27 Kasım 2014 Perşembe

Niyet etim Dukan Diyetine

Selamün Aleyküm,

Hayırlı cumlar dilerim. Bildiğiniz üzere tam 7 haftadır kilom sabit bu yüzden sporu azaltım. Taylan Kümeli ve Elif Ezgi Uzmansel'in kitabı olan Lezzetin İnanılmaz hafifliği adlı kitapdan faydalanarak diyetimi evimdeki düzene göre yapmaya çalışıyordum. Çok da severek yapsam da Dukan diyetini araştırmaya karar verdim. 

Öncelikle interneten araştırdım çok kilo veren insanlar var. En başda ilgimi çeken şey bol et, tavuk ve balık olması benim hızlı hazım sorunum olduğu için mesela iki öğün üst üste sebze yiyemem özellikle çiğ sebze meyveler dahada çok dokunur. Bu yüzden diyetin gidişatı benim hoşuma giti.

Dukan

Daha sonra interneten kitabını ısmarladım dün geldi okudum iyice anlamaya çalıştım. http://www.regimedukan.com.tr Sitesinden dukan diyetı testını yaptım. Çıkan sonuca göre 3 gün atak yapmam gerektiği belirlendi.

Dukan diyeti



Bu sabah hem 30 dk yürüşümü yapmak hemde malzemeleri almak için markete gitim. Gerekli malzemeleri aldıktan sonra niyet etim Dukan diyetıne :))).

Facebook ve intsgram da dukan yapan insanları takibe aldım gruplara katıldım atak evresınde neler yediklerini inceledim ve kendimce hazırlığını yaptım. İnşallah bir türlü 79 göremedim pazartesi görmek nasip ola.

Gördüğünüz gibi diyeti iyice araştırdım yapanlarla konuştum anlamaya öğrenmeye çalıştım kitabını okudum. Hiç bir diyete hata sağlığım söz konusu olan hiç bir şeye 5 dk karar vermem. 

Ayrıyeten ben bebeğimi doğduğu andan ihtibaren anne sütü ile besliyorum. 10 aylık ve şimdiye kadar sadece iki kutu mama tüketi. Oda mecbur kaldığım için verdim. Çok hasta olduğum anlarda bile anne sütü vermekden vazgeçmedim sütüm az diye düşünmedim bol su içtim ve Allah izin verirse ben bu çocuğu Anne sütü ile besleyeceğim diye niyet etim. Eşimde daima bu konuda bana destek oldu. Hata bir dönem çok hasta olunca iki gün mama içti sonra anne sütünü red eti hiç telaş etmedim ağladıkca anne sütü verdim almadı bir gün boyunca aç kaldı doğru düzgün yemedi ama ben inatla süt verdim ikinci gün sütü tekrar aldı. Ben anne sütünün tamamen piskolojik olduğunu annenın azmine bağlı olduğunu nekadar sütüm bol diye düşünürsek o kadar çok olacağına hep inandım. Çok şükür ben niyet etim Rabbim nasip eti. Şuan 10 aylık gelişimi normal doktor süt ile büyüyen çocuk için gelişim gidişat gayet doğal dedi çok şükür maşallah anne sütü ile bir sıkıntımız yok.

Peki anne sütü verirken nasıl diyet yapıyorum ? Uyguladığım her diyeti bu emzirme döneminden öncesi içinde geçerli idi vücud ve mide yapıma uygun şekilde yapmaya çalıştım. Bebeğim 4 aylıkken spora ve diyete başladım. Mesela diyet de az yağlı ürünler kullanmak gerektiğinde ben az yağlı yerine % 50 yağlı tercih etim. Örnek vermek gerekirse sütde peynirde yoğurtda ve kefirde  % 50 yağlı kullandım. Haftada 2-3 gün kahvaltıda tereyağı pekmez ve balı bir iki kaşık diyetimin dışında yedim. Bol kefir içtim. Meyveler 1 porsiyonsa 2 porsiyon yedim. Mesela bir tabak yemek yemeli isem ben doymadığımda 1,5 tabak yedim. Hamur işi, ekmek makarna gibi karbonhidratları haftada 2-3 kez tükettim beli bir miktarda tükettim. Zaten hızlı hazım sorunum olduğundan sürekli sebze salata ile beslenemem. Yani sürekli olarak bebeğin yararına olacak süt kalitesini artıracak ürünleri yeterli ve dengeli şekilde yedim. Zaten bebğim 5 ayından ihtibaren yemek yemeyede başladı fakat hala ana besini anne sütü.

Sonuç olarak bu kadar dikkat içinde bilinçli beslenmeye çalışmışsam ve bebeğimin doktor kontrolu ile normal olduğu söyleniyorsa ki kimilerine göre bebeğim zayıf gelir ama değil özellikle doktora sordum bebeğiniz Süt ile beslenen bir çocuk ve süt ile beslenen çok gelişimi mama ile beslenen çocuğun ki gibi olmaz dedi. Allaha şükür maşallah diyelim ben 6 ayda 12 kilo vererek hızlı olmayan kilo kaybı ile hem fitleştim hemde Allahın izni ile bebeğimi anne sütü ile besledim inşallahda istediğim kadar uzun beslemek nasip olsun.

Dukan diyeti kitabında da gebelik sonrası dönem için 1 sayfalık açıklama var. Tabiki emizren annelere direk dukan diyetşni önermemişler fakat uygulamak isterseniz 
1. Meyveleri 2 porsiyon yiyin
2. Kulandığınız ürünlerşn az yağlı değil % 50 yağlı kullanın.
3. Ps günlerini yapmayın.

Yani anlıyacağınız ğzwre ben zaten bu kitabı okumadan öncede bu şekilde çok şükür sağlık ile kilo verdim. Hiç bir şeye direk olarak başlanılmaz uygulanmaz bu hayatımızın her alanında geçerlidir insan kendini bilmeli hele sağlık ile ilgili ise gğnlerce araştırma yapmalı. 

Emziren anne olarak gerkli açıklamayı yaptığıma göre bakalım dukan diyeti bana ne şekilde yarıyacak hadi hayırlısı deyip atak evresi kahvaltısı ile bu gün başladım.



2 yorum:

  1. Merhaba sizden ilham alarak ben de ptesi itibariyle dukan diyetine başlamak istiyorum. Kitabı temin edene dek sizden esinleneceğim çünkü ben de emziren anneyim. Bebeğim 8 aylık ve yaşım 26 89.9 kiloyum. Sıkı takipçinizim. Allah sağlıklı bir şekilde hedefimize ulaşmayı nasip etsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelıkle çok sağolun takip etmeniz çok hoş. Mutlaka önce kitabı okuyun lütfen :) dukan yapmasanız bile okunması çok faydalı bir kitap kitabı temin edene kadar bence sağlıklı beslenın bol su ve gnluk sporu hayatınıza katarak başlayın bildiğiniz gibi ben önce sporla başladım : ) ve tabiki dukan emziren annelere tavsıye etmıyor benım bebegım 11 aylık ve yemek yıyor ınsallah hedef kılonuza ulaşırsınız tekrar teşekğr ederim

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.