26 Aralık 2014 Cuma

Karnabahar Böreği

Selamün Aleyküm,

Kendi fikrim olan Karnabahar böreği ile karşınızdayım. Geçen misafirlerime yapmıştım ozaman yufka kullanmamıştım. 6-8 yaşında iki minik misafirim vardı ikişer üçer dilim yediler eh onlar beğendi ise tamamdır :)) Yufkalı hali ile de bu hafta günümde yaptım.
Karnıbahar

Karnabahar böreği 

1 yufka isterseniz kulanmayada bilirsiniz 
2 yumurta
Yarım bardak süt
1 bardak un (un ölçüsü karnıbaharın miktarına göre değişiyor)
100-150 gr Beyaz peynir veya kaşar peyniri 
3/4 bardak sıvıyağ
1 çay kaşığı kabartma tozu
50 gr tereyağı 
1 dış sarmısak
1 çay kaşığı tuz, karabiber
Bir cimcik kimyon, köri ve sumak
Küçük boy Karnıbahar

Karnabaharı temizleyip bölüp haşlıyor ve biraz süzgeçde soğutuyoruz. 


Un ve kabartma tozu harıç bütün malzemeleri karıştırıyoruz. Karnıbaharı çok fazla bölmüyoruz hırpalamıyoruz ve kabımıza ekleyip iyice karıştırıyoruz. Unu karnabaharın yoğunluğuna göre ekliyoruz kek hamuru kadar olmasada cıvık bir kıvamı oluyor. Tabiki kabartma tozunuda unutmuyoruz. 




İsterseniz borcamı direk yağlayıp unlayıp pişerebilirsiniz kesinlikle yapışmıyor dilim dilim servis ediliyor istersenizde bir yufkayı süt ile ıslatıp altına serip üzerine harcımızı döküyoruz ve 200 derecelık fırında üzeri ve altı kızarana kadar pişiriyoruz. Eğer dilerseniz üzerine pişdikden sonra kaşar rendesi serpebilirsiniz. Afiyet olsun. 



4 yorum:

  1. Haşlanmış karnıbaharım var ne yapacağımı bilmiyordum. Bu tarif tam üzerine geldi. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenie ve işe yaramasına çok sevindiö sağolun

      Sil
  2. Aaa çok merak ettim şimdi,karnıbaharı pek sevmeyen biriyim,belki bu tarifle severim:):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karnıbahar oranıı daha az tutabilirsiniz beğenmenie sevindim:)

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.