıkıyor. Altı kesinlikle yapışma vs. olmuyor rahatlıkla borcamdan ayrılıyor böylece kalabalık sofralarızda birer büyük dilim ikram edebilirsiniz.

Kâsekuchen



Borcamda Düz Kâsekuchen

Malzemeler: Hamuru için: 2,5 bardak un, 3/4 bardak şeker, 2 yumurta 150 gr margarin veya tereyağı, 1 paket vanilya şekeri, 1 paket karbartma tozu. 

İç malzemeleri: 800 gr süzme yoğurt, 3 yumurta, 1,5 paket vanilyalı puding, 1 bardak şeker, 3/4 bardak sıvıyağ, 1 paket vanilya şekeri, 4 bardak süt, 1 kaşık limon suyu. 

Borcamı yağlıyoruz. Hemen ardından hamuru için malzemelerimizi hazırlıyoruz. Şeker, margarin, vanilya şekeri ve yumurtayı iyice çırpıyoruz. Unu ve kabartma tozunu ilave edip kurabiye hamuruna benzer bir hamur elde ediyoruz. 

Borcamın kenarlarını da elimizle hafifçe yağlıyoruz. Ve tabanına elimizle hamuru yayıyoruz.

Ortasını birince parça parça kenarlarında yapıyoruz. Bu arada fırınımızı açıp ısıtıyoruz.
Şimdide iç malzemesini hazırlıyoruz.

İlk önce şeker, yumurta, süt, yağ vanilya şekeri ve limon suyunu iyice çırptım.
Daha sonra toz halinde pudingi ve süzme yoğurdu ekledim pürüzsüz bir karışım olana kadar çırptım. En sonda limon kabuğunu rendeledim.
Karışım pürüzsüz olunca Borcama kalıbına dikkatlice döktüm.
Önceden ısıtığımız fırına 200-180 derecede 50 dk pişirip kapatınca 10 dk da fırını kapatıp içinde bekletiyoruz. Üstü hemen yanmasın diye Alemiyüm folya koyabilirsiniz. Ben koymuyorum fırını sürekli takip editorum. En üst kenarları hemen yanıyor telaşa kapılmayın tabanı hemen yanmıyor.


Fırından çıkınca soğudukdan sonra buzdolabında 3-4 saat bekletiyoruz. İsterseniz meyveli isterseniz çikolata soslu servis edebilirsiniz. 











8 yorum:

  1. Selamun aleyküm, blogunuzu uzun süredir takipteyim yaptiginiz paykekler sahane görünüyor bende artik kendi soframda bu lezzeti görmek istiyorum fakat davul firin kullaniyorum ve cabuk pisiriyor acaba verdiginiz tarif davul firinda uygulanabilir mi? Simdiden cevabınız icin tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Isısını düşük tuttup sürekli kontrol ederek olur neden olmasn bir kere deneyip nasıl olacağını test etmenız fırının bu pastayı nasıl pişireceğini görmeniz lazım ama bence olur :)) sağolun Allah razı olsun Aleyküm selam

      Sil
  2. Ablamdan harika bir tarif daha :)

    YanıtlaSil
  3. Gülihan ablam süper elinize sağlık. Ellerin dert görmesin inşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. selam canim nasilsin? kayboldun gorunmuyorsun bayadir. memleketten dondun mu? Bu arada elerine saglik :)

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.