14 Ekim 2014 Salı

Ev Hanımı ?

Selamün Aleyküm,


Dün instagram da resim paylaşırken bu gün ki yazı konumu da buluşmuş oldum. Çok şükür Ev hanımıyım :). Evet beni bilen bilir ben ev hanımı olmak için doğmuşum gezmeyi farklı ülkeleri görmeyi çok seviyorum bu çok başka bir konu ama meslek bölümün de yazar ya hani ev hanımı kısmı he işte meslek olarak benim hayalim tam olarak bu idi. Ben iş hayatını hiç sevmeyen insanlardanım.




Genel de Ev hanımları küçümsenir bir ifade ile bahsedilir ya da bazı ev hanımları bunu utana sıkıla söyler peki neden? Ben ev hanımlığının küçümsenecek ya da utanılacak bir durum olduğunu düşünmüyorum. Hamileliğime kadar çalıştım. Bir kadının hem çalışması hem evinde evinin işlerini organize etmek kadar zor bir şey yok. Hele bir de çocuk sahibi iseniz.


Bazen de çalışan bazı hanımlar 'siz ev hanımları' diye başlayan cümlelerle konuşmalarına devam eder ya açıkçası ben bu duruma çok alınırım. Ev de olmak demek akşama kadar yan gelip yatmak olduğunun düşünülmesi bunun böyle görülmesi algılanması ne kadar da cahilce bir bakış açısı. Üstelik evdeyiz diye eğitimimizin bile olmadığını düşünenler var :). Şuan bir çok Üniversite mezunu kadın evin de ve benim gibi çok da mutlu olanlar inanın fazlaca bir oran oluşturur. Ya da mesleklerini becerilerini ilgilerini internet veya arkadaş ortamların da gene evden devam ediyorlar.


Ben küçüklüğümden beri okumayı çok fazla sevmedim buda tabi 5 yaşından 15 yaşına kadar 2 senede bir yer ve okul değiştirmenin de çok fazla etkisi oldu. Evliliğimden önce en son eğitimi Almanya da bitirdim. Büro Organizasyonu ve Sekreterlik okulun dan mezunum. İyi seviye de sertifikalı Almancam var. 10 parmak çok hızlı şekilde yazabilen seri olarak bilgisayar kullanıcısıyım. Teknolojik her makineye ilgim var yemek yapmak benim için bir sanat vs. vs. vs. gibi özelliklerim var övmek için yazılmış şeyler değil ama geçenlerde tanıştığım bir bayan 'ev hanımları ne rahat akşama kadar evdesiniz canınız ne isterse yaparsınız sorumluluk yok bir şey yok' demesi çok acayibime git.


Ben her gün (bebeğim olmadan da önce) 5-6-7 gibi uyanırım ve bir daha uyumam sabah uykusunu sevmem sabah yapılan her işin hayrı olduğuna canı gönül den inanırım. İşe gitmediğim halde bu saate uyanıyorum ! Bizim de sorumluluklarımız var tabi ki iş hayatında ki gibi başımızda bir patron beklemiyor ama sizden bakım bekleyen bir bebek, toplanması temizlenmesi gereken bir ev, yıkanması ütülenmesi gereken çamaşırlar, ev için yemek, kendi kişisel bakımınız, manevi işleriniz, birde hala daha okuyan sevgili ev hanımlarımız var ders çalışanlar var ve daha sayamayacağım bir sürü iş var bunların yanında birde diyet yapıyorsanız, kişisel bir blogunuz varsa ve spor yapmanız gerekiyorsa gibi farklı ilgi alanları olan bir ev hanımı nasıl olur da akşama kadar boş boş oturabilir.
anne bebek



Ben kendi şahsım adına tam da hayalimin içinde yaşıyorum bunların hiç birini yapmak dan utanç duymuyorum. Benim de mesleğim bu Ev hanımlığı. Ev hanım olmak demek yeri geldiğinde aşçı, temizlikçi, bakıcı, organizatör, şoför, sporcu, yazar, okur, öğrenci, mühendis, doktor, psikolog ve daha sayamadığı daha bir çok mesleği kendi içinde barındırıyor. Bundan güzel iş mi olur :))))


Lütfen ev hanımlığını küçümsemeyelim küçümsettirmeyelim. Evet kendi ayakları üzerinde durmak bunu başarmak çok önemli ama biz zaten bunu başarmış ve kanıtlamış ev hanımlarıyız. Eşimizin bizim ve çocuklarımız çalıştığı kazandığı para ile geçimini sağlamak bunu organize edip geçinmek bile bir meziyet bir meslektir.

16 yorum:

  1. vallahi ben de sana özeniyorum, ben sabah 8 akşam 7 çalışıyorum ve akşam eve saat 8 de geliyorum. eşimle aynı yerde çalışıyoruz, o işten gelince dinlenmeye çekilirken ben yemekle sofrayla bulaşıkla çamaşırle evle ilgilnemekten bazen bayo yapmaya vakit bulamıyorum. Bu adalet değil. Eğer eşi de kendisi kadar evle ilgilenen bayanlar varsa okey ama benim eşim gibi çok kısıtlı bir yardımı varsa ozaman çalışmak tam bir hamallık oluyor. Kadın zaten fiziksel olarak erkekten daha narin ama yine d erkekten daha fazla iş yapmış oluyo gün içinde. Hiç de utanılacak bir şey değil aksine benim özendiğim bir durum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aAllah kolaylık versin canım çalışıp hemde evle ilgilnmk öyle zor ki seni canı gönülden anlıyorum.

      Sil
  2. Mesleğinde başarılar dilerim Gültencim, aldırılmıyacak insanlar var çokça, bahsettiklerinde bende o tip insanlardan.. Allah yardımcın olsun mesleğinde zor bir meslek çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun arkadaşım evet ama işte gönül alınıyor bazen:)

      Sil
  3. Ev hanımlığı küçümsenecek bir meslek değil. En fazla sorumluluk ev hanımlığındadır. Okumayı ben de sevmem ama babamın kız çocukları okumalı sözü okumamı gerektiriyor.
    Allah yardımcın olsun. Çok yönlü ve başarılı bir ev hanımı izlenimini verdin bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun :) sağol arkadaşım hanımlar özellikle okumalı kendini ilerletmeli benim imkanlarım farklı idi :) sağolsun abim okumama çok destekledi

      Sil
  4. Merhaba Gültencim, ben de çalışan ve bebek bekleyen bir bayanım. Kafam öyle karışık ki.. Ev hanımlığı kesinlikle küçümsenecek bir meslek değil, sosyal olarak da dinen de bence bayanın mesleği. Bence bizler çalışarak doğamıza aykırı davranıyoruz, Oğuz Çakır'ın bahsettiği duruma ister istemez düşüyoruz. Ben kendi asli görevlerimi biliyorum, eşimin de asli görevini biliyorum. Ama biz okuyarak aynı statüde olmayı kendimiz tercih ediyoruz, sonra da eşimizden bizim görevlerimizi aynı hassasiyetle yapmasını bekliyoruz. Benim eşim de bana her konuda yardımcı olan biri değil ama ben şikayetçi olmamaya çalışıyorum. Ne zaman yardım istesem yapar ama bulaşıklar, yemek, çamaşır ütü temizlik vs onun asli görevi değil, nasıl ki çalışmak bizim değilse.. Ev hanımlarına öyle özeniyorum ki, heleki doğumdan sonra çalışma hayatını tahayyül dahi edemiyorum. Ama iş hayatını bırakmak da öyle zor bir olay ki =/ Türkiye'nin en iyi üniversitelerinden birinden mühendislik bölümünden birincilikle mezun oldum, yüksek lisansımı da çok iyi bir üniversitede yaptım, şimdi herkesin gıpta ettiği bir yerde çalışıyorum ve doktora yapıyorum bir yandan da.. Tamamen verdiğim emekleri düşünüyorum bir çırpıda silip atmak çok zor.. Ama öte yandan da bahsettiğiniz işleri yapmak için ev hanımlığına da öyle gıpta ediyorum ki..
    Neyse çok uzattım farkındayım ama tam da yarama parmak basmışsınız, o yüzden yazmak istedim :) fikir alışverişinde bulunuruz belki.. Çünkü bu kararı vermeden çok yönlü istişareler yapmak istiyorum. Rabbim hakkımızda her şeyin hayırlısını nasip etsin inşAllah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yqzmana çok sevindim öncelikle Allah kolaylık versin hamilelik çok hasas bir zaman dilimi açıkcası ben hem çalışıp hem hamılelık dönemini geçiremezdim çünkü işimi zaten hayal etiğim gibi değildi senın konumun suan cok farklı çok güzl konulara değinmişsin sağolsun benim eşimde çalışmamı hiç istemediği halde izin verdi ve bazen çok zorlandığım günlerde bana ev işinde bile bir iki kez yardım eti ama aynen dediğin gibi onun aslı görevi bu değil ben çalışmıyorum evde oturucam dese nekadar doğru olur? Maşallah senin eğitim ve başarıların gerçekten bır kalemde silinecek gibş değil benim eğitimim ev hanımlığı için yeterli :)))))) verdiğin bir emek var çok zorlandığına hiç şüpem yok ama sen bir kere bu yolu seçmişsin başta buna karar vermişsin ben çalışmaya karar verdiğimde aklımda asla çocuk olunca çalışmak yoktu işten çıkmadan annelik ücretimide alabilirdim ama hedefim bu olmadığı için direk çıktım eh bukadar güzel emeklerin varken işten tabiki çıkman doğru olmaz annelik izni kullanır ve doğumdan sonra buna karar versin şimdhakların doğrultusunda karar vermen bence daha güzel olur zaten eşimde anlayışlı bir insansa inşallah götğrsün sen bu işi bu yazıda vurgulamak istediğim ev hanımlarının işsşzmiş gibi vurürgulanması idi yoksa siz çalışan bayanların işi ev hanımlığından bile zor bunu yaşayarak anlamış biri olarak tekrar kolaylıklar dilerim bebişini inşallah sağlık mutlulukla kucağına alırsın ne mutlu o bebişe senin gibi bir annesi plucak inşallah :))))

      Sil
    2. Bu kendi kendine düzelten klavye ile başım derte :)))) yazım hataları af ola küçücük klavyelere alışamadım :))))

      Sil
    3. Gültencim yorumuma verdiğin içten ve samimi cevabın için öncelikle çok teşekkür ederim =) Doğrusu bu yolu ben mi seçtim seçtirildim mi bilmiyorum.. Daha ilk okula başlarken bir yarışın içindeydik, at gibi yarıştırıldık hep. Her sınavdan en iyi notu almamız gerekirmiş gibi.. Sonrası da geldi zaten. Asla şikayetçi değilim, Allah ailemden gani gani razı olsun okuttular beni ama bazen düşünmüyor da değilim, acaba kızım olursa onu bu şekilde okutmalı mıyım.. Herhalde ben de fenni bilgilerde çok iyi olmasını isterim. Ama bir yandan da bir kız çocuğu için en iyi ilahiyat mı diye de düşünmeden edemiyorum..
      Bi ton kafa karışıklığı =) Neyse ki önümde uzun bi süre var, senin de söylediğin gibi o zaman zarfında düşünüp kararımı en hayırlı şekilde verebilirim inşAllah..

      Sil
    4. :))) valla çok zor bi konu anne bana hep iyiliği ister hayat bu bazı seçimler ne şekilde önümüze sunulur bilinmiyor kolaylıklar dilerim Allah yardımcın olsun :)

      Sil
  5. Asla küçümsenemez bence hukuken de farklı düzenlemelere ihtiyacı olan bir alan.

    YanıtlaSil
  6. Evet işin birde o boyutu var keşke hukuki haklarımız da olsa :))

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar, öncelikle kaleminize sağlık böyle hassas bir konuyu içtenlikle ele aldığınız için. Çalışan, evli ve çocuklu bir anne olarak ev hanımlarını hiç bir zaman küçümsemedim. Aksine her zaman gıpta ile bakarım. Hatta dahasını da söyleyeyim harıl hurul çalışmamın en büyük nedeni ileride hayalim olan ev hanımlığına terfi edebilmek içindir. Bence siz şuan bir çok çalışan kadının hayalindeki dünyayı yaşıyorsunuz.

    Bebeğinize ve size sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Allah razı olaın yorumunuzla katıldınız aramıza :) inşallah en kisa zamanda dileğiniz hayırlısı ile gerçekleşir :)

    YanıtlaSil
  9. çok güzel yazmışsınız aynı fikirleri paylaşıyoruz
    http://tereyagyumurta.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.