30 Eylül 2014 Salı

Ekmek mayası tarifi, nasıl yapılır?

Selamün Aleyküm,

Bu gün Zilhicce ayının 6. Günü,

Zilhicce ayının 6.inci günü : Allah (c.c.), sevgili peygamberi Hz. Muhammed (s.a.v.)’e hayır kapılarını açar.Bu günde oruç tutanlara Allah (c.c.) rahmet nazarıyla bakar ve onları ebediyen azaba uğratmaz.

İnşallah bu günleri oruçlu geçirebilmek nasip olmuştur zira çok faziletli bir 10 günün içindeyiz.Ailecek çok hastayız üstelik birde bebeciğim diş çıkarıyor :). Olsun bu halimizde de bin şükür.


Ekmek nasıl yapılır




Bir önceki yazımda Elma bahçesinde bulduğumuz güzel lezzetlerden bahsetmııştım. O gün orda ekmekleri görünce evde yapacağım ekmek mayasının özünü bulduğuma çok sevinmiştim. Eve dönünce hemen bir kavanoza ekmekğin içinden avuc içi kadar alıp ufaladım ve bir miktar su koydum. Buzdolabına yerleştirdim aklıma geldikçe hızlıca çalkaladım. Sanırım 3 gün bu işlemi yaptım ekmekler iyice açıldı puding gibi fakat daha sulu bir bir kıvam aldı tepeleme 1 çay kaşığı un ile karıştırdım iyice çalkaladım bu şekilde gene 1 gün daha bekledim. 5 gün gene un yedirdim ve iyice karıştırdım artık cıvık hafıf katı kıvamda idi ve mayalanma belirtileri vardı. Kapağı sıkmadan toz olmasın dıye üatünde tutarak artık dılarıda bekletim. 1 hafta boyunca bu işlemi yaptım tepeleme 1 çay kaşığı unla hergün karıştırıp bazen de kapağı açık bıraktım ki ortamın havasından mayalansın ve 2 haftanın sonunda kendi kendine kabaran fosur fosur bir maya elde etim çok şükür :). 


Zilhicce ayı



Bir sonra ki yazımda Güveç kabında nasıl ekmek yapılır? Başlığı ile bu mayadan nasıl ekmek yaptığımıda anlatıcam inşallah hayırlı sabahlar hayırlı günler. 


3 yorum:

  1. Bu yayına hiç yorum olmaması çok ilginç. Ben mayanı görünce çok heyecanlandım. Ben Yaklaşık 5 senedir ekmek ile ilgileniyorum. Ekmeklerimi genelde kendim yapıyorum. İlk zamanlar hazır karışımlar ile başladım. Sonraları doğala yönelme amaçlı evde hazırladığım karışımları uyguladım. Daha da doğal olsun diye ekşi maya yapmak istedim :( ne yaptıysam beceremedim ki genelde kafama koyduğumu yaparım. Nohut mayası denedim yok o da olmadı. Ben de pes etmiştim, senin mayanı görene kadar. Hiç ekşi mayalı ekmek içinden olanını duymamıştım. Denemek istiyorum ama ekşi mayalı doğal ekmek nereden bulurum acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende ilk denemelerimde başarılı olmadım aynen sizin gibi bir sürü şey denedim valla fikir şahsıma ait sonuç da hamurun içi de ekmek diye düşündüm başarılı oldu :D çok şükür ekmeği çevrenizde kadın pazarları varsa yada güvendiğiniz bir peynirciler oluyor ya bazen doğal ekmek satıyorlar ama en doğalı gene birebir yapan kadınlardan bulabilmek oda hali ile zor bazen pazarlarda da satıyorlar semt pazarlarında ama işte bulunduğunuz ortama göre değişiyor her şey interneten satış yapanlarda var hata bende satıyorum bulunduğum civara

      Sil
    2. Çok güzel düşünmüşsün emeğine sağlık. Ekşi maya çok emek istiyor.

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.