26 Temmuz 2013 Cuma

Ramazan sofraları ve Bahçe şeftalisinden hafif pasta

Selamün Aleyküm

Çoook özledim blogumu yazamadım son zamanlarda hep aklımda idi ama bir türlü ha şimdi ha sonra ancak bu güne kısmetmiş :).

Çok şükür bu senede Ramazana kavuştuk hemde bir bedende iki kalp atışı ile :) Ara arada olsa bir kaç gün orucumu tutabildim çok şükür doktorum kendi kendimi ölçmem gerektiğini iftar sahur arası güzel yersem sorun olmayacağını ifade edince bir iki gün ara vererek tuttum bu hafta komple tutma niyetinde iken tansiyonum çoook düşünce maalesef ara verdim olsun azda olsa bebişim oruç nedir bildi öğrendi inşallah :)

Ramazanın iki haftası kuzenim kızı ile bize misafirdi :) gezdik tozduk derken günler geçti gittiler. İftar davetleri bizim davet ektiklerimiz derken Ramazanın yarısını geçtik bile :)

Çoğu muhteşem sofrayı çekmeyi unutum hali ile oruç açarken insanlar bir telaş oluyor :))) Kayınvalidemin terasında 21 kişi ile 3 yer sofrasında yediğimiz yemek harika idi. İnşallah gene pazartesi günü böyle kalabalık bir davetimiz var. O gün bahçemizdeki şeftalilerden hafif bir pasta yaptım. Hem onun tarifi hem diğer cici sofralarımızı paylaşıp bir bende buradayım yaşıyorum dedim bu gün :) Bu arada bebişim çok şükür iyi doktor her şeyin normal olduğunu söyledi normal kontrollerimize gidip geliyoruz.


Şeftalili Hafif pasta 

Pandispanyası için; 5 yumurta, 5 Türk kahvesi fincanı şeker ve un 1 Türk kahvesi fincanı su, 1 paket kabartma tozu 
Önce şekerle yumurtaları mikserle çırptım daha sonra diğer malzemeleri ekleyerek yağlı kağıt serili tepsime döktüm. 180 derecede 40-45 dk kadar pişirdim. soğuyunca keki ortanda ikiye ayırdım sütle ısladım.
5-6 tane şeftalinin kabuğunu soydum dilimleyip biraz şekerle hafif harmanladım ve pastanın arasına koyup pastayı diğer yarısı ile kaptım.
Krem şantisini hazırlayıp buzdolabında beklettim. Servisten hemen önce kremşanti üstüne döküp düzeleltim şeftali ve çikolata süsleri ile süsledim afiyet olsun:).
Misafirlerimizden olumlu tepkiler aldık :) pastam beğenildi.

Bu resmide anca çay içerken çekmek aklıma gelince çektim ah sofralarımızı göreydiniz ne kadar bir ortamdı güzeldi :))



Bu cici sofrada günlerdir çok yoğun çalışan buna rağmen akrabalarımı ve benim gönlümü hoş eden gezdirmeye çalışan sevgili eşim içindi :) tekrar Allah razı olsun kendisinden ona özel yemeklerle ona özel bir sofra hazırladım eee hep misafire olmaz :))) 
Menümüzde en sevdiği yemek sarma vardı soframızın baş tacı oydu :))) Bahçemizden topladığımız Taze fasulyelerle zeytinyağlı fasulyemiz Lokanta üslü Mercimek çorbamız bu ramazan favorimiz:) ve rus salatası ile gene sadece bahçemizden topladığımız ürünlerle salatamız vardı tabi fırında sütlaç ta tatlımızdı.




14 yorum:

  1. Pçetelerle ne güzel süslemisin sofranı. kalabalık iftarın tadı bi başka gerçekten. Masanın ortasındaki çiçek şeklinde peçeteyi merak ettim. nasıl yapıldığıyla ilgili bi post mı hazırlasan acaba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://modatime13.blogspot.com/2013/07/pecete-katlama.html başka bir blogger arkadaşımızda görmüştüm ayrıntılı biçimde anlatmış burada canım

      Sil
  2. ne güzel masalar sofralar böyle :) son yeşil tabağı ayrı beğendim:) hayırlı ramazanlar bebişinle canım.

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık:) bende beklerim...

    YanıtlaSil
  4. Tabakların çok güzel, iyi günlerde kullan :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım teşekür ederim :))

      Sil
  5. Ramazan birlik olunca güzel.. Diğer türlü anlayamıyoruz nasıl geçtiğini.
    Ellerine sağlık, hafif tatlılar güzel gidiyor :)
    Sevdiceğinle Rabbim mutluluğunuzu kat kat arttırsın.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar;
    Blogunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    160. takipçin benim.. :)
    Bana da gelirsen sevinirim :)
    ♥ Sevgiler ♥
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabiki hemen gelirim bende sayıları takip etmeyi severım hoşgeldin canım

      Sil
  7. Maşallah çok güzel bir post olmuş keyfile okudum. Kalabalığın muhabbeti ve bereketi bir başka oluyor.Allah sofralarınıza bolluk - bereket versin, evladınızı sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun ne güzel dilekler bunlar Allah razı olsun inşallah :)))) yorumunuz beni mutlu eti

      Sil
  8. Allah böyle nice Ramazan sofraları nasip etsin inşallah. Takipteyim, bende beklerim :)
    http://kadinlaraaozel.blogspot.com/

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.