31 Aralık 2014 Çarşamba

Sepet Makarna

Selamün Aleyküm,

Pazar günü maalesef elim kızgın yağla yandığı için iki gündür moralim çok bozuktu. Sağ orta parmağımda 2 dereceden yanık oluştu diğer parmaklarımda yandı Allah dan elimin içinde bir şey yok ama pazar günü çok ağrılı ve sızılı geçti. Buna da şükür olsun vardır bir hayır. İnstagram heseabıma bir çok güzel arkadaşım geçmiş olsun dilekleri ile o gün bozulan moralime ve elime duaları ile ilaç oldular Allah cümlesinden tekrar razı olsun.

İki gün aradan sonra artık dün mutfağa girdim. Yeni tarifler tatlar denemeyi çok seviyorum pazar günüde yeni bir tarif deniyordum kısmet lokmalar birden yağın içinde bomba gibi patladı. Doktor elimdeki kabaran yerleri kesmediği için açık yara şeklinde değil bu sayede en azından bulaşık makinesini 2-3 kere  doldurup sol elimi kullanarak mutfak da işlerimi yaptım. Sol elimde gayet iyi kullanabiliyormuşum.

Evvelsi gün bir instagram kulanıcısı elifle_mutfakk yaptığı sepet makarna çok hoşuma gitti yapmazsam olmazdı çok beğendim.

Elif hanımın tarifini değiştirip eşimin damak tadına daha uygun yapmaya çalıştım. Yemek seçmese de bir çeşit yemekle doysa da kriterleri var :).

makarna


Sepet Makarna

(evdeki en küçük borcama 2-4 kişilik yaptım)

Bir paketin 3/4 kadar mantı makarnası ve aynı oranda kalın çubuk makarna
5 adet orta boy haşlanmış patates, 100 gr Kaşar rendesi
Mantı makarnasını doldurmak için : 250 gr kıyma, 1 ince kıyılmış minik soğan, 1 dış sarımsak rendesi, kimyon, karabiber, köri, tuz
Beşamel sosu için 1 kaşık tereyağı, 1 bardak süt, 1.5 yemek kaşığı un, tuz, 3/4 çay bardak su.


beşamel soslu makarna



önce makarnalarımızı haşlıyoruz. kıyma harcımızı bütün malzemeleri karıştırarak yoğuruyoruz.
Patatesleri haşlayıp sıcakken hemen içine bir kaşık tereyağı tuz, karabiber ve köri ekliyoruz.
Soğuyan mantı makarnasına kıymalarımızı yerleştiriyoruz.

Beşamel sosunun bütün malzemelerini ekleyerek sürekli karıştırıp hazırlıyoruz. Pişen beşamel sosuna kıymalı makarnalarımızı çok hırpalamadan karıştırarak 2-3 dk kaynatıp altını kapatıyoruz. Tuz miktarına tadına bakarak ayarlıyabilirsiniz.

Fırını ısınması için açıyoruz. Borcamı tereyağı ile iyice yağlıyoruz çubuk makaranalar ile en altan ve en dış dan başlayarak önce içe doğru sonrada yan katanları dizdim.

Çubuk makarnaları dizdikten sonra dikkatlice patates ile makarnaları kapatıyor kaplıyoruz isterseniz üzerini öretmek için patates püresi ayırabilirsiniz ben az ayırmışım tam kapatmadı

ve beşamel soslu mantı makarnasını dikkatli şekilde döküp kaşar rendeliyoruz. patates püremizi yayıp tekrar çubuk makarna ile üzerini dize dize kapatıp 

220 derecelik fırında 25-30 kızarana kadar pişirip biraz soğuduktan sonra dikkatlice ters çevirip sunuma hazırlıyoruz afiyet olsun.













3 yorum:

  1. Bende bayıldım buna,en kısa zamanda deneyeceğim :)
    Opuyorum seni ve oglusunu :)

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem görünüyor !!!o makarnalar ne güzel dizilmiş öyle süper çok sevdim :)

    YanıtlaSil
  3. ilk defa görüyorum cok ilginç en kısa zamanda deneyecegim

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.