22 Nisan 2015 Çarşamba

Pırasa Böreği

Selamün Aleyküm,

Bahçemizdeki pırasalardan eşime akşam yemeği için börek yaptım eh eşcağazım evimizin gurmesı tam not verdiğine göre tarifi paylaşabilirim :).


Börek tarifi



Malzemeler; 3 yufka, 4-6 adet pırasa, 1 yumurta, 2 kaşık yoğurt, Yarım bardak su, 1 çay kaşığı pekmez, 1 cimcik karbonat, Yarım su bardağı sıvı yağ, 2 kaşık tereyağı, Tuz.

Pırasaları yıkayıp temizleyip ince ince doğrayıp bol suvıyağda kavuruyoruz. (Ben bahçemden taze pırasa kulandım ne kadar taze olursa okadar lezzetli oluyor).
Pirasalı börek

Fırınımızı açıp ısınmasını sağlıyoruz. Yoğurt, sıvı yağı, tuz, karbonat, pekmez, yumurta ve suyu iyice çırpıyoruz. 

Borcamı tereyağı ile iyice yağlıyoruz. Üç yufkanın yarısını aralarına sosu gezdirerek seriyoruz. Orta kısmına pırasaları serpiyoruz ve sosdan tekrar yayıyoruz. Tereyağınıda arasına serpiyoruz. Geri kalan yufkalarıda kat kat sos ile üzerine döküyoruz. En son katın üzerinede sosu iyice sürüyorüz. 



200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Üzeri pişince bir spatula yardımı ile ters çevirip bir sürede öyle pişiriyorum. 
Servisden önce tekrar yüzüne çeviriyorum. Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.