17 Eylül 2013 Salı

Hamilelikte Beslenme 2. ve Bahçemizin Güzellikleri

Selamün Aleyküm

Bir sürü taslak hazırlayıp blogumu boşlamıcam artık desem de aslında bu blog için çok hevesli olsam da bazen nedense elim varmıyor işte.

Bebişimizle yolculuğumuzun 22. haftasında girmiş bulunmaktayız. 20 haftadan sonra bir iştah açılması mevcut ve tabi ki hızlı alınan kilolar var bir anda 2 kilo birden aldım bende şaşırdım ama artık hamileliğin yarısına geldik. Ne yedin ne canın çekti derseniz öyle sürekli aklıma düşen hemen gerek dediğim bir şey yok aslında aşerme durumu çok fazla yok zaten kilo almaktan çok korktuğum için çok dikkatli yemeye çalışıyorum. Ama özellikle çay .tost ve patates haşlaması  nasıl hoşuma gidiyor normalde çok çay içmezdim hata diyet yaptığım için yeşil çaya bayağı alışmıştım ama şimdilerde çay olasa da içsem diye düşünüp kendim için demlediğim bile oluyor kan ölçümlerim ve vitamin testlerim Allah şükür çok iyi zaten ek vitamin ve kan ilacı da alıyorum önlem olsun diye tostu zaten oldum olası çok severim her öğün yiyebilirim sade patates haşlaması da aynı şekilde sevdiğim bir yemekti.

Normal de de çok sevdiğim peyniri kahvaltıda bolca tüketiyorum peynirin her çeşidini yiyebilirim süt ürünlerini oldum olası çok severim. Tavuklarımızın yumurtlama durumuna göre iki günde bir de taze yumurta yiyorum:)). 


Aslında Rizeli olduğumuz için Anne evinde bolca kara lahana ve balık pişerdi o dereceki sabah bile balık yerlerdi çok severler :) ben pek sevmezdim ama şimdilerde kara lahana yemeğinin her çeşidi ve hamsi çok aradığım yemekler.


Güveç kabında yaptığım karışık sarmam üzüm, karalahana ve pazı sarması.

Yemek konusunda da bazen bazı kokular çok keskin olarak hemen algılıyorum zaten normalde de kokulara çok duyarlıyım. Eski den çok sevdiğim tavuk artık bana pekte güzel gelmiyor sanki bir koku varmış gibi çok çok severek yerdim her türlü yemeğini aynı şekilde dondurma da çok sevdiğim bir tatlı iken şuan yesem diye hiç aklımdan geçmiyor. Hamilelikte önceden sevdiğimiz yemekler şimdi hoş gelmezmiş ve bir dahada o yemekleri severek yenmezmiş tavuk yemeyerek çokta bir şey kaybetmiş sayılmam çünkü tavuklarda artık çok doğal değiller. Bazen durduk yere canım bir şeyler çekiyor aniden durduk yere aklıma bir şey geldiği oluyor ama öyle çok değil zaten şükür her canımızın çektiğini bulunuyor artık Türkiye de her şey zaten mevcut.



Bol bol ev yapımı yoğurt,süt içmeye ve peynir yemeye dikkat ediyorum kapımıza kadar gelen sütçümüzden çok memnunuz. Doktorun verdiği vitamin ve magnezyumu içiyorum. Zaten bahçemiz ve kümesimiz mevcut bir nevi organik besleniyoruz bence beslenmem gayet sağlıklı hamile için nasıl olması gerekiyorsa o şekilde.


Mercimek çorbası ve Bol bol limon yiyorum :) normalde de çok severim şimdide hasta olmamak için yemekteyim


Bahçemizdeki domates ve semiz otundan salatamız


Yumurtalı ve patatesli ıspanak kavurması tabi bahçeden domatesler olunca tuzlayıp böyle yedim. Allah çok şükür kayınvalidemin uğraşları ile mis gibi bahçemiz var.


Buda bahçemizden nanemiz çayını severek içiyorum :) yanında kaçamağımızda var tabi.

Bu minak şeftalilerde minak şeftali ağacımızdan mis gibi meyve suyu oldular :)


Bol bol sebze meyve ve süt ürünlerini tükettiğimizde doktorum zaten Allah'ın izni ile vitaminlerinde bebeğin sağlığında sıkıntı olmaz dedi. en en en kısa zamanda tekrar görüşmek dileği ile Allah emanet olun...

10 yorum:

  1. Bebeğin çok şanslı, her şey en doğalından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok şükür canım :) gerçekten öyle

      Sil
  2. Canım bebeişin sağlıkla gelsin dünyaya inşAllah :) Güzel güzel mamalr ye ki oda ona göre büyüsün :) Rizeli olduğunu bilmiyordum damak zevkimiz aynı nerdeyse :) bende balık delisi ,aşığı , rüyalarımda bile balık gören biriyim..Dolma nefis görünüyor ve diğerleride ..Afiyetle yiyin hepsini :)

    Tecrübeli Anne olarak nacizane tavsiyem doktoruna danışmadan fazla bitki çayları içmemen canım :) Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım Allah razı olsun gel beraber yiyelim inşallah bir gün sanada sarmalar balıklar yaparım inşallah :) pek içmiyorum zaten bitki çayları dikkat etmeye çalışıyorum çok sağol :)

      Sil
  3. Allah tamamına erdirsin
    ben de bebek bekleyen bir anneyim bu arada
    benimkisi üçüncü olacak hayırlısıyla
    herşeyi yiyebilmen inan çok güzel
    ben bu konuda epeyce zorlandım da
    takipteyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maşallah maşallah 3 çocuk çok güzel
      Allah hayırlı ömürler nasip etsin bazı hamilelikler gerçekten çok zor geçiyor :)

      Sil
  4. yemekler çok hoş görünüyor..bende rizeliyim lahana sarması favorimdir ellerine sağlık yemiş kadar oldumm bende ..:)rabbim bebeğinizi size bağışlasın inş..1 aylık gelinim ve en çok istediğim şey bir bebeğimin olması..rabbim inşallah bizede nasip eder bu mutluluğu.. bu arada banada beklerimm..sağlıcakla kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı uğurlu olsun evını çok begendım güle güle otur inşallah ağız tadı ile :) musmutlu bir yuvanız olsun inşallah

      Sil
  5. Çok şanslısın gülihancım.ne güzel canım. Bebişi organik gıdalarla besliyorsun.sarma nefis görünüyor. Sen ve bebişin Allaha emanet olun. Sevgiler

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.