15 Aralık 2014 Pazartesi

Gül ve Çiçek şekillerinde Mayalı Kolay Poğaça

Selamün Aleyküm,

Dün pazar olması münasebeti ile içimden geldi diyettede olsam ev halkina poğaça ile kek yaptım. Bekar bir genç kızken tarifi ilerletip yıllardır çok güzel tuttan poğaça tarşfini sizlerle paylaşmak istedim :). Dün farklı şekilller deneyerek değişiklil yaptım. Zeytinli olan poğaçayı internete gördüm peynirli olanı kendim uydurdum. Ailecek afiyetle yedik :)). 

Poğaça

Mayalı poğaça

1 bardak süt 
3/4 bardak yoğurt
3/4 bardak sıvıyağ
3 yumurta
150 gr tereyağı 
1 paket toz maya
1 tatlı kaşığı şeker,2 tatlı kaşığı tuz
Yaklaşık 4 bardak un miktarın tam ölçüsü yok elinizin kararı yumuşak bir hamur olacak.
1 kase zeytin ve peynir
Yapılışı: toz mayayı bir miktar ılık su ve şekeri koyduğumuz kapda iyice açılmasılını beklıyoruz. Daha sonra üzerine 2 yumurtayı kırıyoruz 3. Yumurtanın sarısını ayırıp beyazını içine atıyoruz. Süt yoğurt sıvıyağ tuz ve erıtığımız tereyağını ilave ediyoruz. Bunları iyice karıştırıyoruz. Daha sonra unu azar azar ilave ediyoruz yumuşak ama yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. 

Daha sonra 1 saat dinlendirdiğimiz hamuru istediğimiz şekilleri veriyoruz. Tepsiye çok dizleden yerleştiriyoruz. Yumurta sürüp dilerseniz susam döküp 200 derecelik fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz. 



Poğaça
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.