13 Şubat 2015 Cuma

GDİ* 13 Şubat Tartı Günü

Selamün Aleyküm,

Kasım ayından bu güne yani 3 aydır kilom 83-78 arası gelip gidiyor. Kasım ayından geçen haftaya kadar 3 aydır kendimi yedim evet tam bir panik halinde idim çünkü 80 li sayılardan derhal kurtulasım vardı bir dukan bir detox bir şu bir bi ile canımı aldım diyebilirim. Bu hafta en son 85 li sayıları bile görünce artık aklımı başıma alma zamanı geldi kendimi özgür bırakmaya karar verdim kış günü spor yapmak zaten zor açıkcasını konuşayım canımda hiç istemiyor soğuk olunca spor yapmak dahada zor geliyor Jillian programımda İkinci haftaya geçmişken kaza hastalık vs. Derken kaldı aslında programı çok sevdim çokda iyi idi ama dediğim gibi buara kendimi ruhumu daraltmıyorum vücut ölçülerimde aralıkdan bu yana aynı havalar ısındığında hergün dışarı çıkabiliyorum çocukla en güzel spor çünkü arabası ile gezmeyi çok seviyor en azında 1-2 saat oyalıyabiliyorum. Nisan ayında sıcaklar başladığı an keskin soğuklar bitiğinde anında sokakdayız :). 

Kendimi özgür bırakdım sadece ruhen ve fikren rahatlamak amacı ile yani sağlıklı beslenmeye devam ve bu hafta çok iyi geçti tartımda yenilenınce yağ, kas ve su oranımı görebildim.
Pazar günü tartıldım ve su oranım hali ile düşük idi çünkü su içmeyede dikkat etmedim önce şişeler alarak günlük 4 lt su içmeyi hedefledim. Bu gün kilom 81 su oranım % 50,7 idi salı gününden beri düzenli 4 lt içiyorum. Bebeğim Anne sütü ile beslendiği için bu oran çok iyi. Kemik yapım 2013 yılı ile aynı buda iyi birşey anne sütü verirken kemiklerimden gitmemiş inşallah:). Altdakş resim 2013 yılından kas oranım şuan daha çok rakamlar bir birine yakın.




Sabah kahvaltılarını çok severim ama gün içinde öğleden sonra kaçamaklar olabiliyor bu yüzden güne yüksek kalori ile başlamama kararı aldım. Böyle bir kahvaltı yaklaşık 300 cl tabi bu tabak iki kişilik bir resim oğlumla yedik ben 1 kişilik kalorisini yazdım.

Böyle aşağıdaki resimdeki gibi bir kahvaltı ise sadece 150 cl civarında. Önce 1 lt su içmeye gayret ediyorum ardından 1 bardak süt+tarçın+bazen 1 kaşık türk kahvesi bazen sade bir süt ve yanında 1 tane meyve aynı şekilde kefir, tarçın ve meyve olarakda kahvaltımızı yapabiliriz. Bu hafta çoğu kez bu şekilde kahvaltı yaptım 1 kere de üsteki tabak gibi. Sütlü kahvaltı yaptığım gün 1200 kalori ile bebeğin yemeğinden fazladan biskivi vs. Gibi kaçamaklarla beraber günü kapatım. Diğer kahvaltılıklarla ise 1600 kalori ile gün bitti. Fark ortada hedef kalori miktarım günlük en çok 1800 cl en az 1400 cl geçmemek. Bunu ipadımdeki Fitwell uygulaması ile takip ediyorum. Bazılarına göre kalori hesabı iyi değil ve yorucu ben çok alıştığım için böyle devam etmeye karar verdim kendimi bu sayede kontrol altında tutabiliyorum. 

Artok Liste vs. Yok hayatımda zaten son 3 senedir çok bilinçliyim bir yemek sofrasında ne kaç kalori ne yararlı hemen gözümle kestirip ona göre kendime tabak ayarlama becerisini aslında çok iyi kazandım. Son 3 senedşrde evimizde sağlıksız birşey pek pişmiyor eşimde doğru beslenmeden yana olduğu için sorun olmuyor. Bu yüzden kendimi özgür bıraktım mantığı bu listeler detoxlar yok. Elif Ezgi Uzmansel Ve annesi Taylan Kümeli Hanımdan çok şey öğrendim ilk doğru beslenmem onlar sayesinde oldu çokca bahsetiğim bloglarında herşey mevcut. Artık listeleri ve yemekleri gözüm kapalı ezberebiliyorum ordan öğrendiğim yemekleri ve sıralamaları kendimce kendi mutfağımda uyguluyorum. Dukan diyetinide devam etirmesemde onunda kitabı gerçekden harika idi onda da aslında beslenme mantığı aslında hep aynı öğrendiklerimle yola kendimce devam edeceğim. 

Ara öğünlerde yarım paket çubuk kraker veya kuru üzüm, fındık, 3 diyet biskivi, 1 adet meyve gibi herhanfügi birşnden bir çeşit içiyorum. Günde mutlaka 1 bardak tarçınlı su içiyorum veya canım tatlı çektiğinde yapıyorum. Çayla pek aram yok yanlız içmeyi sevmem ama 1 bardak süt ve kahve günde bir kez içiyorum.

Öğlen evde o gün ne pişirdimse onlardan yiyorum. Genel de dün akşamdan kalan yemeğimiz olur. Bazen de kendime özel pişirdim. 
Sulu köfte salata pilavlar oğluma :))
Bulgur pilavı tavuk haşlama ve beyaz lahana kavurması
Pırasalı pizza tabanı incecik yulaf kepeğinden idi.

Bebeğim için her gün 1 çorba çeşidimiz oluyor zaten bende çok seviyorum çorbayı. Akşam yemekleri daha çok eşime yönelik köfte, balık, et, tavuk, sulu yemek, güveç gibi bir çeşit ve yanında salata,yoğurt bi çorba çeşidi şeklinde. Yani eşim 1 ana yemek yanında ek şeyleri yemeyi tercih ediyor buda benim için bir şans :))) 3-4 çeşit yemek istemiyor. Tabi eşim 7 de geliyor ben saat 17:00-18:00 arası son öğünümü yiyorum. Bazen ara öğün yapıyorum bazen yapmıyorum. Akşamları genelde çorba salata veya yoğurt çorba şeklinde yedim. 2-4 kaşıkda lor peyniri ekliyorum salatama. Akşamları hafif beslenmeye çok dikkat ediyorum. Saat  19:00 dan sonra sadece su içmeye çabalıyorum.


Canım tatlı isterse öğleden sonra veya önce yulaf, elma, tarçın ve sütü pişiriyorum meşhur tatlım benim kış günleri insanın canı sıcak bişeyler istiyor. 


Çok şükürki bu hafta hem kafam rahatladı bı sakinledim hedefim olan 14 marta kadar sakin sesizce hedefime ulaşabilmeyi çok istiyorum. Canım ne zaman isterse ozaman tekrar jillian programıma başlıcam :)). 


Hayırlı Cumalarınız olsun İnşallah

5 yorum:

  1. Gültencim seni merak ettim katılmayınca facebook unu kapatmissin eşin nasil oldu
    Asiye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun asyciğim sorman bile mutlu eti beni çok şükğr eşim iyi yazmana sevindim sağolsın

      Sil
    2. Canim benim bekliyoruz seni haberin olsun ������

      Sil
    3. ah asiyecim Allah razı olsun :))))) facebook hesabım yok sorup yazmana çok mutlu oldum

      Sil
  2. gültencim nisanda yürüyüş yaparsan ben de katılırım sana zira ben 66 oldum :(

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.