13 Ekim 2014 Pazartesi

Kıymalı Pırasalı Pizza & Kiş

Selamün Aleyküm,

Bu gün bir kaç gündür misafirimiz olan Ablacım evine döndü. Gitmeden atıştırmalık çayla yiyebileceğimiz bir şey düşünürken aklıma dolap daki pırasa düştü. Daha önce de  kiş yapmıştım ama hamuru bu denli güzel hem kıtır hem yumuşak üstelikte ince hiç olmamıştı. Pizza yaparken de aynı hamur ölçüsü kulanılabilir. Yani ben yaptım diye demiyorum :))))) hamuru okadar beğendim ki ilk misafirlerime ve uzun bir süre yapacağım bir tarif oldu. Hamuru kendim göz kararı yaptım aklıma gelen malzemeleri koydum. Ölçülü şekilde yazmaya çalışacağım inşallah. 
Bebeğimde çok beğendi severek yedi. Ben hem diyet yaparken hemde bebek için yemek pişirken genelde herkes için aynı anda pişirilen ve yenen yemekleri seviyorum.

Kiş nasıl yapılır


Pırasalı & Kıymalı Kiş

Hamuru için: 2,5 bardak un, 100 gr tereyağı, yarım çay bardağından biraz fazla sıvıyağ, 2 tepeleme yemek kaşığı yoğurt ve yoğurt kabında kalan suyundan yarım çay bardağı yoğurt suyu, 1 yumurta, 2 damla limon, 1 çay kaşığı kabartma tozu, 2 cımcık karbonat, tuz.

İçi için: 1 kilo pırasa, 300-400 gr kıyma, yarım limon, tuz, karabiber, sumak, pul biber, kori.

Yapılışı: pırasaları ayıklayıp küçük küçük doğruyoruz. Kıymamızı kavuruyoruz. Kıyma soyunu çekince pırasayıda ilave edip kavırmaya devam ediyoruz. Baharat malzemelerini ekliyoruz. 
Kiş


Kori çok az olucak minacık. Ayrıyeten ben bebek yiyeceği için baharatları az koydum ama siz isterseniz baharatsız iken biraz ayırıp onun için tepsinin bir kısmına ayrı yapabilirsiniz. Kavurma işlemi bitince yarım limonuda içine sıkıyoruz.

Hamuru için tüm malzemeleri bir kapta yoğuruyoruz. Su veya tekrar un eklemedim yumuşak kıvamlı bir hamurum oldu. 
Pizza

Tepsiyi yağlayıp unladım hamuru ortaya koyup iyice yaydım. 
Kiş hamurı


Çatal yardımı ile delikler açtım. Hamur çok ince oluyor zar gibi korkmayın çok güzel oluyor :). Üstüne pırasalı harcı yaydım. 
Fırını en yüksek ayara açtım 10 dk bu şekilde pişirdim. Sonra 220 dereceye aldım. Zaten 20 dk içinde hazır oluyor. Afiyet ola :) 




2 yorum:

  1. Görüntüsü nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Afiyet şifa olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Allah razı olsun :)))) inşallah beraberde yemek nasip ola:)))

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.