22 Haziran 2013 Cumartesi

Hamilelikte Beslenme; Bulgurun önemi ve Sağlıklı Tarifler

Selamün Aleyküm

Musmutlu hafta sonlarınız olsun inşallah :) Yazda geldi her taraf fikir fikir capcanlı sıcacık ama ben sıcakla pek aram yok. Allah'tan evimiz giriş katı ve serin yazın en sıcak zamanlarda bile serindir ama kışında ısınmaz olsun :).

Hamilelikte en en önemli şeylerden biride beslenme. Aslında hayatımızın tümünde beslenme bizim için önemli fakat bu dönemde biz ne yersek direkt olarak bebeğimize o ulaşıyor. Zaten bilindiği üzere ben son 2-3 senedir sağlıklı ve düzenli beslenmeye çalışıyordum. Tamda hamileliğimi öğrendiğim hafta çok sıkı bir diyete idim. Haberin üzerine tabi öncelikle diyeti bıraktım ve biraz sevincimi yaşadım :)) İlk başlarda ne yiyeceğimi şaşırdım ne yesem fazla yiyormuş hissine kapıldım canım zaten çok sık tatlı çekerdi severim tatlının her biraz biraz çatal ucu ile yemeye başladım dediğim gibi ilk iki hafta bocaladım bilemedim ne yesem aslında çok sağlıklı besleniyordum aynı şekilde sıkı diyet yapmadan devam edebilirmişim.

İlk aylarda 3 aya kadar hiç kilo almamak en sağlıklısı imiş. Bakalım benim hamilelik kaç kilo fazlalık ile noktalayacak macerasını. Genel olarak dikkat ediyorum yapı olarak kilo almaya müsait bir bünyem var zaten tamda hedefime bir 5-10 kilo kalmıştı ki hedefime ara vermek zorunda kaldım:) Olsun inşallah bende hamilelikten sonra kilo verebilenlerden olucam olmalıyım da. Piskolojik olarak kilo almaktan korktuğum bir gerçek :)) ama yapcak bişey yok doğal olan en fazla 10-14 kilo arasıdır deniyor daha çok inşallah ben onu geçmeyeceğim.


Geçenlerde bir yazımda Hurmanın öneminden bahsettim. Bulgurda hamilelikte çok çok faydalı bir besin bebeğin zeka gelişimi ve gene folik asit görevini yerine getiriyor. İnterneten bir alıntı yazıda şöyle belirtiyor;

Gaziantep Üniversitesi (GAÜN) Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Bayram, ”Bir kadın hamile olduğu zaman bebeğin beyin gelişimi için doktorlarfolik asit ilaçları veriyor, Bu ilaçlar çocuğun beynini geliştiriyor. Fakat Amerikalılar bizdeki gibi hap vermiyor, onlar bulgur öneriyor” dedi.

-İlaç yerine bulgur-
Birleşmiş Milletler (BM) için önemli bir gıda yardım malzemesi olan bulgurun, ABD’de savaş olasılığına karşı stoklandığını aktaran Bayram, ”Bir kadın hamile olduğu zaman bebeğin beyin gelişimi için doktorlar folik asit ilaçları veriyor, bu ilaçlar çocuğun beynini geliştiriyor. Fakat Amerikalılar bizdeki gibi hap vermiyor, onlar bulgur öneriyorlar. Diyorlar ki ’hamileyseniz ilk 3 ay içerisinde bulgur yediğiniz zaman folik asidi ilaçtan değil direkt olarak bulgurdan alabilirsiniz’. O açıdan bulgur önemli.” Türkiye’de de eskiden köy çocukları için ”çok zeki” kavramının kullanıldığını anımsatan Bayram, bu çocukların annelerinin hamilelik döneminde, bulgur ve ceviz gibi ürünler tükettiğini ancak bu durumun şehirleşmeyle beraber değiştiğini ifade etti.
Evet görüldüğü üzere bulgur biz hamileler için çok besleyici bir besin bende hem pilavını hemde kendimce bulgurlu çorba yaptığım bulgur çorbasını tüketmeye çalışıyorum.

Bulgur çorbası




Tarifi; bildiğimiz yayla çorbası gibi bir karışım yaptım tek fark pirinç yerine bulgur atım ve 1 adet havucu kavurup ekledim. Nane ile ile lezzetlendirdim hepsi bu kadar ha bire ben yayla çorbasında yumurtayı pek sevmiyorum yumurta ilave etmedim. Eşimde severek yedi. :)
Sebzeyi normalde de pek sevmem ama diyette olduğum zamandan bayağı yemeye alışmıştım fakat bu dönemde bazı yemekleri sevmiyorum yemek gelmiyor içimden mesela taze fasulyeyi aslında normalde olmasa aramazdı ama sağlıklı beslenebilmek için bolca tüketiyordum şimdi ise pek hoş gelmiyor gözüme:)
Dün kahvaltıda ne yesem diye düşünürken bir keşif daha yaptım.


Kapak fırında


En başta fırınımı açıp önden ısıtım. 4 kabağı, 1 adet soğanı, 1 adet patatesi, 1 dış sarmısağı rendeledim bayat ekmeklerim vardı onları içine karıştırdım yumurtam yoktu ama katılabilir 1 kase yoğurt ilave etim. Yarım bardakta sıvı yağı ve iki kaşıkta unu ilave edip güzelce yoğurdum tabi ki baharatlarımı da atım. Borcamı yağlayıp harcımı eşit şekilde yaydım ve 20 dk kadar pişirdim sonuç tadı çok güzeldi üstü kıtır kıtır içi yumuşacık hem sağlıklı hemde kahvaltı için güzel bir değişiklik oldu.

Tekrar güzel hamilecik tarifleri lezzetleri ile buluşmak üzere hayırlı günler dilerim:) sevgilerimle

6 yorum:

  1. Anlaşılan siz epey tarif geliştireceksiniz.Bu arada taze sebzeleri çokça tüketin.Bebeğiniz siz ne yerseniz büyüdüğünde onu tüketecektir.Bilginize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D sormayın zaten diyet yaparken türlü türlü şeyler keşfettik artık hamilelikte de ilerleticez benım yengem yeğenime hamile iken peynir yoğurt çok yedi ama yeğenim hiç sevmiyor :D beli olmuyor damak zevki

      Sil
  2. Çorbasını beğendiğimi söyleyemesemde ,Bulgur pilavı ve türevleri(kısır)benim en özel yemeğimdir:)
    hergün yesem bıkmam o derece.afiyet olsun canm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım ben çorba delis olduğum için her çeşidini içebilirim :D

      Sil
  3. Bulguru bende cok severim.tarifler çok güzel olmuş. Bende diyet yaparken çeşitli karışımlar yapıyordum. Ellerine sağlık. Bebişe ve sana afiyet şifa olsun.

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.