13 Kasım 2013 Çarşamba

Hamilelik Günlüğü 5. ve 6. Aylar ve Hamilelik Tansiyonu

Selamün Aleyküm 

Hamd olsun bu aylarda geçti bile insan nezaman geçecek derken bir bakıyor bitmiş bile. 

Bu aylarda hareketler artık resmen anlaşılıyor hele 6. ayın sonuna doğru gayet net beğenmediği bir şekilde duruyorsak hemen uyarı gelıyor :). 5. ayda diğer aylar gibi gayet rahat geçti ama 6. ayın sonlarına doğru bel ağrıları sırt ağrıları ve çooook yorgunluk geceleri uyayamama garip garip rüyalar görme başlıca olanlar. Birde bir anda bir işlah açııyorki anıden 4 kilo geliveriyor :)) Toplamda 10 kilo aldım henüz rakam iyi sayılır idare eder :)) henüz gece kalkıpta bişey yemedim gecelerı yememeye dikkat ediyorum ve sık sık azar azar yemeye. Bazı annişlerde göbişler beli oluyor bu aylarda bı vucüt yapısına göre çok değişiyor bizde halen çok büyük bir değişiklik yok :))) 

Bu ay şeker testi yapılıyor benım aekerım normalde de çok düşük okadarda şekerli şeyler yerim :) tatlıya bayılırım normaldende düşük çıktığı için ve ailemde kimsede şeker olmadığı için şeker yüklemesine gerek görmedi doktorum. 

28. haftanın sonuna doğru uyumakta güçlük çektim garip rüyalar ve  nefes alamama sorunum başladı normalde de burnum da sorun olduğundan biraz zor nefes alıyordum bu haftada gece boğulurmuşcasına olunca önce hamilelikten bunaldığımdan diye düşündüm böyle 3-4 gece geçti sonra aniden tansiyonumu ölçmek geldi aklıma ve baktığımda hamileliğe göre gayet yüksekti önce hiç panik yapmadım çünkü daha öncede hipertansiyon hastası idim 22 tansiyonu görmüştüm :) sağlıklı beslenme ve dikkat etmem sonucu düzelmişti doktorumlada bunu konuşmuş 14/9 geçerse mutlaka beni ara demişti ben fark etiğimde 3 gün geçmişti bile günlerden cuma idi bende pazartesiye kadar tansiyonumu kontrol edip pazartesi doktoruma gitmeye karar verdim zaten tansiyonum oyladığında en belirgin şey uyuyamamak birde sanki birden önümden siyah bir top yuvarlanır gibi oluyordu o yöne baktığımda hiç bişey olmuyordu bana öyle deyip geçtim nede sakindim iyikide öyle oldu panik yapsaydım tansiyonum dahada çıkardı. 
Velhasıl pazartesiye kadar yaptığım ölçümlerde 18/9 görünce makinemi alıp doktoruma gitim doktorum sağolsun çaktırmasada çok endişelendi hamilelikte tansiyonun tehlikeli etkileri çok fazla imiş 14/9 geçtiği an hata daha çok küçüğü 9 geçerse acil mudahale şart Allah korusun bebeğe giden kan akışı direk durup bebeği riske atabilirmiş eğer 37 haftalık olsa idi kesinlikle beklemezdim dedi doktor 29 haftanın başında olduğu için ciğerleri gelişsin diye iğne verdi önlem olsun diye acil müdahale gerekirse bebişin gelişimi hızlansın daha sağlıklı olsun diye tabi insan biraz üzülüyor ister istemez düşünüyo evdede bir heves bir sürü tadilat yapıldı ve henüz evin bir düzene girmedi bitirememişken birden bunları duymak biraz heyecan yaptı Allah şükürki benim tansiyonum yüksek değerlerde fazla kalmıyor bian çıkıyor biranda düşüyor tabi bu halide zor neyse iğnelerimizi olduk 12 saat ara ile iki doz haftasına göre birazda minak bebişimiz olsun sağlık olsunda büyür inşallah kan testi ve idrar testi yapıldı kandaki protein oranına bakıldı eğer yüksek çıksa idi beni hastaneye yatıracaktı yüksek tansıyon anneyı ve bebeği zehirleyebiliyor çok şükürki öyle bir durum yoktu sadece iğneleri yaptırdım ve her an tansıyonumu kontrol edıyorum bazen cıkıyor ama sınırı henüz gecmedı sukur olurda gecerse dıye acıl içebıleceğım ilacımıda verdi doktorum ve 14/9 geçtiği her an hastaneye gitmek gerekiyor şükürki benim hastanem evime çok yakın yürüş mesafesinde. 

Şimdilik oynak tansiyonumla idare ediyoruz zaten artık hareketlerım kısıtlandı çok çabuk yorulup nefes nefese kalabiliyorum eskıden butun evın ısını bı gunde yapan ben anca kısım kısım bıseyler yapıyorum artık çok kafama takmıyorum :) Allahtan hayırlısı herşey bebeğimiz için o rahat etsın dıye uğraşırken onu yormanın bi anlamı yok dimi :) Evvvvet tansiyon sorunu olan annişler sakin olmaya ve bol bol dinlemeye bakıp Allahtan hayırlısını diliyoruz zahmetsiz emeksiz hiç bişe olmuyor :))) Hayırlı gecelerınız ola :))


3 yorum:

  1. Allah yardımcın olsun, şifa versin.
    İnşaAllah bir problem olmadan bebişini kucağına alır kokusunu doya doya içine çekersin.

    YanıtlaSil
  2. Allah şifa versin. Yar ve yardimcin olsun. Inşaallah sorunsuz bebişi kucağına alırsın. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Allah şifa versin.Inşallah bir problem olmadan bebişini kucağına alır kokusunu doya doya içine çekersin.Sonra da bu zamanların anı olarak kalır.

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.