7 Ekim 2014 Salı

Bayram hatırası


Her Kurban bayramında bundan 20 sene evvel keçi ile aramızda yaşananan maceram canlanır anılarımda, muzipçe bir gülümseme konar dudaklarıma. Annemler evdeydi ben Bayramlıklarımı giymiş ve her bayram olduğu gibi bu bayramda pislenmemeleri için özenle hareket ediyordum. Gözüme bahçede otlayan keçi değdi oda beni fark eti çocukça hevesle yerden ot kopardım ona doğru adım atmışken keçi birden koşmaya başladı ben ne yapacağımı şaşırmış elimde otlarla koşmaya başlamıştım.korku içinde delice koşarken arkama bir an baktığımda keçi nerdeyse bana vurmak üzereydiki birde 'n boynunda bağlı olan ip onu boğazından çekiti ve acı bir meeeeee diyerek yere yıkıldı. önce kurtulmuş olmanın sevinci ile bir kahkaha atım sonra acı acı melemesi düştü aklıma Kurbanlık keçinin canı açımıştır diye gözlerim yaşardı nede olsa az sonra kesilecek hayvana eziyet etim düşüncesi ile hızlı adımlarla eve gitmiştim. Çocukluk işte! Bir an neşeli bir an masum duygularla hemen duygulanmaktı çocukluk... Bütün Bayramlar da her insanın aklına, yüzünde müzipçe bir gülümseme ile çocukluğu düşmez mi? Çünki insan bilir ki, hiç bir bayram çocukluğunda ki kadar özel olmayacaktır... Şimdi 20 yıl sonra Anne olup evladı ile ilk Kurban Bayramımını geçirince düşünüyorum da onun böyle gülümseten anıları olacak mı? Her bayramınız çocukluğunuzda ki gibi, şimdi çocuklarınızı da yaşayabileceği muzipçe anılarla dolması dileği ile mutlu bayramlarınız ola. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.