27 Haziran 2015 Cumartesi

Maddi destek olmadan Nasıl Kilo Verilir ?

Selamün Aleyküm,

Miletçe bir hastalığımız var yakınmak, konuşmak, doğrusunu bilmek ama UyGuLaMaMaK! Evet bu bilmek fakat yapmamak bu bence her alan için geçerli.

Almanya da yaşadığım yıllardan dikkatımı çeken bir durum var Almanlar çok disiplinliler elbete konuşuyorlar ama saat gibi üzerlerine düşen her görevi yapıyorlar hele toplu yaşam alanlarında daha da düzenliler evet bizim kadar renkli insanlar değiler ama yapıcılar. 

Diyet ve Spor konusunda bende gençlık yıllardımda tembeldım fakat şöyle bir fark ile ben kilolarımla mutlu idim bu beni rahatsız eden bir durum değildi 12 yaşında poğaça yapmak için evde yanlızken fırın kapağını açıp tepsiyı alcakken fırın kapağını  üzerine düşüp fırını kapağını kırmadım ama artık tam kapanmıyordu ben ailesel olarak mutfakda uğraşmayı çok seviyorum yemek yapmayı üretmeyi
değişik tatlarla uğraşmakdan zevk alıyorum yemeyide çok seviyorum 10 yaşından 25 yaşına kadar obezdim ve bundan bir gün olsun mutsuz değildim kilolu olduğumun çok yediğimin farkında bile değildim öz güven eksikliğim yoktu bende herkes gibi hayata devam ediyordum üstelik o kilo ile hızlı iş yaptığım bile söylenırdi. Aslında tembel bir insan değilim uyku ile aram yoktur yani sabah uykusunu sevmem işim varsa uyumasamda olur buna delice ihtiyaç duymam 5-7 saat arası değişen uyku düzenim var bu çocuk yaşdan beri öyle idi. Ben okul yıllarımda okula gitmeden 1:30 saat önce kalkar zevkle kendime kahvaltı hazırlar ve okula herzaman en erken giden çocuktum. Yani Yemek yapmak ve yemek çocukluğumdan beri sevdiğim bir kavram. 

23 yaşında evlendiğimde gene şişman bir gelindim istedim zayıflamayı ama delice bir emek vermedim. 24 yaşında artık kilolu olmak istemiyordum yani anıden değil tabi eşim benle aynı yaşta fakat beni evlendiğimizde ondan büyğk sandıkar genetik olarak eşim ve anne babasıda yaşlanmayan nesilden maşallah hep genç kalacak gibiler Allah hayırlı ömürler versin. Bu durum artık beni rahatsız ediyordu ve genetik ailemde olan tansiyon sorunu 25 yaşımda 22-15 tansiyonla bi gün benide ziyaret eti. Hipertansiyon tanısı kondu. Yapı olarak hasta oldumu zehir verseniz içerim ben bunu yeme  içmem diye bir tavrım yok. 25 yaşında hipertansşyonun yani sıra bir kaç hastalığım daha vardı kendimi iyi hisetmiyordun geceleri tansiyondan hiç uyamaz olmuştum tabi o yaşda tansiyon ilacına başladım.

Görümcem vesilesi ile alternatif tip ile tanıştım okudum bilgi edindim mantığıma yatığı için araştırdım. Ben hiç bir bilgiyi direk üzerimde araştırmadan deneyecek kadar cahil değilim çok şükür. Tabi bu arada eşim sağlığımdan dqa endişe ederek diyetisyene, akapuntura veya spora yazılmam için daima madi desteği verdi ama olmuyordu gitmiyordu kilom Neden? Çünkü ben kilo verme konusunda cahildim hiç nasıl yapacağımı bilmiyordum 25 sene obezdim hiç gocunmamış rahatsız olmamış yaşamıştım. 

İlk zamanlar çok zor geldi diyetisyene bi zayıflıyım dünyaları yiyeceğim derdim. Zayıflar hem yer yer zayıf kalır sanırdım. Dikkat etmiyorlar sanırdım. Evet bazısı gerçekden dikkat etmiyor çünkü o kadar dengeli yşyor ve buna o kadar alışmış ki bunun normal yemek yeme düzeni olduğunu sanıyor aynen benim çok yemek yediğimin farkında olmadığım gibi. 

Diyetisyen vs. Maceralarım gene 5 ver 5 al şeklinde hep aynı yerde saydığım için başarılı geçmeyen 3 yılın ardından bu blogu açtım internete sürekli diyetle ilgilş araştırma yaptım her bulduğumu okudum bu hala böyledır. 26 yaşında tam manası ile bilinçlendim spor yapmakdan nefret ediyordum ama anladımkı bu kilolar sporsuz gitmeyecek ve benim vücut yapım yumuşak olduğu için yani yağ oranım çok yüksek olduğundan dolayı buna daha da ihtiyacım vardı. 

Hem alternatif tipi arastırıp baş ağrısı ilacı dahi içmeyi bıraktım Ahmet maranki Aidin salihın sağlık için arınma kürlerini detokslarını yaptım. Ama bir kez daha belirtmek isterşm her bilgiyi ayrıntısı ilie okudum kitaplarını satın aldım ön araştırma yapmadan hiç bişe uygulamadım. Kendi vücudumu tanımak için gayret etim öğrenmek için çok çabaladım. 25 sene obez olan bir insanın bu hayatı değiştirmesi çok zor. Açlıkdan uyuyamadığım geceler oldu. Aç değildim aslında ama tıka basa yemeklerden sonra dengeli yemek piskolojik olarak zordu.

27 yaşına geldiğimde başarmıştım kendi vücudumu tanımayı bilmiş kendimce bir beslenme uslu oturtmuş zayıflamayı gerçekden istiyordum bu artık kafamda bitmişti ama tam iki yıl çok zorlandım hele davetlere gitmek eve misafir çağırmak bunlar benim için dayanması zor kavramlardı. Ne yesem nasıl yesem bunları öğrenmek düzenli su içmek hepsi bir disiplin istiyordu sabah 8 akşam 19:00 arası çalışıyordum ve saat bazen 06:00 uyanıp kahvaltımı hazırlayıp suyumu vs yemeğimi alıp işe gidiyordum iş çıkışı 30 dk yürüyerek ilk düzenli spor hayatım başladı günde en az 30 dk haraket etmem gerektiğini kafama yerleştirdim. Eve eliptik bisiklet aldım. Eve gelir yemeğimizi yerdik ben sofrayı kaldırır ertesi gün akşam yiyeceğimiz yemeği pişirir. O gün spor yapmadımsa eliptik bisikletle 30 dk sporumu yapardım. Daha sonralar iş yerinden eve yürümeye karar verdim gidebildiğim yere kadar yürüyordum eşimin iş yerş ile yakındık ben ondan önce çıkıp eve doğru giderken oda yetiştiği yerden beni alırdı. İlk günler ve ilk aylar bacaklarım çok ağırdı uyamadım ama pes etmedim. Bir gün eve kadar komple yürümeye karar verdim sanırım 10-12 km kadar var belkide 15 km idi işte o dönüm noktam oldu anladım ki sınır benim o günden sonra haftada 5 gün 1-1:30 hata 2 saat yürümek için gayret etim. Kendi imkan ve çabamla yılalrdır görmediğim kilom 75 kiloya ulaştım çok mutluydum pozitiftim daha enerjiktim iyidim evde huzurlu idim. Tam zafere koşarken bebeciğime hamile olduğumu öğrendim. Çok kilo almamak için gayret etim bu arada sağlıkı beslenerek hipertansıyın ılacınıda bıraktım çünkü kardiyolojı doktorum kalbımde hıcbır sorun olmadıgını tansıyonun tam olarak sebebının saplanmıs olmadıgını genetık olduğunuifade etmiş ve ilerde yaşlılıkda belıkı tansıyon hastası olabılırsın demıştı dıkkat etmemı kendı kendımı kontrol etmemı piskolojikde olabılecegını üzüntü stres korku halınde ortaya çıktığını ifade eti zaten hiper tansıyın anıden çıkan tansıyın demek. İlacı bıraktım çünkü kilo verdikçe tansiyonum düzeldi. Ayrıyeten sağlık ocağındakı ev doktorumla sürekli iletişim halinde idim aylık kan tahlılı ve baska tekikleri rica ediyordum kilo verme sürecin de olduğumu ve kendimi takip etmek isteğimi ifade etiğimde seve seve yardımcı oldu. Bir sürü paralar döküp pahalı hastahanelere gitmek gereksiz gelmişti çünkü sağlık ocağı gibi küçük birimde doktorla iletişim halinde şeker, tansiyon, karaciğer gibi önemli tektikleri zaten yapıyor ve sorun olduğunu düşündüğünde zaten sizi başka doktora yönlendiriyor. Böylece diyetisyene gidermiş gibi doktor kontrolunde de oldum ayrıyeten birde digital tartı aldım ve kas yağ oranımı ordan takip etim. 

Hamileliğimde 75 den 95 kiloya gelerek sona erdi dikkat etmeye gayret etim yürümeye gayret etim. Asıl maraton oğlum doğdukdan sonra başladı hastaneden eve geldiğimde ilk işim tartılmak oldu 93 kilo idim. Bebeğim 3 aylıkken sağlıklı beslenmeye diyete başladım fırsat buldukçada yürümeye gayret etim ilk aylar kilom hiç oynamadı. Bu arada kiloma okdar kafayı takmış görüntümden o kadar mutsuzdum ki Kurdaşen geçirdim ve ölümden döndüm 10-15 kez kortizon iğnesi yedim 1 ay çektim aklımı kaçıracak gibi kaşıntı geldiğinde hiç bir şeyi gözünüz görmez Allah düşmana bile vermesin çok amansız bir hastalık şükürki atlatım.

Nisan 2015 in sonunda tam manası ile yürüşe başladım eşimle konuştum mutauz olduğumu bu kilo ile yaşayamayacağımı ev işi yemek vs bunların ikinci planda olduğunu ilk önce çocuk sonra sporum sonra yemek ve en son ev işi olduğunu ifade etim sabah o işe gitikden sonra bizde oğlumla hazırlanıp çıktık. Kamera olan yollarda ana yollarda yürümeye başladım ilk gin sadece 15-20 dk sonra döndüm yürüyemedim bacaklarım çok ağırdı. Bebekde arabada ağladı ozaman daha puseti ile bebek arabasına koyuyordum. İkinci gün tekrar çıktım adımsayar programını ıpad yükledim akılı telefonum yoktu ozaman. 40-50 dk yürüdüm bebeğin ağlamasını aldırmadım oda bi zaman sonra sustu ve etrafa bakmaya başladı. 3. Gün 1-1:30 saat kadar yürüdüm bebeğim anne sütü içtiği içim mescitli bir park keşfetim ertesi gün evden çıktım o parka kadar yürüdüm bebeği orda besledim tekrar eve geri yürüdüm bu şekilde 2 ay sürekli düzenli yürüyerek iki ay geçirdim. Bebek artık çıkmadığım günler evde uyumaz huysuzluk ederdi dışarı çıkınca sakinleşirdi o kadar alışmıştı ki gezmeye. Yağmur yağdığı günler bebeğin arabasını örter gene giderdim sonuçda yaz yağmuru ne kadar ıslanabilirsiniz. 

Artık egzersizde yapmalıyım dedim haziran ayında internete hamilelik sonrası egzersiz aradım çok araştırdım ve Ayşe Tolga hanımın Doğum sonrası egzersizlerinı buldum 3 ay bunları uygulama  gerektiğini okudum uyguladım ilk gün yüyürüşden gelip egzersizleri denedim yapamadım beceremedim vücudum ağır geldi çok ağladım ama pes etmedim 3x15 idi hareketler ben ilk 3 hafta anca 3x8-9 yapabılıyorumdum olsun dedım ilerde artar pes etmeden devam etım hergün 10 km, 15 km veya 20-22 km arası yürüdüm eve geldim bu egzersizleri yaptım. 

O ara eşyalarım olmuyordu sığmıyordum hiç birine yaz günü kalın kışlık pardüse ile yürüyordum eve geldığımda kan ter içinde oluyordum ama gidipde ince pardüse almadım zayıflayınca yenilerini almanın hayalı ile spora devam etim. Yazı bu şekilde geçirdim spor seviyem artıkça hergün kadememi bir tık ileri aldım. Haftada en az 4 en çok 6 gün spor yaparak 1 gün dinlendim. Diyet programım çok beli değildi bildiğim şekilde sağlıklı beslenmeye 18:00 sonra yemeye ve 3 lt suyu kesin içmeye gayret etim. Ekim ayında 93 kilodan 80 kiloya 13 kilo vererek tamamen kendi emek ve çabamla bu noktaya geldim. Ekim ayından nisan ayına kadar duraklama yaşadım 77-82 arası kilom değişti. Fakat egzersizlerimi buarada hep değiştirip geliştirdim. Sporu hiç bırakmadım kilo veremesem bile incelme devam eti ekim ayında 44-46 bedendım nisan ayında ise 42 beden. Eşim artık çabamın emeklerimin gayretımın olduğunu anlayınca duraklamada yaşadığımı görünce artık bir spor salonuna git dedi. Bebeğim buarada 15 aylık oldu halen anne sütü ile besleniyor, 6 aylıkken ek gıdaya geçti ve çok şükür sağlıklı idi kayınvalidem ile konuşarak bebeğe bakması halinde spora yazılacağımı ifade etim. Oda sağolsun severek kabul eti. 

Spor salonunda yapılan ölçüm sonucu yağ oranım % 34 kas oranım ise 51 kg çıkınca spor hocam kas seviyemin çok iyi olduğunu ifade eti tam 10 kilo fazladan kasım vardı vücut oranıma göre kas ağırlığımın normal seviyesi 40 kg 45 kg civarı. Bu kas oranı benim emeklerimin sokaklarda saatlerce bebek arabası elimde yürümenın başarısı. Şuan halen 77-79 kilo arası gidip geliyorum ama 40 beden giyorum vücudum sertleşti eskisi gibi sarkık yumuşak değil günlük 2000 kalorilık spor yapma seviyem var 2-3 saat sporu rahat yapıyorum başladığımda sadece 15 dk yapabilmiştim ama pes etmediğim için bu gün bu noktadayım. 

Zayıflamak için madi açıdan hiç bir şeye ihtiyacınız yok size tek lazım olan şey çözüm üretmek kendi hayatınıza evinize göre spor ve diyet hayatınızı düzenlemek. İsterseniz gece 12 sabah 5 de gene kalkar sporunuzu yaparsınız yeterki o azim olsun. İsterseniz yeme düzeninizi hiç bşr ek masraf yapmadan evde pişen yemekle kurar ve kilo verirsiniz isterseniz artık her bilgi bir tık ötenizde ben bu aşamada instagram ve youtube videolarında  çok yararlandım ama kimseye şu nasıl bu nasıl demedim sürekli araştırdım beğendiğim profilleri inceledım her resim her yorumu okudum anlamak için gayret etim sporcu arkadaşlar edindim yarıştık kendimizi motive etik kısaca kendi rakibim kendim oldum ve doğum kilolarımdan sırfır madi destek ile kurtukdum şuan spor salonu maceram tamamen profesyonel olarak spor seviyemi artırmak için hayatımda var.  

13 yorum:

  1. maşallah gerçekten kilo verdikçe gençleşmişsiniz,azminize hayran kaldım:)

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ediyorum çok büyük azim sergilemişsiniz. Haha önceki bir yorumumda ben de zayıflayabilsem gibi şeyler yazmıştım ve azmettim hemen hemen istediğim kiloya ulaştım. Bundan sonra vermeye devam edersem benim için Bonus olur :)
    Yalnız zayıflayınca herşeyi yiyecem kısmı olmuyor maalesef. Giden hemen geri geliyor aman dikkat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maşallah çok sevindim hep ideal kilonuzda kalırsınız inşallah :)

      Sil
  3. sizi instagramdan da takip ediyorum Allah sizden bir değil bin kere razı olsun öncelikle kendi moralini kendi bozan çekilmez biriyim ig den takip edip blogu gördüm blogun altını üstüne getirdim okudum okudum sindirdim ve çok çok teşekkür ediyorum bana öyle bir motivasyon kaynağı oldunuz ki aklıma geliyor azminiz ve hemen toparlıyorum öyle çok duyguları anlatan biri değilim ama bu kadar zamanda sıkı bir şekilde ilerliyorsam sizin postlarınızdan bana gelen enerji sayesinde çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok duygulandım Ne güzel bir dua bu Allah muafak etsın sizi inşallah hep azimle ilerlersınız size faydam olması ne güzel bu blogun amacı zaten bu paylaşmak dertlrşmek Allah sizdende razı olsun yorum yapıp beni sevindirdiniz :)

      Sil
  4. Fotolardaki degisim süper,azminize hayranim...Bu yaziyi paylasmaniz bir cok kisi icin umut olacaktir...
    Insan isteyince yapiyor,cok güzel örneksiniz...Aile bireylerinin de desteklemesi sahane yardim olmus...sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım destek çok önemli hele çocuğa bakmaları çok kıymetlı Allah razı olsun hepsınden

      Sil
  5. Senin azmin baba da örnek olucak İnşallah, doğumdan sonra seninki gibi bi tempoyla İnşallah ben de aldığım kiloları vermek istiyorum. Tecrübelerinden faydalanıcam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel anne hemen ideal kilona gelcene hiç şüpem yok daim destekçinim

      Sil
  6. Harikasınız! Mükemmel bir değişim yaşamışsınız tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  7. Bir sitede dukanla kilo verdiğiniz yazıyor listeniz varsa paylaşırmızınız?

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.