8 Nisan 2013 Pazartesi

Tam buğday ve Kepekli Undan Çilekli Yaş Pasta ve Cici Mutfağım

Selamün Aleyküm

Hayırlı günler Hayırlı haftalarınız olsun inşallah.

Çok çok şükür bu gün yüzümdeki gül bayağı bir sondu artık çok kırmızı değil güzel dualarınız sayesinde iyileşmeye başladı bile elhamdülillah :)

Hafta sonu ailem güzel bir pasta yapayım dedim. Çilek mevsimi de gelmişken çilekli olsun dedik pastanın pandispanyası  yaparken tam buğday ve kepekli undan yapmaya karar verdim bir deneyelim dedim bakalım seveceklerimi diye.

Tarifi Cahide Jibek adlı blogtan aldım yalnız tarifi okumadan resimleri ve malzemeleri görüp yaptım aceleden :) sonra fark ettim ki yumurtanın beyazı ile sarısı ayrı çırpılacakmış o yüzden sanırsam kek fazlacana kabarmadı olsun bu da bir deneyim oldu.


Önce 5 yumurta ile bir buçuk su bardağı şekeri iyice eriyene kadar karıştırdım bir kaşık kadar tereyağı ekledim. Şeker ve yumurta iyice karışınca 1 bardak Tam buğday unu yarım bardak kepekli un ilave edip yarım pakette kabartma tozu koydum. Tarifi fark etse idim beyazları ayrı çırpardım neyse bir daha kine inşallah :)



Fırınım zaten sıcaktı börek pişirmiştim sabah yağlı kağıdı borcama göre kesip harcımı döktüm 180 derecede 15-200 dk pişti. Gerçekten sünger gibi oldu tarifteki gibi.


 Biraz soğuyunca ikiye böldüm.


Çikolata sosunu, bir paket vanilyayı, bir avuç kadar çileği, bir çay kaşığı tereyağı ve 2 kaşık kadar şekeri 1.5 bardak kadar süt ile hazırladım, blendirdan geçirdim ve pişirdim.

Hazırladığım sosu birazcık soğuyunca ılıkken pastaların üstüne sürdüm yalnız bu işlemden önce süt ile keki ıslatacaktım biraz unutum ama çok çok da sert değildi zaten kek. Bunlar böylece yeneceği vakte kadar sosu içine çekti. Bu arada 1 Paket krem şantiyi 1.5 bardak sütle hazırlayıp buzdolabına koydum. Daha sonra süslemek için hem krem şantiden hem sostan biraz ayırıyoruz!

Servis etmeden hemen önce ortasını çilekle koydum üstüne diğer parçayı da kapattım.


 Daha sonra dışını Krem Şanti ile kapladım ve çilekle komple süsledim. Süsleme konusunda henüz iyi değilim ama idare eder :)


Ailem çok beğendi tadını sevdiler sadece birazıcık çok az kek sertti yani yaş pastalarda olması gereken yumuşaklık kadar değildi ama çok değil :)) tadını sevmeleri hoşuma gitti açıkcası bende bir küçük dilim yedim azcık sağlıklı azcık sağlıksız çilekli yaş pastamız oldu:)).




Evlendiğimizde Eşim mutfak ve mobilya dekorasyonu işin yapıyordu. Mutfağı ve diğer mobilyaları ustası ile beraber kendi yaptı çizimi ve modeli beraber seçip yapmıştık 4 seneyi devirmek üzereyiz :)) Mutfağım büyük ve ferah 6 mt kadar tezgahım var :) Çok seviyorum burada iş yapmayı renklerini ben seçmiştim Eşim sağ olsun mobilya seçimlerimizde hep adil davrandı :))






21 yorum:

  1. pastan çok leziz gözüküyor, bir dilimde bana yok mu? :)

    Mutfağında çok şık, huzurla kullan inşaALLAH..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmaz olur mu kalbimden en güzel dilimi sana ayırdım ki ben :)) inşallah görüşmek nasip olursa sana özel yaparım canım nidemek:) Allah razı olsun daha güzel mutfaklar sizin olsun :)

      Sil
  2. canım nasılda çekti şimdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkını helal et :) sana da yaparım ben bir gün nidemek ikram ederim :)

      Sil
  3. Pastan çok başarılı görünüyor ellerine sağlık :)
    Kekin biraz sert olması güzellik katmıştır aslında, çok yumuşakta kremayla kayboluyor :P
    Bizim küçücük mutfağımızın 2-3 katı nerdeyse :)
    Mutfağın büyük olması güzel bir avantaj, maşallah diyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun aslında doğru söylüyorsun krema filan gelince bayağı toparladı güzel gözlerin güzel görüyor işte :)))

      Allah şükür büyük bir mutfak nasip oldu inşallah sizlerin daha güzel mutfakları olur. yazın iyide kışın ısınma sorunumuz var her güzelliğin bir kusuru var :)

      Sil
  4. Pastanida mutfagina da bayildim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun daha güzelleri sizlerin olsun :)

      Sil
  5. o ne güzel bir pasta öyle...
    muhteşem ötesi olmuş...
    ellerine sağlık...

    o mutfağın hepsi senin mi? :)
    güzel mamalar pişirmen dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım benim :))) Allah razı olsun

      Sil
  6. Pasta çilekli olur da güzel olmaz mı.. eline sağlık, acil çilek alıp benimde yapmam lazım canım çekti :)

    Mutfak da çok kullanışlı gözüküyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) hakkını helal et ama senin pasta daha enfes olur inşallah sağ olasın

      Sil
  7. ellerine sağlık gülihancım süslemesi de ayrı bi güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay canım sağ ol Allah razı olsun bir gün sizlere de yaparım inşallah

      Sil
  8. oy oy oy harika bi pasta olmuş vallahi çok beğendim pastayı, iştahım kabardı:) mutfağının da maşallahı varmış koskocaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım Allah razı olsun daha güzelleri senin olsun inşallah

      Sil
  9. Pasta şahane görünüyor, çileğe bayılırım :)
    Mutfakta da gözüm kaldı, maşallah diyeyim bari, ne kadar rahat çalışılır orada :) Güle güle kullan mutfağını canım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun :)) bazen kendimi kaybedip komple tezgahı doldurduğum doğrudur :))

      Sil
  10. wowwwwww ellerine saglik canim harika görünüyor valla mutfaginda cok kullanisli görünüyor insallah daha bir sürü yemek yapman dilegimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım inşallah :)) Allah daha güzellerini nasip etsin sizlere

      Sil
  11. İnşallah benim de böyle büyük bir mutfagım oluur :)
    Rabbım agız tadıyla kullandırtsın..

    YanıtlaSil

bir hesabınız olmasa da Anonim olarak fikirlerinizi paylaşabilirsiniz.

Yorumunuz için Teşekkür ederim.