18 Aralık 2014 Perşembe

Meyveli Käsekuchen

Selamün Aleyküm,

Daha önce tarifini verdiğim orjinal tarifi ile Alman uslü klasik Käsekuchen tarifimi biraz değiştirip meyveli Käsekuchen yaptım. Sonuç çok şükür tam istediğim gibi tam kıvamında oldu. Kayınvalidem cenaze dolayısı ile memleketine gitiği için iki evimde annesi oldum:)) ev halkı akşam işten gelince pastamı çok beğendi. Beğenmezlerse acımazsızca söylüyorlar o yüzden tadından eminim. 





Pastanın yapımı gerçeden kolay bebeğimi üst kata uyutmuştum evime inip 15 dakikada hazırlayıp fırına verdim. Malzemeleri az ve diyet yapanlar için çok uygun bir tatlı ben genel olarak yapay ambalajlı ürünlere karşıyım. Dukan diyetınde atatlandırıcı ve bazı yapay gıdalara fazlaca var. Ben şu şekilde düşünüyorum yapay tatlandırıcı yiyeceğime canım şekerli ürünler çektiğinde çok az miktarda şeker yemenin yeterli olduğu kanısındayım suni ürünler kulanacqğıma direk şeker kulanırım. Bazende kuru meyveler veya pekmele tatlandırıyorum tamamen doğal şekerlerde mevcut. Yani az ama öz şekilde yiyip tatalandırıcı vs. karşıyım. Birde bu pastayı yaparken yumurtanın çok taze olması çok daha iyi sonuçlar veriyor. Tabi ben şanslıyı tavuğun altından aldığım gibi pastamı yaptım:)). 




Bu tarifi daha önce verdiğim klasik tarifden biraz değişik yaptım. İki tarifde çok kolay pratik ve 
orjinal alman uslü almanyada yiyenler bilir aynı tadı yakalamak zordur ama deneyenler yiyenler birebir aynı olduğunu ifade ediyor

Meyveli Käsekuchen

Öncelikle belirtmeliyimki bu linke tıklayıp ayrıntılı ve resimli sıra sıra anlatımını incelemenizi tavsiye ederim. Daha önce verdiğim klasik tarifle aynısını sadece bir kaç malzemeyi değiştirerek yaptım mutlaka incelemenizi tavsiye ederim.


Hamur malzemesi; 1.5 su bardağı un, yarım bardak şeker, 75gr tereyağı, 1 adet yumurta, 1 adet vanilya şekeri, 1 yemek kaşığı kabartma tozu (1 paket )

İç malzemelesi;500 süzme yoğurt,  2,5 bardak süt, yarım fincan sıvı yağ, 1 fincan şeker , 2 yumurta, 1 yemek kaşığı limon suyu, 1 vanilyalı puding 

Jölesi için: 3 kaşık buğday nişastası, 3 kaşık şeker, 1,5 bardak su, yarım limon suyu, minik portakal kabuğu.

Üzeri için: Dilediğiniz meyveler 



Chesse cake


En başta fırınımızı ısıtmak için açıyoruz ve yuvarlak kelepçeli kalıbımızı (benim kalıbım Kalp şeklinde idi) geçen sefer yaptığımda yağlı kağıt kulanmıştım altına bu sefer tereyağından bolca sürdüm yağlı kağıt kulanmadı.

Hamur malzemelerinden önce şeker eritilmiş tereyağı vanilya şekeri ve yumurtayı iyice karıştırdım daha sonra unu azar azar ilav etim.

Sıvı karışıma Geçen sefer 750 gr kadar süzme yoğurt ve 1 fincan sıvı yağ kulanmıştım kullanmıştım busefer sıvı yağı ve süzme yoğurdu azaltım aslında şekerlide yarımdan biraz fazla yanı 3/4 olarak kulanabilirsiniz birdahakine öyle yapıcam. 

Evet sıvı karışıma üsteki bütün malzemeleri ekleyip mikserle pürüsüz kıvama gelene kadar karıştırıyoruz. 









Hamuru tepsimize burada tarif etiğim şekilde yayıyoruz ve sıvı malzememizi döküp dikkatlice fırına verıyoruz 180-220 arası sıcaklıkda 50-65 dk fırınınıza göre pişiriyoruz pişti ama hala sıvı gibi durması normal soğuyunca katılaşıyor. Gene fırından çıkarınca kek gibi sönüyor o kabarıklık iniyor oda normal korkmayın.



Pişdikden sonra soğuması için kendi haline bırakıyoruz soğusada kelepçeli kapından çıkarmıyoruz!!!! Ilıkdıkdan sonra gönlümüzce meyveleri temizleyip dilimleyip yerleştiriyoruz. Ben kivi, portakal, mandalina ve nar tercih etim.











Jöle malzemelerinin hepsini bir tencerede pişiriyoruz iyice kaynayıp köpürmeye başlayınca 1 dk sonra altını kapatıp süreklli karıştırmaya devam edip soğutuyoruz. 




Soğunca kalıpda olan pastamızın üzerine iyice meyvelere sürerek jölemizi yayıyoruz kalıba gelecek şekilde en dıp kenarlarına dahi döküyoruz kalıp çıkınca görüntüsü düzgün olacak. 



Bu işlemde bitince iyice soğuması için buzlukda yarım saat dinlendiriyoruz. Daha sonra buzdolabında 1-2 saat dinlenirse daha iyi oluyor hata 1 gece bile kalabılır sorun olmaz. Servisden önce kalıbımızdan çıkarmadan bir çatalın yada kaşığın sap kısmı ile kibarca jöleli  itiyoruz ama jölenin şekline zarar vermeden sadece kalıpdan kolay çıksın diye yapılan bir işlem bu. Afiyet bal şeker olsun inşallah beğenirsiniz :).











Meyveli pasta











6 yorum:

  1. on numara tarif olmuş, ellerine sağlık. Tek aklıma takılan fincanın türk kahvesi fincanımı yoksa daha büyük çay fincanı gibi bi fincan mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooom sağol beğenmene çok çok sevindim buara hayata yetişemiyorum kusura bakma yorumum çok gecikti ilk tarifde fıncanın resmı var nescafe fıncalı porselen olan buyuklerden canım

      Sil
  2. Käsekuchen bu kelimeyi Türkçe söylendiği gibi yazar mısın canım.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Sadece görüntüsü bile yeter:) :)harika görünüyor eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.