27 Eylül 2014 Cumartesi

Zilhicce Oruçları ile Sağlıklı beslenmeye devam

Selamün Aleyküm,


Zilhicce ayından perşembe günün sabahında instagram  da ki arkadaşım sayesinde haberdar oldum çok şükür sahur yapmasam da bu güzel günlerden faydalanmak için hemen niyet etim. Allah cümle oruçluların oruçlarını ibadetlerini kabul eylesin inşallah.


Salı Günü Taylan Kümeli Listeleri 1. başladığımı söylemiştim hamilelikten önce uygulamıştım bu listeleri bolca bahsettim yazılarımda. Perşembe günü de niyet edince hemen Elif Ezgi Uzmansel hanımın Sitesinden Ramazan için tavsiyelerine baktım. Her zamanki gibi Ezgi hanımcım Ramazan da da bizi bilgilerinden yoksun bırakmamış yardımcı olmuştu. 

Bu bilgiler doğrultusunda yemeklerimi seçmeye çalıştım iki gündür iyi gidiyor.


İlk iftar menüm başlangıç olarak yarım litre su, yarım nar ve 1 bardak leihgt Kefir idi. 15-20 dakika anca bekleyebildim hemen ana  öğüne de geçtim:) Ispanak kavurması, Tavuk sote, salata ve yoğurttu ve tabi bolca su. O gecenin sahurun da gene Ispanaktan ve azcıkta Tavuk Soteden yedim.




Ertesi gün Kereviz Güneşi salatası ile Kereviz çorbası azcıkta Taze Fasulye ve 100 gr kadar tavuk göğsü yedim. Bide kendi yaptığım sulu kakaolu pudingden yedim.

Sahurda da iki dilim tost ekmeğine sürülebilir çökelek, 3-4 zeytin, dün gece su ile

yaptığım hafif kakaolu pudingden yarım kase ve yarım narla yedim. Tam bir nar aşığıyım çok güzel bir meyve.


Tartı günümü Pazartesi olarak değiştirdim bu haftalık ama Cuma'ya tekrar geri alacağım seviyorum Cuma günleri tartılmayı. Bu aralar su sorunum çok fazla eskiden çok fazla içer ve bunun sıkıntısını çekmezdim şimdilerde her yerde şişe olmasına rağmen unutuyorum ama bugün Sahura kadar 3.5 litre su içmeyi başardım çok şükür.
Spora gelince Çarşamba günü sırf yürüyüş olsun diye evimden uzaktaki pazara bebek arabamızla :) 2:30 yürüyerek otobüs kullanmadan gittim. Bu ara hem havalar soğudu hem de diz ağrılarım yüzünden pek spora önem veremedim evim de de bitmek bilmeyen bir kaç içim var :).


Pazartesiyi merakla bekliyorum. Hayırlı günler musmutlu Hafta sonu sizinle olsun.

1 yorum:

  1. Canim Allah kabul eylesin.Bende pazartesi başlayacağım zilhicce orucuna İnşAllah.Rabbim niyetleri kabul eylesin.Oglusunu opuyorum kocaman :)

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.