13 Eylül 2014 Cumartesi

Narlı Pırasa Yemeği

Selamün Aleyküm,

Evde limon olmadığını görünce pırasa yemeğini nasıl yapsam derken nar takıldı gözüme :). Tadı gerçekten limonlu piırasadan daha güzel oldu. Deneyip yazarsanız çok sevinirim. 



Narlı Pırasa Yemeği

Malzemeler: 1 kilo pırasa, 1 büyükçe soğan, 1 havuç, 1 nar, yarım çay bardağı sıvı yağ,2 bardak su 1 kaşık pirinç, 1 çay kaşığı şeker, tuz, sumak, karabiber ve pulbiber.

Bir narı temizleyip ayıklıyoruz. Doğrayıcıda atıyoruz. 



Çekirdeklerini ayırmak için süzgeçten geçiriyoruz. Kapta kalan narları almak için bir miktar suyla çakalayıp onuda ılave ediyoruz. Soğanı da doğrayıcıdan geçiriyoruz. Havuçları kup kup doğruyoruz. 




önce sıvı yağda havuçu ıyıce kavuruyoruz sonra soğanı ensonda baharatla beraber pırasayı bır tur dönduruyoruz fazla karştırmıyoruz. Nar suyu ile kslan suyu ilave ediyoruz kapağını açmadan 30dk pişiriyoruz. 1 kaşık pirinçı yıkayıp ekliyoruz. 15 dk daha pişiriyoruz, Ben soğuk servis etmeyi tercih etim süslemek içinde nar taneleri kullandım afiyet olsun:))





2 yorum:

  1. Benim gibi hiç nar yemeyen biri için devrim niteliğinde bir yemek oldu bu:) En kısa zamanda deniycem. Azmine de hayranım bu arada:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene çok sevindim limonludan çok daha lezzetli oldu mutlaka denemeni tavsiye ederim çok sağol canım azmime ben bile bazen şaşırııyorum :))) alışıryor insan

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.