12 Temmuz 2014 Cumartesi

Sirkeli Börek


Selamün Aleyküm Blogger Arkadaşlar :), 

Günlük olarak yazmayı başardığımda kendime madalya vereceğim :))) Hep sağlıklı hep sağlıklı olmaz dimi aeada şimarmakta lazım :)). Ramazan sofralarında börek sık ikramlardan biridir. Geçenlerde Umut Sepetinde gördüğüm Makarnalı Su Böreğini yapmış borcamda böreğin nekadar enfes olduğunu keşfetmiş bulundum burdan kendisinine selam ederim :) Tatif için tıklayabilirsiniz.

Gelelim Sirkeli Böreğimize çok basit ve enfes çıtır bir börek oldu. Sirkeli gözlemeyi Yalova da yemiş ve bayılmıştım tarifini tam olarak bulamadım bir daha ki Yalova seyahatımde mutlaka yapan birinden tarifini tam olarak olacağım.

Sirke benim çokca sevdiğim bir nimmettir ve hamur işlerinde kıtırlık vermesi için kulanılır fakat tariflerde pek sık rastlamadığım bir özelliği daha varki kıymaya inanaılmaz yakışıyor mutlaka dnemelisiniz :).

Sirkeli Börek 
 (Orta büyüklükte bir borcam için ve 6 kişiye iki dilim düşüyor)
Malzemeler:

iç harcı:250 gr kıyma, 1 büyükçe soğan, yarım demet maydonoz, karabiber,tuz,kimyon ve 2 kaşık kadar sirke 

sosu: yarım bardak sıvı yağ, yarım bardak süt, 1 bardak su, 1 kaşık tereyağı, 1 yumurta, 1 kaşık sirke, bircimcik karbonat, tuz ve 4 tane yufka gerekli.

önce iç harcımızı ince ince kıydığımız soğanı kavurup kıymamızı ekleyerek soteliyoruz. Pişince tuz,kimyon (çok az miktarda), karabiberi ekleyip ocağı kapatınca ince ince kestiğimiz maydonozları ekleyerek bekletiyoruz.

sosumuzun bütün malzemelerini iyice çırpıyoruz.

Yufkanın borcamın büyüklüğünde 2 tane en üste gelecek yufkasını en güzel muntazam şekilde olanını en son kapatmak için bir kenara koyuyoruz. Yufka kenarları daha kalın olduğundan önce onları elımızle yırtıp tabana yayıyoruz tabi ki ilk katı borcamdan sarkacak şekilde seriyoruzki en son onu bohça gibi içe katlıyalım. yufkaların yırtılmasının önemi yok ben tabanını 5-6 kat yaptım her kata sosumuzdan bir miktar döküp iyice yayıyoruz. ince olmasını istemedim çünkü ince olunca kıyma dökülüyor. İlk kat hazır olunca kıymamızın yarısını eşit miktarda yayıyoruz ve diğer katlara gene aralarına sosumuzu dökerek hazırlıyoruz ben 4-5 kat yaptım bu sever yufkayı yırta yırta yapıyorum tabi ki :) ikinci kat kıymamızıda yayıp üstünü kalam yufkalarla kapatıyor ve kenarlarını böreğin içe döğru atarak en sona sakladığımız üstünü örtmek  için olan yufkamızla kapatıyoruz bir bıçağın ucu ile böreğin içine doğru kenar kısımlarını topluyoruz. Sosumuzun artanının hepsini üstüne gezdiriyoruz, susam ile süslüyoruz. Bir çatalla bir kaç yere batıyoruz ve 15 dk kadar böreğin kendini dinlendirmesini sağlıyoruz :).

190-200 dercede üstü ve altı nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz. veeee hazır:) Afiyet olsun inşallah beğenirsiniz. Buarada ben artan börekleri derin dondurucuya koydum ısıtınca aynı nefis tadı yerinde. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.