14 Ocak 2015 Çarşamba

Su Su Su

Selamün Aleyküm,

Sabah kalkar kalkmaz yaptığım ilk hemen bir bardak su içmektir. Bilindiği üzere su içmeden diyet düşünülemez. Su sadece diyet de olanlar için değil bütün insanlar için önemli bir kaynak.

Ben kendimi bildim bileli çok su içerim. Etrafım da ki insanlara baktığımda suya hiç önem verilmediğini fark ediyorum. Okulda bir hocamız başım ağırıyor dediğimizde hemen su için derdi baş ağrısının en iyi ilaçlarından biridir gerçek den de etki etiğini bilirim.

Normal de günlük bir insan ortalama 2 lt su tüketmeli imiş ( bu yazdıklarım hep okuduğum izlediğim bilgiler kesinlikle bir doktor tavsiyesi vs. olarak algılamayın lütfen). Ama ben diyet, hamile, emziren veya beli bir hastalığı olmayan insanların suya çok da önem verdiğini görmedim.

1 Ayda sadece düzenli su içerek yediklerini hiç değiştirmeden 3-4 kilo veren bir arkadaşım var canlı örnek kendisi az su içtiğini fark etmiş ve sadece günlük 2 lt su içmiş sonuç hiç bir şey yapmadan kilo vermiş ve kilosunu korumak içinde buna devam ediyor su içmediği zamanlar kilo aldığını 2-3 derken 5-6 kiloya kadar yükseldiğini ifade ediyor su içtiği zamanlar tokluk hissi daha uzun oluyormuş.
su içmek

Ben günlük olarak bu şekilde şişelerimi sabahdan hazırlarsam su içme sıkıtın hiç olmuyor şişeleri gördükçe içiyorum böylece akşam uyumadan 2 saat önce 3 lt bitirmiş oluyorum.

Bir çok hastalığın temel kaynağının aslında susuzluk olduğunu biliyor muydunuz? Vücut zararlı maddeleri artıkları vs. az su içildiği zaman atamıyor buda hali ile bir çok hastalığa yol açıyor.

Çalışanlar için durum biraz daha zor bu kadar su içince hali ile wc ihtiyacı çoğalıyor bazen sırf bu yüzden su içmeyen insanlar var.

Su içtiğimiz zamanlarda artan wc ihtiyacı aslında bize 10 cl olarak geri dönüyor :) böylece akşama kadar hiç bir şey yapmadan 100 cl yakmış olabilirsiniz :)

Kısaca su diyete olana da sağlıklı insanlara da çok çok önemli bir ihtiyaç babam 74 yaşında ve hiç bir ilaç içmiyor fazla yemek yemez kilo alınca hemen verir bol meyve yer özellikle elmayı çok sever sabah akşam balık yer :D adamcağız laz normal yani ve çok ama çok sık su içer maşallahı var Allah uzun ömürler versin böbrek taşı dışında bir hastalığı yok :) Umarım genetiğim babama çekmiştir :)))

Hayırlı Günler dilerim.

2 yorum:

  1. Kesinlikle canım.Ben de 2 litre tüketiyorum günde. faydalı bilgi veren paylaşımın için teşekkürler :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ben de su içmeyenlerdenim aslında, haftasonu hele hiç içmiyorum desem yeridir :(

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.