30 Ağustos 2013 Cuma

Gülihanca Islak Kek



Selamün Aleyküm 

Bir sürü taslak var yayınlamayı bekleyen bir türlü kısmet olmadı yayınlamak ama bu gün yaptığım ıslak keki sizlerle ve instgramdaki arkadaşlarımla paylaşmak istedim. 

Eşimin herhafta sohbet günü oluyor sık sıkta bizim evimizde toplanırlar bizde abilerin gelmesi ile mutlu oluyoruz. Çayın yanına bir kaç ikram yapıyorum genelde de abileri kobay olarak kullanıyorum:))) Değişik şeyleri denemeyi seviyorum Allahtan ikram edilebilecek seviyede oluyorlarda rezil olmuyorum:))) 

Bu gün hiç yapmadığım Islak Kek yapmaya karar verdim bir çok tarif okudum ama çiğ yumurta ile sosunun yapıldığı pek hoşuma gitmedi bende kendimce bi tarif geliştirdim tabi okuduğum tariflerden de yardım aldım. 

Malzemeler; 3 yumurta, 1.5 bardak şeker, 1 bardak süt, yarım bardak sıvıyağ, 1 paket vanilya şekeri,1 paket kabartma tozu,3 bardak un,kakao 

sos için; yarım kaşık un,yarım bardakdan  biraz fazla şeker ,2 bardak süt, 1 paket vanilya şekeri,kakao

yumurta şeker süt yağıı vanilyayı iyice çırpıyoruz buarada fırını açıp ısıtıyoruz yuvarlak orta boy borcamı yağlayıp unluyoruz sıvı karışıma unu ve kabartma tozunu ekliyoruz akışkan bir kıvamı olucak kakao ayarı bize kalmış rengine göre ayarlıyoruz. 180 derecede 45 dk kadar pişiriyoruz.

Kek pişerken sos malzemlerını hepsını bir tencerede karıştırıyoruz kaynayana kadar pişirip kaybadıktan sonra altını kısıyoruz 10 dk kadar ara ara karıştırıyoruz. 

kekimiz pişince biraz soğumasını bekleyip kalıptan çıkarıp ters çeviriyoruz iyice ılıyınca sosumuzun bir kısmını üstüne  döküyoruz burda önemli olan kekin üst  kısmı daha sert oluyor oyüzden taban olsun diye ben ters çeviriyorum böylece sünger gibi olan arkası sosu emiyor. keki istediğimiz gibi dilimliyoruz aralarına sos iyice girsin diye kalanıda kestikten sonra döküyoruz soğuyunca süsleyip afiyetle yiyoruz  keki henüz yemedim misafirlere ikramda henüz :)))



9 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım , Allah niyetini kabul eylesin...Ters çevirmek iyi fikir :) Afiyetle yiyip beğenirler inşAllah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah canım Allah razı olsun :)

      Sil
  2. mercimekli köfte de süper görünüyor ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın canım Allah razı olsun :))

      Sil
  3. Sofran bereketli olsun çok güzel görünüyor ıslak kek harika olmuş sunum çok güzel ellerine emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun canım çok sağol :)

      Sil
  4. sofra sahane olmus ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  5. Woow siteniz çok güzel buda benim ıslak kek tarifi sitem http://sofrayemektarifleri.blogspot.com sitesinde en güzel pasta tarifleri ve hünerli bayanlardan yemek tariflerine ulaşabilirisniz.

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.