14 Haziran 2013 Cuma

Hamilelik ve Maneviyat

Selamün Aleyküm 

Tekrardan hayırlı ve verimli bir cuma dilerim.




Bir evlat sahibi olacağımı öğrendiğim günden beri internete hamilelikle ilgli araştırma yapıp duruyorum. Her konuda bir bilgi olmasına rağmen Hamilelikte yapılabilecek ibadetler konusunda pek bir bilgi yok.

İşten ayrılalı beri evime 15 dk olan merkeze henüz hiç gitmedim :) bu yüzden interneten bulamasam da eminim bu konu ile ilgili güzel kitaplar vardır. Mesela Gülay Atasoy’un kitabı olan Örnek Anne Nasıl Olur? adlı eseri listeme ekledim inşallah haftaya almış olurum eğer sizlerinde kitap önerileriniz varsa paylaşırsanız çok sevinirim


Çok olmasa da faydalı bilgilerde bulabildim bunlardan bir kaçı;


1. 40 cuma günü cuma guslü almalı. Cuma namazı okumadan her cuma cuma guslü ya da işe gitmeden sabah hemen alabilirsiniz önce guslü niyet ederken de cuma guslüne niyet etim demelisiniz. Bunu 40 cuma boyunca yapmalısınız  Genel olarak hamilelilik dönemi 40 haftadır ve Hadisler de diyor ki: ' 40 cuma guslü alan kabir azabından kurtulur' 

2. Cuma ve Perşembe günleri Ali İmran Süresini okumalı ve 140 Salavat getirmeli.

3. Daima abdestli olmaya dikkat edilmeli. Namazları vaktinde eda etmeli. Her namazdan sonra sağ elimizi karımıza koyarak Salavat getirmeli.

4. Allahı çokça anmalı. Günahlardan sakınmalı. Bebeğimizin hayırlı bir evlat olması için daima dua etmeli.

5. Bolca Kuran-ı Kerim dinlemeli hata sesi karnımıza yakın tutup bebeğe dinletmeli. 

6. Devamlı olarak Allah Allah diye zikir etmeli.

7. Hamilelik boyunca bir kere olsun Hatim edebilmeli.

Bunlar interneten bulduğum bazı tavsiyeler inşallah ilerleyen günlerde bol bol bilgi edinebilir ve Allah uygulamayı nasip eder. 

Sevgilerimle :)

15 yorum:

  1. hamileyken bu konuyu bende çok araştırdım
    ama yapmaya gelince çok iyi olduğumu söyleyemem
    inşallah bir dahaki gebeliğimde daha tecrübeli olacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım inşallah bende kıyıdan köşeden çabalıyorum :)

      Sil
  2. Ve Aleyküm Selam Gültencim,
    Kitabımızı hatim ederken mealinide okumanı öneririm. Çünkü ondan sorulacağız. Ve şüphesiz o (Kur'an), senin ve kavmin için gerçekten bir zikirdir. Siz (ondan) sorulacaksınız. Zuhruf 44
    Ben kendim o şekilde yapmaya çalışıyorum nacizane tavsiyem.
    Ve kitap tavsiyelerime gelince:

    Ailede Sevgi Merkezli Çocuk Eğitim - Vehbi Vakkasoğlu
    Yürekten Anne Baba Olnak - Kudret Eren Yavuz
    Kızımı Yetiştiriyorum - Mine İzgi
    Oğlumu Yetiştiriyorum Mine İzgi

    Bunları sana tavsiye ederim, mutlaka okumalısın ben çok beğenerek okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun tavsiyelerin için inşallah kitapları alıcam bende mealini daha çok okuyorum. ipadimdw hem arapça hem mailini okuyan program var bolbol dinlemeye çalışıyorum her fırsata sağol canım :))) Allah sizi yetiştiren Anneden de razı olsun maşallah :)))

      Sil
  3. selamün aleyküm
    benim sizden bir ricam olacak bende sizin gibi yayınlarımı gruplamak istiyorum
    mesela süslediğim sabunları bir başlık altında toplayıp bloğumun bir köşesinde olsun istiyorum
    sabahtan beri blog ayarlarında geziniyorum ama nasıl yapacağımı bir türlü bulamadım eğer size zahmet vermeyeceksem ve sizin içinde mümkünse nasıl yapıldığını anlatabilir misiniz acaba????
    şimdiden hakkınızı helal edin
    dua ile:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam Acemi Gelin, gerçi siz Gülihan'a sormuşsunuz ama ben de yeni keşfettim bunu bir bloğumda yeni yaptım bilgim tazeyken paylaşayım istedim.Öncelikle yerleşim bölümünden gadget ekleye tıklayıp, "etiketler"i bloğuna ekliyorsun
      sonra yazdığın yazıları etiketliyorsun; Etiketlemek için yazdığın yayınların kayıtlarına giriyorsun sağ tarafta "yayın ayarları" diye bir kısım olacak, oraya yazınla ilgili etiket ismi koyuyorsun... (mutfak, yemek, şiir...gibi)
      sonra blogunu görüntülüyorsun ve orada "etiketler" kısmındaki yere gelip bir etikete tıklıyorsun, yazdığın tüm "şiir" etiketli yazılar mesela ortaya çıkıyor olacak, o sayfanın adres çubuğundaki linkini kopyalıyorsun,
      son olarak da herhangi bir resim programında kendine resimli başlıklar hazıtlıyorsun ve blogunda yerleşim menüsüne girip "gadget ekleye tıklıyorsun. Orada "resim ekle" var. Hazırladığın bu resimi ekliyorsun ve html kısmına da önceden kopyaladığın etiketinin linkini yapıştırıyorsun.
      Hepsi bu... Anlatınca zor gözüküyor ancak mantığını kavrayınca kolay. Tabii daha kolay hali de olabilir ben bunu kendi imkanlarımla yapmıştım :)
      Resim programı olarak da "picasa"yı kullanıyorum. sevgileeer

      Sil
    2. aleyküm selam son günlerde bloguma bakamadım ama size yardımcı olmuşlar :))) Allah razı olsun http://sevgili-mustakbel-esim.blogspot.com/2013/03/sayfanzda-resimli-kategori-olusturma.html bende bu bloger arkadaşımın sayesinde yaptım verdiğim linkde resimlerle ayrıntılı bir biçimde anlatımı var inşallah geçte olsa yardımı olur :)

      Sil
  4. CANIM YAZINI OKUYUNCA ACİZANE BENDE BİR KAÇ TAVSİYEDE BULUNMAK İSTEDİM7

    -MERYEM SÜRESİ KOLAY DOĞUM İÇİN OKUNUR
    -VAKİA SÜRESİ BEREKETLİ OLSUN DİYE
    -RAHMAN SÜRESİ AHLAKI GÜZEL OLSUN DİYE
    -YUSUF SÜRESİDE BEBEĞİN SURETİ GÜZEL OLSUN DİYE HAMİLELİKDE BOL BOL OKUNURSA ÇOK GÜZEL OLUR

    BUNLAR 9 AY BOYUNCA BOL BOL OKUMAN GEREKENLER.
    9.AYA GİRİNCE OKUNACAKLAR FARKLI
    O ZAMAN TEKRAR GÖRÜŞÜRÜZ
    ALLAHA EMANET OL
    HAYIRLI CUMALAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah fazı olsun Ablacığım inşallah tavsiyelerine yapmaya çalışcam sağol:)

      Sil
  5. Canim Bol Bol dua oku derim onun disinda sana söyle söyleyebilirim. Hamilelikle tabi her insan dogal olarak daha dogrusu hamile kalan helede ilk defa hamile kalan bayanlar icin cok farkli oluyor mesela onu yasayan birisi olarak sunu söyleyeyim sakin hamile dogum videolari izleme sakin, cünkü her kadinin hamileligi coookk farkli oluyormus cidden bunu yapma mahvedersin kendini cünkü düsünmekten korkudan. Bu hatayi ben yaptim sakin sen yapma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun :) yok hiç ama hiç öyle bir video seyir etmedim bilerek dikkat ediyorum dinlememeye çalışıyorum insanlar bazen hoş olmayan anılarını anlatıyor :)) dediğini gibi herkesin farklı olur Allah tüm anne adaylarına yardımcı olsun inşallah sorunsuz sağlıklı olur bebişlerimiz sağolunnn tekrar tavsiyenizi canı gönülden uyacağım:))

      Sil
  6. Allah imanlı, salih/a çocuk yetiştirmeyi nasip etsin.
    Hamilelikte yada hamile değilken, bekar yada evli ne olursa olsun ben içten gelerek ve anlayarak ibadet yapılması taraftarıyım. Ezbere değil, sadece yüzünden değil, anlaya anlaya....
    Kur'an'ı mealen, tefsiren anlamaya çalışmalısınız bence bu süreçte derinlemesine. Bir kez okuduysanız iki kez, iki kez okuduysanız üç kez.....
    Oradaki kıssalar çünkü nasıl davranalım sorusuna cevaptır. Rabbime karşı geldim ne yapayım? Adem gibi davran. Yanlış hüküm verdim ne yapayım? Davud gibi davran. İffetimle sınanıyorum ne yapayım? Yusuf gibi davran...
    Selametle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. genelde bende Malini daima dinlemeye okumaya çalışıyorum sadece arapçası ile geçmiyorum Allah razı olsun yorumunuzla destek ve tavsiyede bulunmanıza sevindim inşallah uymaya çalışacağım :)

      Sil
  7. Allah çocuğunuzu sağlıkla kucağınıza almanızı nasip etsin. Ne güzel kaygılar bunlar... İnşallah çocuğunuzu hakkıyla Allah'a layık bir kul olarak yetiştirme ameliniz hayırlara vesile olur. Bende hamileyken bu güzel halleri yaşamıştım. Kuran kursuna yazılıp tecvidli okumayı öğrenmeye başlamıştım. Sonra hatimler, cuma okumaları, ilahiler derken kızım doğuverdi... Şimdi de yine emzirirken abdestli olmaya, namaz kılarken yanımda tutmaya, ilgilenirken başımı açmamaya özen göstermeye çalışıyorum... Bir de Adem GÜneş okudum. BOl bol, dinledim hatta ezberledim :) Ancak doğunca tabii farklı oluyor biraz her çocuk başkadır nihayetinde... Eminim ki bu güzel düşüncelerle çok güzel bir anne olacaksınız. Sevgiler diliyorum. Allah yar ve yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminn cümlemize inşallah bende kursa gitmeyi çok istiyordum ama malesef tam yaz ayı v e Ramazan yaklaşıyor daha çok mukabelleler başladı artık okullar açılmaya yakın inşallah bende kursa başlıcam inşallah inşallah Annelik vazifemi hakkı ile dediğiniz gibi yapabilirim :))) Allah razı olsun güzel tavsiyelerinize uyacağım inşallah

      Sil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.