13 Nisan 2015 Pazartesi

Islak kek (benceli)

Selamün Aleyküm,

Bu benceli tarifleri Allah ne verdiyse ablamın blogunda gördüm. Çok güzel tarifleri var hep kendince özgün şeyler katıyor bu gün bende öyle yaptım :). 

Geçen hafta ıslak kek yapmıştım eşime ikram edip yorum yapmasını söyleyınce bir gurme gibi uzunca bir yorumda bulundu bende yeme bence dedim:))))))))). Bu gün onun dediklerine kulak vererek yeniden denedim aslında geçen haftakide güzeldi ama bu bi başka güzel oldu tam manası ile ıslak kek oldu şerbetli gibi kıvamlı çok şükür inşallah misafirlerde beğenir. 

Islak kek 
ıslak kek tarifi




2 büyük yumurta (eğer küçüklerse mutlaka 3) 
2 bardak şeker
1 bardak sıvı yağ
1 kaşık tereyağı
3 bardak süt
İki paket kakao (orta boy paketlerden)
1 paket kabartma tozu veya 1 silme yemek kaşığı karbonat
1 paket vanilya 
6 tepeleme yemek kaşığı un

İlk önce fırın ısını açıp malzemelerı hazırlayana kadar ısıtıyoruz borcamı yağlayıp unluyoruz. 

Sıvı karışımı için ! : 2 yumurta, ( bn kümseden aldım ördek yumurtası idi oldukça büyükler ve çok taze bence eğer market yumurtası ise aldığınız mutalak 3 adet kulanın helede küçücüklerse 4 adet kırın lütfen :).) 2 bardak şekeri, 1 bardak sıvıyağı, 2 ! Bardak sütü, 1,5 paket kakaoyu ve 1 paket vanilyayı iyice çırpıyoruz. 
ıslak kek nasıl yapılır
tarif

Bu karışımdan 2 bardak ayırıyoruz. Benim bir bardağım tombikti diğer bardağı tam doldurmadım o yüzden.

Kek karışımı: Kalan sıvıyı 6 tepeleme kaşığı un ve kabatma tozu (ben karbonat kulandım çok daha güzel oluyor) iyice karıştırıyoruz. Tepsiye yayınca gözünüze az gelebilir ince olsun zaten güzelce kabarıyor. 180/200 dercede kurdan batınca temiz çıkacak sekilde 30-20 dk kadar pişiriyoruz fırın sıcak olduğu için çabuk pişer dikkat!. 

kek

browni tarifi

Sıvı karışımı ayırdığımız bardakları tekrar karışım yaptığımız kabı yıkamadan alabılırız. 1 bardak süt daha ekliyoruz. Kalan kakaomuzuda ekliyoruz. İyice çıpıp 1 kaşık tereğınıda ekleyerek kek pişene kadar bekletiyoruz.

basit ıslak kek
ıslak kek



Kek pişince 2-3 dk dinlendiriyoruz. Ardından hemem kurdanla delikler açıyoruz. Sıvı karışımı döküyoruz. 

ıslak kek

Gözünüze çok gelebilir komple çekiyor onu sıkıntı etmeyin :). Sağa sola bıraz sarsarak sıvının eşit dağılmasını sağlıyoruz. 

ıslak kek nasıl yapılır

1 dk sonra keserek dilimlere ayırıp kenarlarını bıçakla sıyırıp tepsi ile keki ayırıyoruzki sıvı karışım iyice yayılsın tekrar kapatığımız fırına (fırın çalışmasın) dinlemesi için 20 dk kadar kabağı kapalı şekilde bırakıyoruz. Sonra dışarı çıkarıp soğuyunca afiyetle yiyoruz :). Afiyet ola. 

browni

2 yorum:

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.