4 Eylül 2014 Perşembe

Sebzeli ve Kepek Pirinçli Beyaz Lahana Sarması

Selamün Aleyküm,


Bu gün şekersiz geçen 4. gayet başarılı geçiyor. Hem evdeki diğer aile fertlerine hem kendinize aynı tencerede pişirebileceğiniz hafif, diyet ve sağlıklı bir tarifle daha karşınızdayız:))).


Sebzeli ve Kepekli pirinçli Beyaz Lahana Sarması




Malzemeler: 1 Top Beyaz lahana, bolca soğan ve sarmısak resimde gördüğünüz gibi ben çok kulandım, 5 tane domates, 3 tane kırmızı biber, (ben yeşil biberi sevmediğim için eklemedim isterseniz siz ekleyebilirsiniz.), 1 kaşık salça, yarım çay bardağı sıvı yağ, tereyağı, 4 parça çorbalık tavuk, kepekli pirinç ve bulgur,sumak, tuz, kimyon, karabiber, nane, bir avuç maydanoz


Şimdi diyeceksiniz ki bu nasıl sağlıklı tereyağı ve sıvı yağ var bunlar evdeki diğer fertler için hazırlanacak olan iç malzemesine konulacak.




Öncelikle bolca su  kaynatıyoruz bir kaba göbeğini yanı o sap kısmını yuvarlak şekilde çıkarıp bir kaba alıyoruz ve yeteri kadar kaynar suyu döküp yumuşayıp tek tek yaprakları açılıncaya kadar bekletip daha sonra süzülmesi için bir süzgeççe alıyoruz.


Soğanları, sarımsakları, biberleri ayıklayıp temizliyoruz.


Yeteri kadar kepekli pirinçi ve bulguru yıkayıp süzüyoruz. Şimdi bu aşamada ben iki kap hazırladım kendi sarmam için 3 yemek kaşığı kepekli pirinç ve 3 yemek kaşığı kadar (tahmini) bulgur koydum. Diğer kabada yetecek kadar aldım. Soğanları minik minik doğradım bolca kendi sarmama ilave etim yeteri kadarda diğer kaba. Sarımsakları kaplara rendeledim. 2 tane domatesi diğer aile fertlerine hazırladığım kaba rendeledim aynı şekilde bir tanede etli kırmızı biberi rendeledim.


Kendi sarma içime domates ve biberleri küp küp doğrayarak hazırladım. en sonda yarım kaşık salça ekledim tabi aynı şekilde diğer kabada :) maydanozları da eşit şekilde bölüştürdüm ve baharatlarını da ekledim.


1 kaşık tereyağı ve sıvı yağ ile diğer aile fertleri için hazırladığım içe ekleyerek güzelce harmanladım.



İç malzemelerimiz hazır olunca önce bol pirinçli olan malzemeyi ile sarmalarımı sardım bir sıra tencereye dizince iki tane çorbalık tavuk göğsünü de dibe yerleştirdim. 2 sıra boşluk kalacak kadar doldurdum. İki sıra kalınca kendi iç malzemem ile sarmaya başladım ve tencereyi doldurdum.


En üste de iki tane tavuk ve tekrar bir miktar tuz serptim. Kendi sarmamın iç malzemesi sulu olduğundan kapta kalan sulu sosu da sarmama döktüm. Bir miktar suda ilave etim ve tabi birazda sıvı yağ ilave etim ama bir kenardan ilave ettim ki kendi sarmamı fazla etkilemesin sonuçta sebzeli sarmalar üst kısımda kalıyor ve yağılı kısım alt tarafta en azından kardır:).






Bir taşım harlı şekilde kaynadıktan sonra kısık ateşte 2 saate yakın pişirdim.


Tadı gerçekten güzeldi normal sarmadan bir farkı yok ve fark etiyseniz diğer aile fertleri içinde kepekli pirinçten hazırladım hiç bir farkı yok sadece daha sağlıklı.



sebzeli lahana sarması


Yanında yoğurt ve üsteki bir tavuk parçaları ile mükemmel sağlıklı ve diyet bir akşam yemeği olabilir.


Afiyet ola inşallah deneyip yorumlarınızı yazarsınız sevgilerimle :).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.