24 Ekim 2014 Cuma

Bebek Arabasının Kaldırım ile İmtihanı !

Selamün Aleyküm,


Şu tam bir haftadır aklımdan çıkmıyor. Küçük kızın ayağını maalesef dün kestiler o kadar üzüldüm ki Allah korusun cümle evlatları bir anlık dalgınlık küçük bir yavrunun bacağının kesilmesi ile sonuçlandı. Allah ailesinin yardımcısı olsun inanın çok üzgünüm.

10 yılık ehliyet sahibiyim ehliyetimi yurt dışın da aldım aktif olarak yurt dışın da ve şimdi ülkem de de araba kullanıyorum. Arabanın şoför koltuğuna oturduğum gün Hocamın öğrettiği ilk kuralı hiç unutmadım. Demişti ki trafik de asla ama asla ben haklıyım demeyecek ve hakkında ısrar etmeyeceksin. Trafik de %100 haklıyım diye bir şey yoktur. Eğer illa ben haklıyım der ve hareketinden vazgeçmez isen kaza kesinlikle kaçınılmazdır.
Trafik kurallarına uyan bir insanım dikkatli bir temkinli bir şoförüm haklı olduğum fakat insanların beni özellikle kadın diye haksız yere davranışları oluyor fakat asla hakkımda ısrar etmiyorum en küçük bir ısrarcılığın beni kazaya götüreceğini çok iyi biliyor ve aklımdan hiç çıkarmıyorum.

Fakat fark etim ki şoförken uyduğum kurallar yaya iken pek dikkat etmiyorum!.


kaldırımda yürünmüyor
(Fotograflar temsili alıntıdır.)

Bebeğim doğduktan ve yürüyüşe başladıktan sonra tabi ki daha temkinli ve çok çok dikkatli oldum hele ki benim bulunduğum semt yeni yerleşim yeri olduğundan henüz kaldırımı doğru düzgün olmayan yerler bile var. Neyse ki yürüyüş rotam da şansıma komple kaldırımlar yenilendi ve mükemmel oldu. 


Ancak bu sefer de şu kaldırımın üstünde dükkan sahiplerinin kaldırımı sonuna kadar doldurmaları bana çok sıkıntı veriyor ve gerçekten sinir oluyorum. Kaldırım yapıldı yapılmasına da bırakın bebek arabasını ben bile masa, sandalye, tül, eşya, meyve, sebze, oturan adamlardan geçemiyorum ve rahatsız olduğum için kaldırımın yanından gidiyordum. Birde bebek sarsılmasın diye asfalttan gitmeyi tercih ediyordum. Ta ki bu haberi izleyene kadar gene çok korkuyor ve sürekli tetikte gidiyordum ama bu görüntü ne kadar temkinli olursam olayım bir aracın bana çarpması için engel olmadığını gördüm ve gerçekten çok korktum. Ben neyse de ya bebeğime bir şey olsa bu vicdan azabı ile nasıl yaşarım.


Dün o yüzden oğlumla parka giderken inat ile kaldırımdan gittim. Oturan adamlara aldırmadım ve baktılar ki geçemiyorum kalkıp yol verdiler. Bazı insanlarda kaldırımdan bebek arabası ile geçtiğim için tip tip bakıyorlar eee bazıları da yoldan gidince bakıyorlar bebek ile nasıl gidiyor diye. Bizim insanımız işte ne yapsak doğru olmuyor ama güvenlik için en doğrusu ve kural olan bu kesinlikle bebek arabanız ile yada çocuğunuz ile yolda yürümeyin gerekir ise dükkânların dibinden gidin ama şu olayı yaşamayın insanlara aldırış etmeyin olurda bir bir şey derse çocuğumdan önemli değil ya deyip geçin gidin boş verin herkesin gönlü olmaz ki şu dünyada. Kim bilir kadıncağız nasıl üzülmüştür yavrusu ile sadece karşıdan karşıya geçiyordu ne bilsin aracın yoldan çıkıp ona çarpacağını :(.




Allah cümlemizin evlatlarını korusun şu güzel cuma günde yuvanız güzelliklerle dolsun inşallah






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.