1 Ocak 2015 Perşembe

Elmalı Kış Keki

Selamün Aleyküm,

Kış deyince benim aklıma hemen elmalı kek düşüyor :)). Annem çok sık yapardı hele kışın sıcak sıcak yemesi daha güzel.

Daha önce tarifini Elmalı Kek olarak yazmıştım en son tarifim çok daha lezzetli oldu ve adınıda Kış Keki olsun istedim :)).

Kış Keki

Malzemeler : 100 gr tereyağı, 1 çay bardağı sıvı yağ, 2 yumurta, 1,5 su bardağı şeker, 1 su bardağı süt, aldığı kadar un (yaklaşık 2-3 su bardağı un), 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya şekeri, tarçın, mahlep, 4-5 elma



Fırınımız ısınması için açıyoruz. Teryağını eritip ılıtıyoruz. Yumurta, sıvı yağ, şeker, vanilya şekeri, sütü, bir cimcik mahlep ve 1 tatlı kaşığı tarçın, ve ılıtığımız tereyağını da ekleyip şeker iyice eriyinceye kadar karıştırıyoruz. Elmaları soyup yarım ay şeklinde ne kalın ne ince doğruyoruz. 3-4 kaşık şeker ve 1 tatlı kaşığı tarçın ile iyice karıştırıyoruz. Şekeri iyice eriyen karışımımıza un ve kabartma tozunu karıştırıyoruz akışkan kek kıvamında olucak.



Ankastre fırının alacağı en büyük tepsiyi yağlayıp unluyorum. Kek hamuru ince olucak kalın olmucak az görünsede gözünüze tam oluyor . Karışımdan 4-5 kaşık kadar ayırıp tepsiye döküyoruz. Üzerine elmaları diziyoruz. Artan karışıma 1,5 çay bardağı un 1 tatlı kaşığı tarçın ilave ediyoruz. Gerekirse daha fazla ufalayınca dökülecek gibi kıvamda ele yapışmayan bir karışım elde edicez ve elmaların üzerin serpelim. Sıcak fırında 180-200 derecede altı ve üzri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun :)





6 yorum:

  1. İnstagramda bulamadm nereye gittiniz😥😥😥

    YanıtlaSil
  2. canım kapatım ben hesabımı burdan devam :)

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık nefiss.Elmalı tariflere bayılırım .Bir dilim alabilsem keşke :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun inşallah bir gün sizede ikram ederim :)

      Sil
  4. Nedendir bilmem kekinizi görür görmez tarçın kokusu geldi burnuma.Ellerinize sağlık. Takipteyim.Bende beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke yeme şanşınızda olsa beğenmenize çok sevindim bol tarçınla gerçekten güzel oluyor hoşgeldiniz

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.