10 Nisan 2015 Cuma

Ev Hanımı Deyince Akla İlk Gelen Kısır olmamalı?

Selamün Aleyküm,

Ev hanımı olmayı ne denli sevdiğimi anlatmıştım bi zamanlar :). Ev hanımı deyince akla ilk gelen kısır , gün gün gezen , kilolu 3-5 çocuklu hanımlar olarak akla geliyor ya çok kızıyorum bu akıllara hele de kadın kadına bunu dediğinde daha da bir kızıyorum. " Bir çocuk doğur görürsün", " bir evlen de görcen", " hele bi 30 geç" gibi sözleri hanım kardeşlerimizden duymak ne kötü bir piskolojik baskı.




Bu sene inşallah 30 yaşında olacağım bildiğiniz gibi 3 sene önce bilinçli sağlıklı hayatıma başladım araya bebeceğimde sıkıştı :))) pes etmeden yılmadan 1 senedir azimle spora ve sağlıklı beslenmeye devam etim. Şuan spor salonuna başlamış olsam da unutmayalım ki ben 14 kiloyu  evde interneten faydalanarak sporumu yaparak verdim ve spor salonunda yapılan ölçüme göre vücut orantıma göre % 50 im kas ve ben bir  Ev hanımıyım:). Evet ev hanımıyım diye kaslarım olmasınmı yağ oranımı düşürmek için çabalamayalı? Allah aşkın bu tuzağa düşmeyin bu laflara kulak asıp da kaderimiz bu imiş gibi davranmayın internete binlerce kadın var 6 çocuklu ve mükemmel vücutlu günde sadece yarım veya 1 saat spor ile mükemmel kadınlar ortaya çıkıyor. Tabi sağlıklı beslenmekde önemli. Genetik yapınız ne olursa olsun çok ve bilinçsizce yiyen herkes kilo almaya şeklinin bozulmasınaumdan mahkumdur. Ben şuan doğumdan sonra 30 senelık hayatımda en fit ve çevik olduğum zamandayım 18 yaşında bile bu denli sağlıklı hissetmedim kendimi kimseye kulak asmadım kimseye kaderim bu imiş gibi konuşmasına müsade etmedim çünki bu bir kader değil.

Ev hanımı bir markadır evet meslek bölümüne bile yazılan bir meslek grubudur markanızı gururla taşımak varken neden ezilip büzülüyorsunuz neden markanızı gururla taşımıyorsunuz.

Çünkü toplumsal baskı bizi buna itiyor. " koca parası yiyor" evet canım biz koca parası yiyoruz o paranın her kuruşunu hak ediyoruz ve bundan hiç gocunmuyoruz çünkü biz evde olmasak bu işleri yapması için bir hizmetli tutmalı ve ona maaş ödemeliyiz onun aldığı para maaş oluyorda bizimkisi neden koca parası yiyor oluyor ?



Ben Ev hanımı markamdan çok memnunum taşımayı seviyorum. Eşim, annem, gelinim, yengem, kızım, kardeşim, eltim, akrabam, arkadaşım, azimli insan diye selenen insanların markamla gurur duymalarını sevmelerini ve saygı göstermelerini istiyorum ve bunun için çabalayıp çalışıyorum. İnsan isterse herşeyi başarır yeter ki buna azim etsin çaba göstersin herzaman söyledım evden diyetisyensiz spor hocasız da bilinçli bilgi ve araştırma ile para harcamadan düşük bütçe ilede zayıflamak mümkün fit olmak mümkün ben çocukluğumdan berş obez olduğum için artık bir uzmana daha da önemlisi bir motivasyona ihtiyacım vardı.  Evet Ev hanımıyım ve ev hanımlığımla normalden 10 kilo fazla kas sahibi olduğumu öğrenmek azmime azim kattı. Markama gurur verdi.

Bende günleri seviyorum ailemle arkadaşlarımla faliyetlere bayılıyorum ama geçen yaz katıldığım günden 1 ay önce çıktım arkadaşlarımı çok seviyorum ama 2 haftada bir kendimi tuttamıyorsam benim o güne gitmeye hakkım yok nezamanki ideal kiloma gelirim ondan sonra inşallah nefsimde terbiye olunca gene katılırım. Benim şuanki tek hedefim oğlum dahda büyümeden 2 yaşına gelmeden ideal kiloma ulaşmak şuan aklı ermiyor ama beni şişman bi anne olarak hatırlaması en büyük korkum. Ben onun ilk örneği isem bu örnek mükemmel olmasa da normal olmalı. Şimdilik içim ezile ezile onu babannesine birakıp 3-4 saat sporuma gidiyorum. İnanın spor için bırakmak istemiyorum mantığımla çok savaştım ama ben onu bıraktığımda zaten uyku saatı 1-2 saat uyuyor ve 2 saatte babannesi ile vakit geçiriyor bunu zaten gün içinde yapıyordu farklı olan bişey yok aslında fark sadece benim bir aktivitem olması. Allah eşimdende kayınvalidemden de razı olsun beni desteklediler Ev hanımısın ne işin var demediler! 


1 yorum:

  1. Daha çok gençsiniz. Önünüzde uzun yıllar var. Belki başka çocuklarınız da olacak. Şimdiden işi sıkı tutmanız isabetli olmuş. Size ailenizle mutluluklar dilerim :)

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.