23 Ağustos 2013 Cuma

Hamilelik Günlüğü 3. ve 4. Ayı

Selamün Aleyküm

Birde baktım ki 3 geçmiş 4 bile bitmiş maşallah bebişimize :)

Bu yazımda sevgili anne adaylarına özellikle çocuk sahibi olmaktan veya hamilelikten korkan anneciklere hitaben demek isterim ki hiç korkmayın sıkıntılı hamilelikleri daha çok duysak da herkes bir olmuyor herkesin hamileliği öyle çok ağır geçmiyor.


 Ben fıtrat olarak hastalık konusunda biraz evhamlı ve mızmızım ama hasta olmuşsam zehir getirseler bu sana iyi gelecek ye iç deseler yerimde içerimde yeter ki ağrım dursun bu mantıkdayım yiyemem içemem demem asla. Hal böyle olunca hamilelikten çok korkardım hata yakınlarım senin hamileliğini düşünemiyorum çok mızmız olacaksın dediler. Hiçte öyle olmadı Rabbım nazarlardan korusun maşallah deyin Annişler ama benim sonsuz şükürler olsun hiç bir sıkıntım yok tabiki karın, bel, sırt bazen çok baş ağrısı var ama anlatıldığı gibi şeylerde yaşamadım. Bazen hamile bile olduğumu unutuyorum. Bende en çok belirgin olan şey yorgunluk normalde çok aktif bir insanım ama bıraksanız bütün gün evde koltuğun üstünde uyurum saatlerce hiç bir şey yapmadan yatarım normalde uykuyu da çok sevmem ama bütün hamileliğim uyumakla geçiyor neredeyse eee bu kadarcikta olur yani :) birde karnıma sanki bişey oturmuş gibi ki mantıkende oturuyor zaten :D Bunun dışında hiç bir sıkıntı yok benim gibi çok korkan annecikler korkmayın bakın ben o korkuma rağmen hiçbirini yaşamadım Allah yaşatmadı çok şükür inşallah bundan sonrası da güzel geçer inşallllahhh.

3. ve 4 ayda benim için çok belirgin değiklikler olmadı başlarda daha çok olan işlahım biraz daha düzene ve normalleşmeye döndü karın ağrıları çok fazla his etmiyorum. Bu aylarda bebeciğin cinsiyeti beli olur ama malesef bizim bebecik beli etmek istemiyor olsun sağlığı olsun da ne fark eder ki Annesi sever kızı da erkeği de:)

4 aya bitirmeye doğru hareketlenmeler başlar ama maalesef ben çok ayırt edemiyorum bir şeyler var gibi ama açıkçası aaa hareket ediyor desem de çok çok emin değilim hareket mi ediyor ne oluryo farkı anlıyamıyorum. Kimi anneler 12 haftadan itibaren net ayırabiliyor.

Göbişler artık hamile gibi görünmeye başlıyor. Ben şimdiye kadar 4,5 kilo almıştım ama geçen hafta 1 kiloya yakın kiloyu geri verdim. Kilo olayı da kişiden kişiye yapıya göre değişmekte buna çok takılmamak lazım ama sağlıklı olan her şeyi yemeli ve sağlıksız yiyeceklerden kaçınmalıdır.

Bu zamana kadar sanırım toplam 4 kez doktora gittim. Sağlığı ve  gelişimi olması gerektiği gibi olduğundan dolayı doktorum şimdilik ayda bir gelebilirsin dedi. Normalde bu aylarda 4lü 3lü ve farklı farklı testler yapılıyor ben hiç birin yaptırmak istemedim yaptırmadım da. Bizim 3 ve 4 ayımız böyle sesiz sedasız geçti bir dahaki ay ayrıntlı ultrasyon ile normal bir kontrol yapılacak bakalım hayırlısı. Korkmayın Annişler kokmayın herkesin soruları farklı farklı Allah onlara da yardımcı olsun bazı anneciklerin gerçekten çok zor geçiyor farklı sağlık sorunları oluyor ama Allah hayırlısını versin inşallah cümle hamileciklere sağlıklı hamilelikler ve sağlıklı bebekler nasip etsin inşallah.

4 yorum:

  1. MaşaAllah Gültencim, az kalmış kucağına almaya da.
    Arada yaz böyle merak ediyoruz seni ve bebişini..<3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım Allah razı olsun inşallah sık sık yazmayı çok istiyorum ama tembellik yapıyorum

      Sil
  2. Ay en güzel zamanlar geliyor... Tekmelere 1 ay filan kalmış. İyice hissedersiniz. Allah rahat ve huzurlu hamilelik versin inşallah. Çok büyük heyecanla takipteyim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay sağol canım Allah razı olsun :) gerçekten çok değişik duygular güzel hisler :)) bende çok heycanlıyım :)))

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.