26 Kasım 2013 Salı

Hamilelikte Beslenme 3.

Selamün Aleyküm

Sobamızın Sıcaklığı eşliğinde bir kış gününde sesleniyorum size :) Hamişler inşallah iyidirler zira benim pek işlahım yok diyet yaparkende böyle olsa ya o zaman olmaz tabi. İşlahım olamasa da iyi beslenmeye  dikkat ediyorum doktorumun özellikle yoğurt, süt ve et tavsiyesine uymaya çalışıyorum etten nefret eder hale gelsemde süsleyip püsleyip yemeye çalışıyorum. Ama yoğurt konusunda sınırım yok hata şimdi kalkıp bi tabak alıcam aklıma düştü :))))) hele birde sütçüden alınan sütle evde mis mis yapıyorsak yenmezmi o yoğurt geçenlerde blogcu arkadaşım  İki Şehir Bir Meryem de gördüğüm üzere bu sefer yoğurdu yemek takımında mevcut bi işime yaramaya  çorbalıkta yaptım harika oldu çok sevdim bu fikri.






Bebişim biraz minyon tipli gelişimide bir hafta geri ama can sıkcak bi durum yok arada acillere gitsekte tamsiyon korkusundan olsun Allah başka dert vermesin sağlığı yerimde şükür sadece birazcık cılız tamda Annesine yakışır bebe:)))) diyetçi annenin cılız oğulcuğu :))) şaka bi yana yeme içmeye çok dikkat ediyorum sağlıklı şeyler yemeye özen gösteriyorum bu hafta bol bol ceviz badem ve fındık yedim. Keçiboynozu pekmezi ve kuşburnu pekmezini bol tüketmeye çalıştım.


Özellikle kahvaltıyı çok seviyorum en çok kahvaltıda yiyorum.


Meşhur Salçalı yumurtam yazın kendi yaptığımız salçamız Eşimde  öğrendim bi tarif ve yeşillikler başçemizden tazecik sağolsun Abla da ekmek yapmıştı bu ara canım ne çektiyse yaptı Allah rqzı olsun kendisi benle çok ilgilemdi. 


Meşhur Hamsili ekmeğimiz ne ara canım istedi demişim hiç bilmiyorum ablam öyle dedim diye  hazırlamış bi güzel yedik çok nefisti. 


Büyük ablamda bi kaç günlüğüme işten izin alıp yanıma gelmişti oda sağolsun yöremizin yemeklerinden yaptı. Ablamlar yöresel yemeklerimizi daha çok seviyor ve beceriyor ben ayda bir yesem bana yeter onlar günlük yerler sebzeciler maşallah :)) Karalahana yemeği ve Alabalık sefası yapmıştık. Et yiyemiyenler için haftada 3 gün balık öneriyor doktor.


Bunlarda benim klasik üçlüm ıspanaklı böreği eşimde bende çok seviyorum iki haftada bir yapıyorum klasik hazır yufkadab börek işte demeyin bir türlü enfes olmuyordu artık oluyor :)) becerdim şükür. Klasik  kek konusunda uzman sayılırım onuda beceremiyordum ilk zamanlar şimdi oooo kabarıyo kocaman oluyor şükür öğreniyoruz işte:)))


Bazı sabahlar meyve kahvaltısı yapıyorum. Ananası özellikle seviyorumşu sıra diyette iken çok yemiştim ordan kaldı sanırım.

Bunun dışındında hergün ya sebze yada bakliyat ye eğimiz var şükür. Tabi birde tatlı krizlerim şekerim normalden bile düşük şükür ki bide şekerle uğraşmıyorum aburcuburlardan vazgeçemese de fazla yememeye özen gösteriyorum mümkün oldukça :)))) 

8. Aylık bebecikle selam ederiz blog kardeşlerimize.






22 Kasım 2013 Cuma

Yepisyeni evim vol.1




Selamün Aleyküm

İşim gücüm derdim zorum yokmuş gibi oturdum  Çatı katı blog Blog sahibi ilkay hanıma özendim kavanoz süsledim :)))). Dün gece eşim günlük oturma odası için yaptığı Modern Çalışma masasını bitirdi böylece bir odamız tamamen bitmiş oldu şükür işler azalıyor. Yakında ayrıntıları ile yayınlarım inşallah. Eşimde çok yoruldu ama öyle güzel olduki çok çok beğendim emeklerine değdi :)). Dekorasyon konusu da pek zevkli olmadığımı düşünüyorum ince işlerden anlamıyorum ama bundan sonra çarşıya pazara çıkınca daha dikkatli bakıcam. İlkay Hanımın kavanoz süslerini görünce evde milyonlarca işim olmasına rağmen oturdum yaptım be  kalemlik olarak kullanıcam çok tatlı oldu bence evdeki sabun süslemeleri için aldığım malzemeleri kullandım İlkay hanıma teşekür ederiz hayırlı günleriniz ola blog alemi :)) 



Malzemeleri aslında çift taraflı bant demiş İlkay hanım ama bende koli bandı vardı ikiye katladım hem kavanoza hem kurdelanın yapışıcağı gibi boncukları yapıştırmak içinde eşim mobilyalara kullandığı şok vardı:) çok etılı imiş hemen yapıştı. 









13 Kasım 2013 Çarşamba

Hamilelik Günlüğü 5. ve 6. Aylar ve Hamilelik Tansiyonu

Selamün Aleyküm 

Hamd olsun bu aylarda geçti bile insan nezaman geçecek derken bir bakıyor bitmiş bile. 

Bu aylarda hareketler artık resmen anlaşılıyor hele 6. ayın sonuna doğru gayet net beğenmediği bir şekilde duruyorsak hemen uyarı gelıyor :). 5. ayda diğer aylar gibi gayet rahat geçti ama 6. ayın sonlarına doğru bel ağrıları sırt ağrıları ve çooook yorgunluk geceleri uyayamama garip garip rüyalar görme başlıca olanlar. Birde bir anda bir işlah açııyorki anıden 4 kilo geliveriyor :)) Toplamda 10 kilo aldım henüz rakam iyi sayılır idare eder :)) henüz gece kalkıpta bişey yemedim gecelerı yememeye dikkat ediyorum ve sık sık azar azar yemeye. Bazı annişlerde göbişler beli oluyor bu aylarda bı vucüt yapısına göre çok değişiyor bizde halen çok büyük bir değişiklik yok :))) 

Bu ay şeker testi yapılıyor benım aekerım normalde de çok düşük okadarda şekerli şeyler yerim :) tatlıya bayılırım normaldende düşük çıktığı için ve ailemde kimsede şeker olmadığı için şeker yüklemesine gerek görmedi doktorum. 

28. haftanın sonuna doğru uyumakta güçlük çektim garip rüyalar ve  nefes alamama sorunum başladı normalde de burnum da sorun olduğundan biraz zor nefes alıyordum bu haftada gece boğulurmuşcasına olunca önce hamilelikten bunaldığımdan diye düşündüm böyle 3-4 gece geçti sonra aniden tansiyonumu ölçmek geldi aklıma ve baktığımda hamileliğe göre gayet yüksekti önce hiç panik yapmadım çünkü daha öncede hipertansiyon hastası idim 22 tansiyonu görmüştüm :) sağlıklı beslenme ve dikkat etmem sonucu düzelmişti doktorumlada bunu konuşmuş 14/9 geçerse mutlaka beni ara demişti ben fark etiğimde 3 gün geçmişti bile günlerden cuma idi bende pazartesiye kadar tansiyonumu kontrol edip pazartesi doktoruma gitmeye karar verdim zaten tansiyonum oyladığında en belirgin şey uyuyamamak birde sanki birden önümden siyah bir top yuvarlanır gibi oluyordu o yöne baktığımda hiç bişey olmuyordu bana öyle deyip geçtim nede sakindim iyikide öyle oldu panik yapsaydım tansiyonum dahada çıkardı. 
Velhasıl pazartesiye kadar yaptığım ölçümlerde 18/9 görünce makinemi alıp doktoruma gitim doktorum sağolsun çaktırmasada çok endişelendi hamilelikte tansiyonun tehlikeli etkileri çok fazla imiş 14/9 geçtiği an hata daha çok küçüğü 9 geçerse acil mudahale şart Allah korusun bebeğe giden kan akışı direk durup bebeği riske atabilirmiş eğer 37 haftalık olsa idi kesinlikle beklemezdim dedi doktor 29 haftanın başında olduğu için ciğerleri gelişsin diye iğne verdi önlem olsun diye acil müdahale gerekirse bebişin gelişimi hızlansın daha sağlıklı olsun diye tabi insan biraz üzülüyor ister istemez düşünüyo evdede bir heves bir sürü tadilat yapıldı ve henüz evin bir düzene girmedi bitirememişken birden bunları duymak biraz heyecan yaptı Allah şükürki benim tansiyonum yüksek değerlerde fazla kalmıyor bian çıkıyor biranda düşüyor tabi bu halide zor neyse iğnelerimizi olduk 12 saat ara ile iki doz haftasına göre birazda minak bebişimiz olsun sağlık olsunda büyür inşallah kan testi ve idrar testi yapıldı kandaki protein oranına bakıldı eğer yüksek çıksa idi beni hastaneye yatıracaktı yüksek tansıyon anneyı ve bebeği zehirleyebiliyor çok şükürki öyle bir durum yoktu sadece iğneleri yaptırdım ve her an tansıyonumu kontrol edıyorum bazen cıkıyor ama sınırı henüz gecmedı sukur olurda gecerse dıye acıl içebıleceğım ilacımıda verdi doktorum ve 14/9 geçtiği her an hastaneye gitmek gerekiyor şükürki benim hastanem evime çok yakın yürüş mesafesinde. 

Şimdilik oynak tansiyonumla idare ediyoruz zaten artık hareketlerım kısıtlandı çok çabuk yorulup nefes nefese kalabiliyorum eskıden butun evın ısını bı gunde yapan ben anca kısım kısım bıseyler yapıyorum artık çok kafama takmıyorum :) Allahtan hayırlısı herşey bebeğimiz için o rahat etsın dıye uğraşırken onu yormanın bi anlamı yok dimi :) Evvvvet tansiyon sorunu olan annişler sakin olmaya ve bol bol dinlemeye bakıp Allahtan hayırlısını diliyoruz zahmetsiz emeksiz hiç bişe olmuyor :))) Hayırlı gecelerınız ola :))


12 Kasım 2013 Salı

Evim Evim Güzel Evim :)

Selamün Aleyküm

Hergün hergün hergün aklımda blogum var :) hiç hiç hiç istemesem de çok ihmal oldu bu ara :)

Bebişimiz için eşim evimiz de yenilikler yapmaya karar verdi. Şunu da yapalım bunu da yapalım derken iş büyüdü büyüdü büyüdü halen sürmekte :) hata şuan bile eşim işten geldi ve tadilata devam ediyor.



İlk olarka evimizin dış cephesini, çatısını ve evin içini onarmaya boyatmaya karar verdik. Evimizde zaten fazla eşya yoktu ben çok sevmiyorum zaten evimiz rutubet aldığı için hiç bir şey yapmadık. Rutubet sorununu dıştan mantolama ile halledince eşim marangoz sayılır bütün mobilyalara bir bakım yapalım dedi. Adamcağızın içinden gelmiş hiç yapma denirmi :) Allah razı olsun neredeyse 1 aydır uğraşıyor işten geliyor evle ilgileniyor çok yoruldu gerçekten ama değdi gerçekten çok çok mutlu oldum bebişimiz inşallah tertemiz bir evde dilediğimiz gibi büyüyecek inşallah nasip olursa:). Evimizin boyası komple beyaz oldu ferah olsun dedik zaten giriş katı olmuşken kartonpiyerde yaptırdık :) en en en güzeli de Mutfak dolabını kapakları hep hayal etiğim dilediğim renkte kırmızı beyaz oldu :) yemek odası takımı, oturma odamıza çalışma masası ve banyo dolabımız komple yenilendi eşimin bu işlerden anladığı için hepsini kendi elleri ile yapmakta :) henüz hepsi bitmedi ama şimdiden evimiz çok cici oldu inşallah yeni halini paylaşmakta nasip olur. Beni sorarsanız bunca iş güç arasında ne örüyön bebebişinle diye :) doğruya doğru bir günde bütün evi temizleyen ben artık kısım kısım iş yapabiliyorum zaten her akşam bir tadilat içi olduğundan tam olarak bitiremiyoruz eşim sağ olsun çok yardımcı oluyor hem evde tadilat yapıyor hemde benle uğraşıyor:)

Bu en en baştaki perişan hali şuan biraz daha toplanmış halde yavaş yavaş oluyor. hayırlı geceler blog alemi :)