26 Nisan 2016 Salı

Yaprak sarması püf noktası ve Gülihan Böreği

Selamün Aleyküm

Hayırlı günleriniz olsun inşallah :) Dün komşumuza imece usulu mantı yapmaya gittik o kadar yorulmuşum ki akşam anladım hali ile dün evde pek bir iş yapamadım ev beni topla derken ben sabah erkenden kalkıp bahçemizi suladım buda tam 2-3 alıyor şimdi de geldim dinlenirken bir yazı yazayım dedim.

Kapımızda asma var hani ile yaprak sarması yapmak için bolca sebep var.






Allahım şu sarmayı bulan ne boş bir insanmış ki kendine şu uğraşı bulmuş sarmasından nefret ediyorum ama eşim çok seviyor iki tabak çıkarmak için tam iki saat uğraşıyor insan uyuz oluyorum :)) Geçen hafta eşcağızımın gönlü olsun diye iki tabakcık yaptım çok beğendi o gün bu gündür akşama ne pişirim desem sarma diyor bari bugün yapayım. Kabaklar semizotuda bahçemizden yakında bir bahçe yazısı da hazırlıcam neler var neler.

Evett gelelim püf noktasına bunu farkında olmadan kendim keşfettim :). Sarmamı yiyenler senin pişirdiğin sarma daha bir ekşili oluyor dediler ki pişerken limonda koymuyorum. Anladım ki tozu toprağı gitsin diye yıkarken içine bir kaşık kadar koyduğum sirke üzüm yaprağını dahada ekşimsi tatlı yapıyor :) ilk püf noktası bu.


Sarmamnın yanına bu sefer kapakta koydum kardeş kardeş piştiler :) İçi bildiğimiz sarma içi bolca soğan bir iki dış sarmısağı bol yağda kavurup bol pirinç biraz bulgur taze maydanoz bir baharatlarla harmanlayıp sarıyorum.



ikinci püf noktası gene kendi keşfim :) sarmamız pişmeye yakın bu tencere için yarım limonu sıktım yarım bardak kadar kaynar su ile sarmamın üstüne döktüm bir taşım daha kaynatım altını kapadım şimdi yazımı yazarken fark etim ki son yaptığım ve eşimin çok beğendiği sarmama yağı koymayı unutmuşum :) gerçi iç malzemesinde bolca vardı ama normalde bol yağ gezdiriyorum üstüne yumuşak oluyor. Buda pişmiş hali

Geçen haftasonu ailecek Kayın validemin terasında kahvaltı yapalım dedik. Ne ypasam ne yapsam derken geçenlerde kayın validemin davul fırının çok güzel börek pişirdiğini keşfetmiş bulundum. Kaynımı yufka almaya yolladım oda akıllılık etmiş açık taze yufka bulmuş tabi onunda etkisi ve kendi tavuklarımızın yumurtalarının tazeliği sayesinde börek hakikaten çok lezetli idi şu gördüğünüz tepsiyi 6 kişi yedik :) Tabi börekçiğim  lezzetinden dolayı aile içi meşhur oldu:))

 Gülihan Böreği
Sıvı karışımı için;
2 yumurta, Süt, sıvı yağ, tuz, tereyağı. 1 tane soda
 iç malzemesi
maydanoz, peynir, sucuk

Önce maydanozu yıkayıp temizledikten sonra peynirle karıştırdım hazırladım. Sucukları minik minik kestim.
Yumurta bolca süt soda ve sıvı yağ tuzu iyice çırptım. Tepsime yağlı kağıdı serdim bir kat yufkayı tepsiden sarkıcak şekilde yerleştirdim bayağı büyüktü yufka. Sostan kepçe ile alıp bolca yaydım. ikinci yufkayı biraz elimle bölup sıvı karışıma batırıp çıkarıp tepsiye dizdim. Bir tarafına yarı sucuk bir tarafına yarı peyniri yaydım. Bikez daha sosa batırıp çıkardığım yufkaları serdim ve bir kez daha peynir sucuk ilave edip üstünü yufka ile ortum aralarına kısım kısım tereyağı koydum kaşığın ucu ile en son katı koymadan tepsının dışındaki sarkan yufkaları içe aldım üstünü kuru yufka ile kapattım kalan malzemeyi bolca üstüne döktüm biraz tereyağını eritip üstüne gezdirdim. Aslında bildiğimiz börek işte :D en son pişirdikten sora yeni keşfim gene börği ters çevirip biraz bekletiyorum böylece üstü de yumuşacık oluyor.

Afiyetle yer soframızda yedik:)

Hayırlı musmutlu günler dilerim...





14 yorum:

  1. hay maşallah çok yeteneklisin :)
    Ben de annemle birlikte sarma sarıyorum fakat çabuk sıkılanlardanım. Öyle bayıla bayıla da yemem hani ;) İnan o semiz otu bile daha çekici geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay canım bende pek sevmem sadece eşim için yapıyorum nefret ediyorum sarmasından ama eş için seviyorsun :))

      Sil
  2. Benim çocuklar da çok seviyor sarmayı.bende seviyorum ama sarmak biraz üşendiriyor.tabi benim tencerenin yüze yüz sarma ile dolu olduğunu düşünürsek neden üşendiğimi anlamışsındîr.bahçeden sebzeyi taze taze toplayıp pişirmek ne güzel. Börek ve kahvaltı sofrası süper görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım evet kalabalık ailelerde sarma sarmak kabus :D

      Sil
  3. Ellerine sağlık vallahi. Bebekle ilgili bişey yazmamışsın ama enerjine bakınca gayet iyi olduğun anlaşılıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol teyzesi iyi çok şükür beraber takılıp gidiyoruz :D

      Sil
  4. maaşallah ya sarmalar börekler
    aman nazar değmesin bu arada sofradaki mavi tabaklar
    dikkatimi çekti ne güzeller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım Allah razı olsun tabaklar antika denebilir :)

      Sil
  5. resimlerden iştahım açıldı:)ellerine kollarına sağlık..
    http://meryemceyle10parmakta10marifet.blogspot.com/.

    YanıtlaSil
  6. Canımm nerelerdesin senn merak ettikk. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oy canım Allah razı olsun buralardayım anca yazmaya vaktim oldu :)

      Sil
  7. sarma ve börek ve o güzel sofra nasıl güzel bakıyorlar bana :))ellerine sağlık arkadaşım hepsi birbirinden nefis görünüyor..bir püfte benden böreği ters çevirmeyip üstüne hava almıycak şekilde bir bez örtersen üstü yine yumuşar canım..
    hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Allah razı olsun :))) sanada hayırlı ramazanlar dilerim

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.