21 Ekim 2014 Salı

Makaron Pasta

Selamün Aleyküm,

Dün kayınvalidemin doğum günü idi ona değişik bir pasta hazırlamak istedim. Markete gidip geldikten sonra daha önce verdiğim pandispanya tarifini iki katı yaparak katlı bir pasta yapmaya karar verdim. Kayınvalşdem çok sevindi doğum gününü unutmuş gerçekten süpriz oldu:).

Makaron

Doğum günü

Makaron Pasta


Pandispanyası için: 8 türk kahvesi fincanı un, 10 yumurta, 6 türk kahvesi fincanı şeker, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya tozu.

Malzemeler: 5-6 bardak süt, çikolatalı ve sade dolgu kreması, çilek sosu, çiekli ve sade krem şanti, 2 adet muz, antep fıstıklı çikolata ve ceviz.
Krem şantili
Fırınımızı ısınması için açtıktan sonra yumurtaları kırıp şeker ve vanilya şekeri ile beyaz krema kıvamını alana kadar çırpıyoruz. Daha sonra un ve kabartma tozunu eklıyoruz.
Benim üç boy borcamım vardı yağlayıp unladım. En küçük ve en büyük olanları sade yapıp kalan karışımı azcık su yeteri kadar kakao ile karştırarak kalıba döktüm. Hepsi bir anda tam sığdılar fırına. Önce 220 de 2 dk sonra 180 de pişirdim.
Pandispanya pişerken yarım paket çilekli meyve sosunu yarım bardak su ile pişirip soğumaya bırakıyoruz. Kremşantileri hazırlayıp buzdolaba koyuyoruz. Pandispanyalar soğuduktan sonra kalıptan çıkarıp hepsini ikiye kesiyoruz ve üst kısımları kabarık olduğu için onları da bıçak yardımı ile düzlüyoruz.

Bir kaba bolca süt döküyoruz. Hızlıca hepsini içinde arkalı önlü islatıyoruz. Biraz sütü çekmelerini bekledikten başka bir borcamı ters çevirdim ve tepsi olarak kullandım sonra en büyük boyunu alıp ortasına kakaolu dolgu malzemesi döküyoruz. Kenarlara biraz bolca olsun ki kapak kapanınca görüntüsü olsun. Dolgu malzemesinin üstüne muz diziyoruz ve kapağını kapatıyoruz ardından tepesinede azcık dolgu malzemesi sürüp bu sefer kakalu pandipanyayı oturtup sade dolgu kreması doldurup gene muz diziyoruz aynı işlemleri son kat içinde yapıyoruz. Çilek sosunu muntazam bir şekilde bir köşeden çok yavaş şekilde döküyoruz. 

Üçgen şeklinde yavaş yavaş döküp aşağı akmasını sağlıyoruz ki şelale gibi görünsün. Fazlasını altan sılıyoruz biraz donması için buzdolaba kaldırıyruz. Sonra kalan kısmı istediğimiz şekilde hem pembeden hem beyaz kremşantiden alıp süslüyoruz. En son fıstıklı çikolata rendeleyip cevizle beraber süslüyoruz. Buzdolabında 1 saat kadar beklese daha güzel oluyor afiyet olsun :). 



10 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim sağolun:)

      Sil
  2. ellerine saglik canim,harika!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok sağol :)) beğenmene sevindim

      Sil
  3. Allahım ne güzel bir pasta ellerine sağlıkk :) Bayıldımm şuan resmen ağzım sulandı :)
    Bu arada blogunu çok sevdim ve izlemeye aldım banada beklerim :)
    http://mylittlemascara.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim sağol:))) hoşgeldin inşallah beraber yemekde nasip ola :)))

      Sil
  4. gülten ne yaptın sen ya, Maşallah sana hiç üşenmemişsin resmen 3 katlı pasta yapmışsın düğün pastası gibi:)
    Ellerine sağlık, kayınvalidenin de yeni yaşını kutluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım yterki aklıma essın yaparım ama kafam esmezse yapamıyorum :)))) sağol beğenmene çok sevindim :))

      Sil
  5. Kayınvaliden çok şanslı, ne mutlu olmuştur kim bilir..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten görmeğe değerdi kendi tamamen unutmuştu

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.