26 Kasım 2013 Salı

Hamilelikte Beslenme 3.

Selamün Aleyküm

Sobamızın Sıcaklığı eşliğinde bir kış gününde sesleniyorum size :) Hamişler inşallah iyidirler zira benim pek işlahım yok diyet yaparkende böyle olsa ya o zaman olmaz tabi. İşlahım olamasa da iyi beslenmeye  dikkat ediyorum doktorumun özellikle yoğurt, süt ve et tavsiyesine uymaya çalışıyorum etten nefret eder hale gelsemde süsleyip püsleyip yemeye çalışıyorum. Ama yoğurt konusunda sınırım yok hata şimdi kalkıp bi tabak alıcam aklıma düştü :))))) hele birde sütçüden alınan sütle evde mis mis yapıyorsak yenmezmi o yoğurt geçenlerde blogcu arkadaşım  İki Şehir Bir Meryem de gördüğüm üzere bu sefer yoğurdu yemek takımında mevcut bi işime yaramaya  çorbalıkta yaptım harika oldu çok sevdim bu fikri.






Bebişim biraz minyon tipli gelişimide bir hafta geri ama can sıkcak bi durum yok arada acillere gitsekte tamsiyon korkusundan olsun Allah başka dert vermesin sağlığı yerimde şükür sadece birazcık cılız tamda Annesine yakışır bebe:)))) diyetçi annenin cılız oğulcuğu :))) şaka bi yana yeme içmeye çok dikkat ediyorum sağlıklı şeyler yemeye özen gösteriyorum bu hafta bol bol ceviz badem ve fındık yedim. Keçiboynozu pekmezi ve kuşburnu pekmezini bol tüketmeye çalıştım.


Özellikle kahvaltıyı çok seviyorum en çok kahvaltıda yiyorum.


Meşhur Salçalı yumurtam yazın kendi yaptığımız salçamız Eşimde  öğrendim bi tarif ve yeşillikler başçemizden tazecik sağolsun Abla da ekmek yapmıştı bu ara canım ne çektiyse yaptı Allah rqzı olsun kendisi benle çok ilgilemdi. 


Meşhur Hamsili ekmeğimiz ne ara canım istedi demişim hiç bilmiyorum ablam öyle dedim diye  hazırlamış bi güzel yedik çok nefisti. 


Büyük ablamda bi kaç günlüğüme işten izin alıp yanıma gelmişti oda sağolsun yöremizin yemeklerinden yaptı. Ablamlar yöresel yemeklerimizi daha çok seviyor ve beceriyor ben ayda bir yesem bana yeter onlar günlük yerler sebzeciler maşallah :)) Karalahana yemeği ve Alabalık sefası yapmıştık. Et yiyemiyenler için haftada 3 gün balık öneriyor doktor.


Bunlarda benim klasik üçlüm ıspanaklı böreği eşimde bende çok seviyorum iki haftada bir yapıyorum klasik hazır yufkadab börek işte demeyin bir türlü enfes olmuyordu artık oluyor :)) becerdim şükür. Klasik  kek konusunda uzman sayılırım onuda beceremiyordum ilk zamanlar şimdi oooo kabarıyo kocaman oluyor şükür öğreniyoruz işte:)))


Bazı sabahlar meyve kahvaltısı yapıyorum. Ananası özellikle seviyorumşu sıra diyette iken çok yemiştim ordan kaldı sanırım.

Bunun dışındında hergün ya sebze yada bakliyat ye eğimiz var şükür. Tabi birde tatlı krizlerim şekerim normalden bile düşük şükür ki bide şekerle uğraşmıyorum aburcuburlardan vazgeçemese de fazla yememeye özen gösteriyorum mümkün oldukça :)))) 

8. Aylık bebecikle selam ederiz blog kardeşlerimize.






3 yorum:

  1. Sekizinci aydasın demek. İyi bakalım. Hayırlısıyla kucağına aldığınıda duyarız artık. Bu arada yemekler harika. Afiyet olsun. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. hamsili ekmekkkk.... Allahım çok severim bayılırım yapan yok yiyemiyorum. Afiyet olsun sana canım:)

    YanıtlaSil
  3. MaşaAllah, dikkate diyorsun beslenmene..:)
    Resimler iştah kabartıcı duruyor..:)
    Az kalmış bebeğimiz geliyor inşaAllah..:)

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.