1 Ekim 2014 Çarşamba

Güveçte Ekşi Mayalı Ekmek Tarifi

Selamün Aleyküm,

Dün verdiğim ekşi maya nasıl elde edilir tarifi ile Güveçte Ekşi Mayalı Ekmek yaptım. ilk deneme için tadı ev halkından tam puan aldı :). Tadı tam olarak ekşi mayalı ekmek gibi olmuştu çok şükür.


Ekmek


Güveçte Ekşi Mayalı Ekmek Tarifi 

Eğer bu tarifi uygulayacaksanız unutmayın ki hamuru yoğurduktan sonra 1 günbekletiyoruz.!

Malzemeler: 1 kiloya yakın un, 250 gr kadar kepekli un, ılık su, kendi hazırladığımız ekşi maya ve tuz

Ekmek


Ekmek mayası

Öncelikle güveç kapını yağlayarak bolca unluyoruz. Daha sonra iki unu ve tuzu kuru halde iken iyice karıştırıyoruz. Ortasını havuz yapıyoruz ve mayamızı ekliyoruz.

Bir miktar ılık su ile yoğurmaya başlıyoruz. Rahmetli Annanemin yaptığı ekmek hamuru bayağım civik  olurdu bende azar azar su ekliyerek o kıvamı yakalamaya çalıştım. 

Bayram kahvaltısı
Kulak memesi kıvamından daha cıvık olucak . İyice yoğurduktan sonra tekrar kavanoza bir daha ekmek yapabilmek için portakal büyüklüğünde parça koparıp buzdolabında saklıyoruz. Eğer siz ekşi mayayı 2-3 gün içinde tekrar kulanmıcaksanız buzluğada atabilirsiniz.

Ekmek pişirme


Ekmek

Bu şekilde öğlenden hazırladığım hamuru ertesi gün sabah pişirdim. İçinde nekadar mayalanırsa okadar güzel oluyor. 15-19 saat bekletmiş oldum.


Ekmek

Kabardığında hamur güvecin yarısını geçmişti.

Ekmek tarifleri

Fırını en yüksek ısıda 5 dk ısıtıyoruz güveci içine koyuyoruz bu şekilde 5 dk pişirip ayarını 220-200 cıvarına turbosuz- fansız şekilde 60-90 dk arası pişiriyoruz. 

Güveçte ekmek tarifi

Pişince fırından çıkarıp iyice soğumasını beklıyoruz yoksa hamur olur. Buz gibi olasında gerek yok hafiften ılık ıkende alınabilir yeterki ilk anda çıkarmaya çalışmayın. 

Güvecin üstü dar olduğundan bir dilim kesip ondan sonra nazikçe çıkarabilirsiniz. Afiyet olsun :)

Ekmek yapımı









4 yorum:

  1. Nefis gorunuyor gercekten canim.Guvecte hic pisirmedim ama deneyecegim onuda bayildim :)
    Oyle sıcakken ortasını kesip tereyag koyma planı icerisindeyim şuanda :))))
    Sevgiler sana ve oglusa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde deli aklıma esti güveç fikri güzel oldu çokta kolay çıkıyor kaptan bu ekmek bu bayram 2-3 gün yeti çokda doyurucu sağol canım beğenmene sevindim

      Sil
  2. Harika görünüyor, ellerinize sağlık. Tarif için de teşekkürler, en kısa zamanda denemek isterim ben de :)

    YanıtlaSil
  3. Nedemek beğenmenize çok sevindim Allah razı olsun❤️

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.