11 Ekim 2014 Cumartesi

Yeni Annelere SADEce Tavsiyeler | 2. Bebek Alışverişi

Selamün Aleyküm,



Hayırlı sabahlar inşallah olaysız sakin bir Türkiye ye geri döneriz zira bu olaylardan hiç bahsedip onların istediği gibi karamsarca davranımıycam inanın bulunduğum şehirde her gün olay var markete bile gitmeye çekindim eşimin yolunu kesmişler maalesef şehitlerimiz var ama Allah büyük diyorum Allah sabır, akıl versin. Ne zaman oyuna gelmemeyi öğreneceğiz merak ediyorum. Neyse...



civil

Muhammed'in ilk cicisi Zeynep teyzesindendi. 

İlk yazımda yeni anne adaylarına merhaba demiştim. Hamilelikle ilgili aylar halinde yazdığım Hamilelik günlüğümüde inceleyebilirsiniz. 

Evet sıra geldi o en çılgın o en eğlenceli ana bebek için alışveriş anına :). Alınacak okadar çok şey var ki eminim şuan kafanız dopdolu be hayalleriniz ne fikirleriniz var :)). Bebek textili o kadar çeşitli ve o kadar çok ki benim aklım çok karışmıştı. Etrafı dinediğimizde;

1. Çok giyisi alma zaten çabuk büyüyor,
2. Çok giysi alma zaten çok hediye gelicek,
3. Bunları almana hiç gerek yok ben hiç kullanmadım,
4. Ne gerek var eskiden bunların hiç biri yoktu,

Bunlarıda Nurten Teyzesi almıştı daha neler neler vardı. :))


Gibi daha uzuuuun bir liste hazırlayabiliriz :). Evet biyerde 4 madde de hakklı çıkabilir ama bence her annenin kafasında bir hayali bir hevesi vardır ve o Anne bu hayali ve hevesi yerine getirme hakkına sahiptir çünkü o bebek onundur artık o bebeğin Annesi odur yani bütün kararları en azından bir süreliğine Annesi bebeği için verecektir.

Benim nacizane fikir ve önerilerim şunlar; bebeğinizin ilk olarak cinsiyetini öğrendikten sonra kilo ve boyunuda dikkate alarak alışveriş yapın eğer minak veya çok tombul bir bebekse aldığınız giyisiler çok büyük olabilir. İlk anda giyeceği şeylerin güzelce oturmasını istiyorsanız buna dikkat etmelisiniz mesela benim oğlum minnakti giysileri bol oldu :). 


Evet çok hızlı büyüyecekkler geçekten koli koli takımlar almanıza gerek yok makul seviyede bütçenize ve doğdu mevsime göre bir kaç takım eşya alınınabilir gerçektendw eş dostunuz çoksa bolca hediye gelecektir. Özendiğiniz hoşunuza giden almazsam olmaz dediğiniz şeylerin en azından 4-8 aylık olanını alın ki güzelce giyebilsin. 

Bebeğinizin çoğu eşyasının en azından günlük evde giyeceği eşyaların baskısız ve özellikle beyaz olmasına dikkat edin çünkü beyaz yüksek ısıda yıkanabilir. Özellikle iç atlet ve kısa kolluları tamamen düz beyaz alın ki üstüne bişey giydirdiğinizde altından rengarenk gökkuşağı gibi olmasın:). Ben hepsini beyaz almadığıma pişman olmuştum. 

Bebeğiniz çok kusan bir bebiş olabilir bolcaaa önlük alın ve ağız mendili bunlar ilk aylar sizin ayrılmaz dostlarınız olabilir. 

Uyku setini gene bence tabi sade olması daha iyi çünkü uyku seti dışında da bir nevresim takımı kulandığınızda kenar destek yastıklarına uyması güzel olur. 

Eh artık beni biliyosunuz ben sade bir insanım en cici bu göründü gözüme buda Annane hediyesi.



Şapka, ilk doğdu anda en iyi dostlarımdan olucak bebişlerin kafası üşüyor gerçekten gerekli şeylerden ve tabi ki çeşit çeşit yelekler yataktan yeni kalkınca hemen takıyoruz sırtına.

Bir kalın ve birde ince battaniye gerekliler listesinde yer alıyor. 



Benim oğlum çok şanslı idi gerçekten daha doğmadan 2-3 çekmece eşyası hediye gelmişti bile halen daha da geliyor Allah hepsinden razı olsun. Ben sadece doğuma bir kaç hafta kala içlik, atlet, hastane çıkışı, eşortman türü günlük giyeceklerini bir mağazadan bir saat içind aldım :). Evet her gördüğümü alasım bardı tabi ama birincisi gerçekten buna gerek yok çünkü ilk 2-3 ay hızlı geçiyor ikincisi gerçekten çok güzel hediyeler geldiği için kıyafeti çok fazla idi. 



Eminönü Havuzlu han'a gitmeyi çok istemiştim ama gidenler artık Civil adlı çok bilindik bir mağaza var onun havuzluhan dan pek bir farkı olmadığını hata fiyatların orda daha pahalı olduğunu söyleyince zaten gitmeyede fırsatım olmadı.




E-bebek mağzası da çok alışveriş yaptığım mağazalardan bebek giyisi dışında da harika ürünler var.



Kısaca gene sadece gereklileri almak ilk 3-4 ay için ideal ama siz çok heyecanlı bir annesinizdir milyonlarca almak istiyorsunuzdur oda hakkınızdır. :))))) ama ilk aylar insan dışarı bile çıkmadığı için inanın 10 takım kıyafet olsa yeterlidir. Ben bile bu duruma şaşırmıştım çok hızlı geçmişti zaman. 

Sevgilerimle musmutlu hafta sonu dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.