8 Haziran 2014 Pazar

Kiraz Prensesi pastası

Selamün Aleyküm

Sabah fırını kullanınca ve kayınvalidemde akşam yemeği için tavuk kestirince hadi bide pazar şerefine pasta yapayım dedim. Kendimce evde ne varsa onları kullandım adınada Kiraz prensesi koydum :)))



Malzemeler: 

2 su bardağı şeker, 2 yumurta (benim yumurtalarım çok taze idi kümesten dün almıştım nekadar taze okadar güzel kabaran kek) ,3 su bardağı süt (1 bardak hamura,1 bardak üstüne,1 bardakta kremşanti için) 1 su bardağı sıvıyağ, 2,5 bardak kadar un, 1 paket kabartma tozu, 1 cimcik karbonat, 2 tepeleme yemek kaşığı keçi boynozu tozu,1 yemek kaşığı kahve,1 tatlı kaşığı tarçın ve vanilya,

Üzeri için 1 paket krem şanti , kiraz ve çikolata parçaları

Yapılışı: fırın önceden ısıtılır. 1 su bardağı Süt,şeker,yumurta,sıvıyağ,tarçın,keçiboynozutozu,kahve (türk kahvesi değil!!!), vanilya tozu güzelce karıştırılır. 
Bu karışımdan bir bardak alınır. keki bildiğimiz ıslak kek olarak herzaman yaptığım gibi yaptım ek olarak tarçın ve keçiboynozu tozu ve kahve ekledim. 



Un kabartma tozu ve karbonat eklenir. Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir ve karışım dökülür hamur ince oluyor. 20-25 dk 180-200 derecede pişirilir. Hemen sıcakken kesilir ve ayırdığımız karışıma bir bardak daha süt eklenip üzerine gezdirilir. Kek soğunca buzdolabında dinlendirilir servis yapmadan 1-2 saat önce kremşanti üzerine yayılır kiraz ve çikolata parçaları ile süslenir afiyetle yenir :)))








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.