30 Ağustos 2013 Cuma

Gülihanca Islak Kek



Selamün Aleyküm 

Bir sürü taslak var yayınlamayı bekleyen bir türlü kısmet olmadı yayınlamak ama bu gün yaptığım ıslak keki sizlerle ve instgramdaki arkadaşlarımla paylaşmak istedim. 

Eşimin herhafta sohbet günü oluyor sık sıkta bizim evimizde toplanırlar bizde abilerin gelmesi ile mutlu oluyoruz. Çayın yanına bir kaç ikram yapıyorum genelde de abileri kobay olarak kullanıyorum:))) Değişik şeyleri denemeyi seviyorum Allahtan ikram edilebilecek seviyede oluyorlarda rezil olmuyorum:))) 

Bu gün hiç yapmadığım Islak Kek yapmaya karar verdim bir çok tarif okudum ama çiğ yumurta ile sosunun yapıldığı pek hoşuma gitmedi bende kendimce bi tarif geliştirdim tabi okuduğum tariflerden de yardım aldım. 

Malzemeler; 3 yumurta, 1.5 bardak şeker, 1 bardak süt, yarım bardak sıvıyağ, 1 paket vanilya şekeri,1 paket kabartma tozu,3 bardak un,kakao 

sos için; yarım kaşık un,yarım bardakdan  biraz fazla şeker ,2 bardak süt, 1 paket vanilya şekeri,kakao

yumurta şeker süt yağıı vanilyayı iyice çırpıyoruz buarada fırını açıp ısıtıyoruz yuvarlak orta boy borcamı yağlayıp unluyoruz sıvı karışıma unu ve kabartma tozunu ekliyoruz akışkan bir kıvamı olucak kakao ayarı bize kalmış rengine göre ayarlıyoruz. 180 derecede 45 dk kadar pişiriyoruz.

Kek pişerken sos malzemlerını hepsını bir tencerede karıştırıyoruz kaynayana kadar pişirip kaybadıktan sonra altını kısıyoruz 10 dk kadar ara ara karıştırıyoruz. 

kekimiz pişince biraz soğumasını bekleyip kalıptan çıkarıp ters çeviriyoruz iyice ılıyınca sosumuzun bir kısmını üstüne  döküyoruz burda önemli olan kekin üst  kısmı daha sert oluyor oyüzden taban olsun diye ben ters çeviriyorum böylece sünger gibi olan arkası sosu emiyor. keki istediğimiz gibi dilimliyoruz aralarına sos iyice girsin diye kalanıda kestikten sonra döküyoruz soğuyunca süsleyip afiyetle yiyoruz  keki henüz yemedim misafirlere ikramda henüz :)))



23 Ağustos 2013 Cuma

Hamilelik Günlüğü 3. ve 4. Ayı

Selamün Aleyküm

Birde baktım ki 3 geçmiş 4 bile bitmiş maşallah bebişimize :)

Bu yazımda sevgili anne adaylarına özellikle çocuk sahibi olmaktan veya hamilelikten korkan anneciklere hitaben demek isterim ki hiç korkmayın sıkıntılı hamilelikleri daha çok duysak da herkes bir olmuyor herkesin hamileliği öyle çok ağır geçmiyor.


 Ben fıtrat olarak hastalık konusunda biraz evhamlı ve mızmızım ama hasta olmuşsam zehir getirseler bu sana iyi gelecek ye iç deseler yerimde içerimde yeter ki ağrım dursun bu mantıkdayım yiyemem içemem demem asla. Hal böyle olunca hamilelikten çok korkardım hata yakınlarım senin hamileliğini düşünemiyorum çok mızmız olacaksın dediler. Hiçte öyle olmadı Rabbım nazarlardan korusun maşallah deyin Annişler ama benim sonsuz şükürler olsun hiç bir sıkıntım yok tabiki karın, bel, sırt bazen çok baş ağrısı var ama anlatıldığı gibi şeylerde yaşamadım. Bazen hamile bile olduğumu unutuyorum. Bende en çok belirgin olan şey yorgunluk normalde çok aktif bir insanım ama bıraksanız bütün gün evde koltuğun üstünde uyurum saatlerce hiç bir şey yapmadan yatarım normalde uykuyu da çok sevmem ama bütün hamileliğim uyumakla geçiyor neredeyse eee bu kadarcikta olur yani :) birde karnıma sanki bişey oturmuş gibi ki mantıkende oturuyor zaten :D Bunun dışında hiç bir sıkıntı yok benim gibi çok korkan annecikler korkmayın bakın ben o korkuma rağmen hiçbirini yaşamadım Allah yaşatmadı çok şükür inşallah bundan sonrası da güzel geçer inşallllahhh.

3. ve 4 ayda benim için çok belirgin değiklikler olmadı başlarda daha çok olan işlahım biraz daha düzene ve normalleşmeye döndü karın ağrıları çok fazla his etmiyorum. Bu aylarda bebeciğin cinsiyeti beli olur ama malesef bizim bebecik beli etmek istemiyor olsun sağlığı olsun da ne fark eder ki Annesi sever kızı da erkeği de:)

4 aya bitirmeye doğru hareketlenmeler başlar ama maalesef ben çok ayırt edemiyorum bir şeyler var gibi ama açıkçası aaa hareket ediyor desem de çok çok emin değilim hareket mi ediyor ne oluryo farkı anlıyamıyorum. Kimi anneler 12 haftadan itibaren net ayırabiliyor.

Göbişler artık hamile gibi görünmeye başlıyor. Ben şimdiye kadar 4,5 kilo almıştım ama geçen hafta 1 kiloya yakın kiloyu geri verdim. Kilo olayı da kişiden kişiye yapıya göre değişmekte buna çok takılmamak lazım ama sağlıklı olan her şeyi yemeli ve sağlıksız yiyeceklerden kaçınmalıdır.

Bu zamana kadar sanırım toplam 4 kez doktora gittim. Sağlığı ve  gelişimi olması gerektiği gibi olduğundan dolayı doktorum şimdilik ayda bir gelebilirsin dedi. Normalde bu aylarda 4lü 3lü ve farklı farklı testler yapılıyor ben hiç birin yaptırmak istemedim yaptırmadım da. Bizim 3 ve 4 ayımız böyle sesiz sedasız geçti bir dahaki ay ayrıntlı ultrasyon ile normal bir kontrol yapılacak bakalım hayırlısı. Korkmayın Annişler kokmayın herkesin soruları farklı farklı Allah onlara da yardımcı olsun bazı anneciklerin gerçekten çok zor geçiyor farklı sağlık sorunları oluyor ama Allah hayırlısını versin inşallah cümle hamileciklere sağlıklı hamilelikler ve sağlıklı bebekler nasip etsin inşallah.

12 Ağustos 2013 Pazartesi

Bayram Şekeri

Selamün Aleyküm

Aman yazmayı bile unutacaktım neredeyse :)) çok uzun bir ara oldu ha bu gün ha yarın derken günler geçti malum Ramazan ve Ramazan bayramı derken günler biti verdi.

Ramazan bayramı demek önce Bayram temizliği demek :) sonra bayramlıklar, tatlılar, gezmeler demek,

Bayram temizliği manası ile aslında benim evime gelen giden yok bayramda ama baştan aşağı bir temizleyi verdim. Sonra kayınvalidemle aslında gene gelen giden çok değil ona da ama olsun bi baklava yapalım dedım oda sağolsun beni kırmadı :)


Bayram

Baklava nasıl yapılır

Bir gün sabahtan akşama kadar bayramlık için dolaştım resmen artık ayaklarım tutmadı ama uygun bişey bulamadım derken %70 indirimle bu cici elbiseyi bulmaz mıyım :))) çok makbule geçti indirimde :)) çanta ve ayakkabı alınca doğru eve atım kendimi.




Eşim bayram sabahı saat 2:00 civarında Sultan Ahmet meydanındaki büyük Bayram namazı buluşması için erkenden gitti. Çok güzel kalabalıkmış. Aslında eskiden Osmanlı da bayram namazları hep bir arada büyük cemaatlerle dönemin padişahı kimse onun imamlığında kılınırmış bu geleneği yaşatmak için böyle güzel bir toplaşma yapmışlar inşallah seneye başbakanımız kıldır :)))


Eşim namazdan eve dönünce hali ile uykusuzdu :) Bayram kahvaltımızı yapıp 2-3 saatlık dinlenmeden sonra düştük yollara ilk gün yakındaki akrabalarımızı yakınlarımızı gezdik. 

Böyle tatlımı tatlı güzellikler de vardi ziyaretlerimizde :) 

Ertesi gün avrupa yakasına geçip ziyaretlere devam etik. 

Eşimin amcası aslında bize yakın oturuyor ama onlarda bir akrabalarının yazlığında büyükçekmecede olunca en son akşam üstü onlara gidip mangallıklarımızı kaptığımız gibi soluğu orada aldık. Çok şirin bir evdi doğrusu bahçesine hayran kaldık. Amcamız sacı yakma işlemini halledince bende pişirivereyim dedim :)  maaile sanırım bir 17-18 kişi vardık çoluk çocuk:)))




Geçirdiğimiz en güzel bayramlardan bir tanesi daha eklendi anılarımıza tabi bu arada bebişim de Anneciği ile ilk bayramını geçirmiş oldu :) Kendileri çok şükür iyiler bi sıkıntıları yok artık 4 aylık hata ayın sonunda 5 aylık olacak inşallah kocaman oldu:)) Bundan sonra sık sık görüşmek dileği ile Allah'a emanet olun :)