10 Ekim 2014 Cuma

Hem Diyet hemde Bebeklere Elmalı Kek

Selamün Aleyküm,


Hayırlı Cumalar. Bir cuma daha geldi çatı benim için bir tartı gunu daha demek bu hafta kilom sabit geçirdiğim ufak çaplı rahatsızlıktan sonra normal çünkü sadece dikkat etim sporda yapamadım eh buda bir başarıdır zira bir bayramı devirdim ve kilo almadım bu da benim için bir başarı.






Bir kaç gün önce bayramda tatlıları yiyemeyince canım tatlı çekti. Annemin yıllardır yaptığı elmalı kek tarfini daha önce yayınlamıştım onu biraz değiştirerek diyet elmalı kek yaptım bu kek hm diyet hemde bebekler için çok uygun sadece yarım çay bardağı şeker ve yağ var. Bebeğim çok sevdi kendi çayı ile beraber afiyetle yedi :). 







Diyet elmalı kek

Malzemele: yarım çay bardağı şeker ve sıvı yağ, 3-4 kaşık yoğurt, 1 çay bardağından biraz az süt ve elma pekmezi, 2 yumurta, tarçın, 2 elma, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya şekeri, yeteri kadar beyaz un ve kepekli un.
Çay bardağı büyüklerinden değil normal çay bardağı idi.




Yapılışı: elmaları soyuyor ve dilimliyoruz. Fırını ısıtıyoruz. Önce şeker ve yumurtayı iyice çırpıyoruz. Daha sonra yoğurt,süt,sıvıyağ, pekmez,tarçın ve vanilya şekerini ilave ediyoruz. İyice çırpınca unları ekliyoruz akışkan bir kıvamı olucak borcamı yağlayıp unluyoruz. Elmaları biraz şeker ve tarçınla karıştırıyoruz. Alt tabanı ince oluyor üstüne elmaları diziyoruz 180 dercede 30-40 dk pişiriyoruz afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.