17 Ocak 2015 Cumartesi

Tahanalı Beyaz Lahana Kavurması

Selamün Aleyküm,

Öğlen en sağlıklısından bir menü keşfettim :). Bebişim de beğenerek yedi tabi bir iki kaşık karnı toktu çünkü. Değişik değişik diye diye bi gün zehirlenmesem iyidir:).

Tarhanalı Beyaz Lahana Kavurması

tarhanalı lahana



Malzemeler: 1 havuç, orta kalınlıkta kuş başı kadar kıyılmış iki tabak kadar beyaz lahana, 2 kaşık tarhana, 1 silme kaşık salça,3-4 dış sarımsak, tuz ve köri.

Havucu rendeleyip bir kaşık sıvı yağda kavuruyoruz. (diğerseniz bir baş ince kıyılmış soğanda ekleyebilirisiniz). tarhana ve salçayı da ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Sonra lahanaları ekleyip iyice harmanlıyoruz yarım çay bardağı kadar su ilave ediyoruz. Sarımsakları rendeleyip tuz v köriyi de ilave ediyoruz. İyice harmanlayıp altını tamamen kısıp yumuşayana yenecek kıvama gelinceye kadar pişiriyoruz.

Yanında yoğurt ile yenebilir biz oğlumla öyle tercih etik :) afiyet olsun.

detox

9 yorum:

  1. Bence çok güzel fikir. Tarhana ben de yemeklerde kullanıyorum ama bu tarz çok değişik olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol :) beğenmene çok sevindim

      Sil
  2. egzantrik. Merak ettim. Belki yaparım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değişik şeyleri severim :D beğenmenize sevindim

      Sil
  3. Çok lezzetli görünüyor. Bu tarifi deneyeceğim.
    Bloğunuzu takibe aldım bana da beklerim :) http://koredelisiyiz-biz.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize sevindim :) korelilerinkine benziyor dimi :)

      Sil
    2. Evet onların yemeklerine çok benziyor :)

      Sil
  4. tarhanalı hiç duymamıştım değişik olmalı ellerinize sağlık güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun tarhanayı çok sevenlerdenim ve değişik tatları bir iki gün sonra birde tarhanalı makarna tarifim olucak inşallah :)

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.