26 Eylül 2014 Cuma

Güveçte Dana kuyruğu Etli barbunya

Selamün Aleyküm,

Geçen hafta bebek için kemik aradım kasaplarda ama kalmamıştı kasap bana Dana eti kuyruğu önerdi daha önce hiç yememiştim. Bende güveçte barbunya ile denedim gerçekten kasabın dediği kadar varmış tadı çok güzeldi hemde uygun kilosu 12 TL kuru baklıyatlara çok yakışıyor tam bir kış yemeği mutlaka denemenizi tavsiye ederim. 




Malzemeler:

1 kilo barbunya,Yarım kilo dana kuyruğu eti, 4 soğan,  2 patates, 4 domtes, 1 kırmızı biber, 1 baş sarmısak, 1 havuç, 1 tatlı kaşığı salça, Karabiber, tuz, kimyon, acıbiber, sumak, kekik, reyhan





Önce etlerimizi suda bir saat kadar bırakıyoruz kanı çıksın diye sonra iyice etrafını temizleyip güveç kabına alıyoruz. Suyunu çekene kadar pişiriyoruz hafifte kavuruyoruz.



Soğan, ve havuçları küçük küçük kıyıyoruz. Etle beraber havucu ve soğanı kavuruyoruz bir miktar ayçicekyağı ilave ediyoruz. Domatesleri rendeliyoruz biberinde iç kısmını rendeleyip kabuğundan ayırıyoruz. Kırmızı biberide guveçe ekliyoruz. Domatesleri ekleyip karıştırdıktan sonra baharat ve salçayıda ekliyoruz. Birmiktar su ile beraber barbunyalarıda güveçe alıyoruz. En son patatesleri küp küp doğrayıp ilave ediyoruz. Ağzı kapalı şekilde 45-60 dk arası kısık ateşte pişiriyoruz.






1 yorum:

  1. Barbunyaya et ve patates koymazdım.ayrıca baharatlarıda çeşitli kullanmışın.birde böyle denemek lazım:) ellerine sağlık canım. Lezzetinden hiiiç şüphem yok:)

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.