9 Eylül 2014 Salı

Kolay Dişim Çıktı Pastası

Selamün Aleyküm,

Dün oğlu  çok huysuzldu tam olarak nesi var çözemedim bir iki kez dişini kontrol etim ama dış yoktu sonra öğlen saat 14:30 da ilk dişini sağ alta fark etim. Doğrusu çok ama çooook heyecanlandım nasıl seviniyor insan o acılar içinde mızmızlansa da :) mutluluk verici idi bir canlının büyümesini görmek bunun canlı şahidi olmak onun senden bir parça olduğunu bilmek bilemezsiniz nasıl garip bir duygu. Daha 4 gün önce 8 aylık oldu. Kaç aydır beraberiz onla kaç aydır  evimizin neşesi ama ben hala her sabah uzun uzun ona bakıp bakıp bu benim yavrum deyip her sabah duygulanıyorum:)). 

Neyse daha da duygulanmadan pastamıza geçelim hemen kümarkete gidip eksik malzemeleri muhammedciği babanesine bırakıp akşam için hazırlığa başladı.






Malzemeler:
pandispanyası için: 4 türk kahvesi fincanı un, 5 yumurta (ben yumurtalar küçük olduğu için 6 adet kulandım, 3 türk kahvesi fincanı şeker, 1 tatlı kaşuğı kabartma tozu, 1 paket vanilya tozu.





iç Malzemesi: 1 paket muzlu puding, 2-3 yemwk kaşığı kakao, 3 bardak süt, 4-5 adet fındıklı gofret, 1,5 bardak süt keki islatmak için.



Süsleme malzemeri: 2 paket krem şanti, 1 paketin 4/3 kadar çikolata sosu, renkli süsleme şekerleri




Yapılışı: İlk olarak benim bulunduğum yerde gıda boyası olmadığı için renki süslem şekerlerinden  mavi ve pembelerini seçerek sütte ıslatıp kırmızı mavi elde etmeye çalıştım siz renk konusunda farklı seçenekler kullanabilşrsiniz tabi ki. birde renkli bobonların kırmızılarını seçip attım daha kırmızı olsun diye.






Onlar iyice çözülürken hemen fırınımızı ısınması için açtıktan sonra yumurtaları kırıp şeker ve vanilya şekeri ile beyaz krema kıvamını alana kadar çırpıyoruz ve tepsimizi yağlayıp unluyoruz. 





Kıvamını alınca un ve kabartma tozunu ekleyip karıştırıp hemen fırına veriyoruz kapağını açmadan 40 dk üstü altı kızarana kadar pişiriyoruz.





pandispanya fırında pişerken bir paket krem şantiden 2 kaşık kadar daha da az küçük kaselerimize alıp iyice çırpıp renkli krem şantileri hazırlıyoruz. tabiki kırmızı için çilekli kremşanti var ama açıp ziyan etmek istemedim bütün paketi. Artan kre şantiyi ve 1 paketi daha açarak 1,5 su bardağı süt ile karıştırıp hazırlıyor ve buzdolabında dinlenmeye bırakıyoruz.





Benimkiler pempe ile uçuk mavimsi yeşil oldular.





4-5 gofreti doğrayıcıdan geçiriyoruz. 




Çikolata sosundan 2-3 kaşık alıp 2-3 kaşıkta kakao ekleyerek yarım su bardağından biraz fazla suütle pişirip hazırlıyoruz. 



Aynı şekilde Muzlu pudingi kıvamlı olsun diye 3 bardak süt ile pişirip hazırlıyoruz.



Pandispanya hazır olunca bütün malzemelerin soğumasını bekliyoruz. 

Bu arada ben bi tepsim, ters çevirerek aleminyüm folyo ile sardım.





Keki önce ikiye böldüm sonra tamamen el becerisi göz kararı ile diş şeklini verdim. Artan parçalardan papyon ve gözler yaptın. 





Her iki parçayı da önce sütle ıslatım sonra muzlu pudingi sürdüm. Üstüne gofreti döktüm be kapatım birleştirdim parçaları.





küçük parçaları taban harıç çikolata sosu ile mümkün olduğunca düzgün şekil de sürdüm ve servis edene kadar buzlukta tutum.





Servisten hemen önce süslemeye geçtim. Önce komple beyaz kremşanti ile kapladım. 





Sonra papyon ve gözleri ağzını kalan çikolata sosu çay kaşığı yardımı ile yapmaya çalıştım. Siz dilerseniz papyonu siyah kullanabilirsiniz. Ben mavi ile tekrar süsledim. Dişini ve dilini Kremşantiden yaptım. Hepsi bu :) çok kolay ve çok pratik şeker hamurunu sevmeyenler içinde uygun.

Afiyet olsun:) 















8 yorum:

  1. inci gibi olsunlar inşallah.

    YanıtlaSil
  2. MaşaAllah Muhammedciğe..:)
    Pastası da yakıyor ortalığı, annesinin ellerine sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol beğenmene çok sevindim

      Sil
  3. Bir diş iki diş derken bir de bakmışsın inci gibi dişleri oluvermiş:) pasta süper görünüyor:) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğnmenize çoook sevindim sağolun Aşlah razı olsun

      Sil
  4. O pasta kekinin hamuru nasıl da güzel dümdüz kabarmış.
    benim yaptığım kekler hep everest tepesi gibi kabarıyor. bu konu ile ilgili çok dertliyim :)
    tarifini deneyeceğim...

    çok güzel olmuş ellerine sağlık, pratik arkidişim benim :*
    ayrıcaa sağlıklı olsunlar inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) benım pastada düz değildikiiiii ben öyle olunca ikiye kesiyoruz ya ozaman içinden fazlalığı alıyorum ve düzleşiyor hiç birşey göründüğü gibi değildir bak :))) pandıspanyası gerçekten çok guzel tutuyor tadıda ram pastane pastası gıbı tavsıye ederım sağol arkadasım begenmene çok sevındım

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.